printlogo


کد خبر: 211535تاریخ: 1398/4/25 00:00
شیرینی نوجوان بودن

دهه شصت و هفتادی‌ها اگر از هر جهاتی خود را نسل سوخته بدانند، قطع به یقین در نوجوانی یکی از بهترین تجربیات تلویزیونی را از سر گذرانده‌اند، زیرا نه قبل و نه بعد از آنها هیچگاه رسانه‌های گروهی تا به این اندازه برای  مخاطب نوجوان خود اهمیت قائل نمی‌شدند. بسیاری از مجموعه‌های نمایشی نوستالژیک تلویزیون مختص مخاطب نوجوان بوده است که برای سایر رده‌های سنی نیز پراقبال ظاهر شده بود. مرور خاطرات شیرین نوستالژیک نسل قبل در برنامه‌های تلویزیونی، حسرت گذشته پربار دهه 70 و کم‌رونقی تلویزیون نوجوانان را در دهه 90 با خود به همراه می‌آورد.
خاطرات شیرین دریا
سریالی با بازی مرحوم پوپک گلدره که نسل زیادی با آن ارتباط برقرار کردند. لهجه شمالی، فضای بومی و ویژگی‌های خاص این سریال نه‌تنها ارتباطش را با مخاطبانش دچار مشکل نکرد، بلکه اقبال به آن نیز بسیار بیشتر شد. این سریال درباره دختری به نام دریا است که به اتفاق خانواده‌اش در روستای شیخ زاهدمحله از شهرستان رودسر در استان گیلان زندگی می‌کنند و داستان از نگاه او روایت می‌شود.
دنیای شیرین
مجموعه دوست‌داشتنی دیگری از زندگی نوجوانان که هر قسمت با داستانی جدید پیرامون 2 خانواده روایت می‌شد. راوی کاراکتر «شیرین» با بازی «زهرا جواهری» است که همراه با پدر (گلفروش)، مادر (پرستار) و 2 برادر دانش‌آموزش هر بار با مساله‌ای جدید روبه‌رو می‌شوند.
قصه‌های مجید
ماندگارترین اثر نوجوانانه همان قصه‌ای است که مجید و بی‌بی در اصفهان رقم می‌زدند و نوجوان‌های بسیاری در مواجهه با آن تاثیر می‌پذیرفتند. قصه‌های مجید بعد از سال‌ها همچنان به‌عنوان یکی از ماندگارترین آثار نمایشی پیرامون نوجوانان مطرح است.


Page Generated in 0/0143 sec