printlogo


کد خبر: 211526تاریخ: 1398/4/24 00:00
اخبار

روحانی: به سمت بیگانگان  دست دراز نکردیم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه 25 درصد از بدهی خارجی کشور کاهش یافته است، گفت: به سمت بیگانگان و خارجی‌ها و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکردیم. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در اجتماع مردم شیروان در ورزشگاه شهدای کارگر اظهار کرد: سال 96، 12 میلیارد و 400 میلیون دلار بدهی خارجی داشتیم که امروز این بدهی به 5/9 میلیارد بدهی خارجی کاهش یافته است. وی ادامه داد:‌ حدود 25 درصد بدهی خارجی ما کاهش یافته است و این یعنی به‌رغم اینکه ما در سختی قرار گرفته‌ایم، به سمت بیگانگان و خارجی‌ها و صندوق‌های بین‌المللی دست دراز نکرده و روی پای خود ایستاده‌ایم و مخارج خود را در حد امکان تأمین و بخشی از بدهی‌ها را تأمین کرده‌ایم. وی بیان کرد: 14 ماه است سخت‌ترین تحریم را بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا علیه ملت ایران تحمیل کرده است، تحریمی که اگر علیه هر ملت دیگری می‌شد،‌ آن ملت را از پا درمی‌آورد اما ملت قهرمان، غیور و هوشمند و ملت مقاوم ایران اسلامی در طول این 14 ماه با قدرت در برابر آنها ایستادگی کرده است. رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ اگر کسی امروز ادعا کند ملت ایران در سایه این فشارها در اراده او تزلزل ایجاد شده این سخن ناروا، ناصحیح و دروغ است. ما مشکلاتی داریم و در این کشور در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم اما در عین حال در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

توضیحات لاریجانی درباره اصلاح ساختار بودجه
رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی، جزئیاتی از جلسه غیرعلنی پارلمان درباره اصلاح ساختار بودجه کشور را تشریح کرد. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی در جلسه علنی روز گذشته  پارلمان در تشریح جلسه غیرعلنی دیروز مجلس گفت: مجلس از صبح امروز، با حضور مسؤولان سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات جلسه غیرعلنی داشت که در این جلسه به اصلاح ساختار نظام بودجه‌ای کشور پرداخته شد. رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر موضوع اصلاح ساختار نظام بودجه‌ای کشور تأکید فرموده بودند و تمهیداتی که برای وضعیت بهتر اقتصاد کشور در شرایط فعلی و در آینده باید در نظر گرفته شود را نیز مورد بحث در نشست غیرعلنی قرار دادیم.

ظریف عازم نیویورک شد
وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست سالانه سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد عازم نیویورک شد. ظریف قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقات‌های دو جانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستور کار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. ظریف همچنین پس از ونزوئلا به منظور دیدار‌های دو جانبه به دو کشور نیکاراگوئه و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می‌کند.

ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای پیام آمریکا به روس‌ها برای مذاکره با ایران،‌ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد. به گزارش فارس، سیدعباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادعای پیام آمریکا به روس‌ها برای مذاکره با ایران در سطح وزرای خارجه، ضمن تکذیب این خبرسازی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای با مقامات آمریکا در هیچ سطحی ندارد. در همین حال محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ایران چراغ سبزی به آمریکا برای حضور در مذاکرات داده است یا نه، توضیح داد: «ما هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکردیم. تا اسفندماه ۹۶ آمریکا در جلسات کمیسیون مشترک برجام حضور می‌یافت و داخل مذاکره بود. خودشان تصمیم گرفتند میز مذاکره را ترک کنند، حالا یک ادعای دروغی می‌کنند برای فریب که ما آماده مذاکره هستیم».


Page Generated in 0/0472 sec