printlogo


کد خبر: 211546تاریخ: 1398/4/25 00:00
چهارگوشه

آمار وحشتناک سوءاستفاده جنسی از کودکان در سوئد
پلیس سوئد می‌گوید باندی را متلاشی کرده است که از کودکان سوءاستفاده جنسی می‌کردند. این وب‌سایت سوئدی بنگاهی بود برای آنکه مردان بالغ از پسران و دختران خردسال سوءاستفاده جنسی کنند. آمارها نشان می‌دهد تعداد زیادی از کودکان سوئدی در دام این تارنما گرفتار شده بودند. میل ایسرزجیو، رئیس بخش اطلاعات پلیس ملی سوئد گفت: «با کودکان یا همان قربانیان آغاز کردیم. تبلیغات را در سایت‌های گوناگون پیدا کردیم». بنا به گفته او، این قربانیان در یک وب‌سایت پیدا و شناسایی شدند که در آن مردم به تبادل هدیه جنسی و پول می‌پرداختند و به عبارت دیگر این وب‌سایت «بازاری برای فحشا» بوده است. ایسرزجیو در ادامه افزود: «در حال حاضر 10 تحقیق جدید درباره سوءاستفاده جنسی و تهیه تصاویر نامناسب از کودکان در حال انجام است». رئیس پلیس سوئد در ادامه افزود: «کودکانی که در این سایت فعالیت می‌کردند ۱۸ ساله هم نبودند، بیشتر آنها ۱۳ سال داشتند. آنها مدت‌ها قربانی تجاوز و دیگر جنایات شده بودند. بیشتر این کودکان دخترانی هستند که در خانواده مورد آزار‌های دیگر واقع شده بودند که این مسأله به خودآزاری آنها نیز منجر شده است». او در ادامه، هشدار داد تقاضای بالایی برای سوءاستفاده جنسی از کودکان در سوئد وجود دارد، همچنین کودکان بشدت با خطر قاچاق انسان روبه‌رو هستند. پلیس سوئد می‌گوید آزار جنسی کودکان در این کشور مساله‌ای غیرعادی نیست و موارد زیادی از آن تاکنون کشف شده است.

آغاز رزمایش عربستان و آمریکا
رزمایش مشترک «فرمانده غیور ۲۰۱۹» با حضور نیروهای زمینی عربستان و آمریکا روز یکشنبه در مرکز تمرین اصلی شهرک نظامی «ملک خالد» در شمال عربستان آغاز شد که به مدت 2 هفته ادامه خواهد داشت. سرتیپ صالح بن احمد الزهرانی، فرمانده منطقه شمالی عربستان به خبرگزاری رسمی این کشور (واس) خاطرنشان کرد: این رزمایش در ادامه تمرین‌های مشترک نیروهای زمینی 2 کشور برگزار می‌شود. الزهرانی تصریح کرد: هدف از این رزمایش تقویت همکاری نظامی مشترک میان 2 کشور و تبادل مهارت‌ها و مفاهیم و همچنین بالا بردن سطح آمادگی برای مقابله با تهدیدهای منطقه‌ای است.

رئیس‌جمهور گرجستان به تنش‌آفرینی با روسیه اعتراف کرد
رئیس‌جمهوری گرجستان در مصاحبه‌ای درباره تنش با روسیه که عامل اعتراضات خیابانی در تفلیس شد و تمایل دولتش برای فراموش کردن گذشته‌اش در شوروی و پیوستن به اتحادیه اروپایی صحبت کرد. این سخنان اولین رئیس‌جمهور زن گرجستان در حالی عنوان شده است که به نظر می‌رسد این سیاستمدار گرجی هم مانند اسلافش از درگیری با روسیه منافعی را به دست می‌آورد و خواهان افزایش و ادامه بحران در مناسبات 2 طرف است. پس از اعتراضات خشونت‌بار در تفلیس که مسکو عامل آن را «هیستری روس‌هراسی» دانست، روسیه پروازها به گرجستان را متوقف کرد و رسانه تحت کنترل دولت روسیه از گردشگران خواست سفر به این کشور را لغو کنند. اعتراضات در پایتخت گرجستان در اواخر ژوئن با سفر قانونگذاران روسیه آغاز شد و حدوداً برای 3 هفته ادامه داشت که طی آن دست‌کم ۲۴۰ تن مجروح شدند. در پی این اعتراضات، سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهوری گرجستان مجبور شد سفرش را نیمه‌کاره رها کرده و به کشورش بازگردد.

برکناری یک وزیر دیگر ترامپ
دولت ترامپ به دولت وزرایی که در مقام خود نمی‌توانند یک دوره کامل را سپری کنند شهرت دارد، به همین جهت جز وزیر خارجه و وزیر جنگ آمریکا، برکناری وزیر بازرگانی دولت ترامپ مطرح است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ۲ نفر از دستیاران خود گفته است که مشغول بررسی برکناری ویلبر راس، وزیر بازرگانی این کشور است. این تصمیم پس از آن اتخاذ می‌شود که دیوان عالی آمریکا با اضافه کردن سؤالی درباره وضعیت شهروندی افراد در پرسشنامه‌های مربوط به سرشماری سال آینده (۲۰۲۰) در آمریکا به درخواست وزارت بازرگانی مخالفت کرد. ترامپ پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که از تلاش برای افزودن این پرسش به سرشماری سال آینده دست خواهد کشید اما گفت با صدور یک فرمان اجرایی از وزارت بازرگانی خواسته است داده‌‌های مرتبط با شهروندی را به دست آورد.

 


Page Generated in 0/0066 sec