printlogo


کد خبر: 211560تاریخ: 1398/4/25 00:00
اخبار

نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سران قوا
انتخابات غیرقانونی شورایاری را برگزار نکنید
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه‌ای به سران قوا و وزیر کشور، از آنها خواست از برگزاری انتخابات غیرقانونی شورایاری جلوگیری کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج طی نامه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه و همچنین وزیر کشور برگزاری انتخابات شورایاری‌ها را تا زمان وضع مبانی قانونی برای برگزاری آن، غیرقانونی دانسته و خواستار جلوگیری از برگزاری این اقدام غیرقانونی شده است.
در بخشی از این نامه، وضع مصوبه توسط شورای اسلامی شهر تهران و همچنین اقدام به برگزاری انتخابات شورایاری، برخلاف اصل 100 قانون اساسی و نیز قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران دانسته شده و آمده است: اقدام شورای اسلامی شهر تهران و هیأت محترم وزیران در وضع مصوبه مبنی بر تشکیل انجمن شورایاری محلات در تهران و برگزاری انتخابات، خارج از حدود اختیارات قانونی مراجع مزبور است.


شناسایی انبار احتکار لوازم یدکی خودرو در «نظرآباد»
فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی انبار احتکار لوازم یدکی خودرو به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان نظرآباد خبر داد. به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی لوازم یدکی خودرو در انباری در شهرستان نظرآباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با پیگیری موضوع و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این انبار ۷۰۰ عدد لوازم یدکی احتکار شده کشف کردند. محمدیان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، ارزش کالاهای احتکار شده ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.


معوقات فرهنگیان  تا پایان سال پرداخت می‌شود
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌و‌پرورش از پرداخت معوقات فرهنگیان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بخشی از این معوقات تا مهرماه سال جاری پرداخت شود. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام تیمورعلی عسگری در جمع شورای معاونان اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان خراسان جنوبی اظهار کرد: روش تربیتی مدارس کنونی نیازمند بازبینی، به روزرسانی و تحول اساسی منطبق با اهداف سند تحول بنیادین و در چارچوب فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی است.

جذب هزار عضو هیأت علمی جدید علوم ‌پزشکی
معاون آموزشی وزارت بهداشت از دریافت مجوز جذب هزار هیأت علمی و افزایش ۷۵ درصدی ظرفیت پزشکی در ۱۰ سال اخیر خبر داد. به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی در نشست خبری که دیروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اعتباربخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۵۹ شاخص از جمله ۴۲ شاخص استاندارد الزامی و ۲۴ استاندارد ترجیحی صورت گرفت و تا پایان سال ۹۸ تمام دانشکده‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز اعتباربخشی می‌شود. لاریجانی اظهار داشت: بخش‌های دیگری که مایل به انجام آموزش‌های مهارتی هستند، باید از نظر وزارت بهداشت تأییدیه دریافت کنند و دوره‌های آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. وی از دریافت مجوز جذب هیأت علمی برای سال ۹۸ در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: ما اکنون ۲۰ هزار عضو هیأت علمی داریم و بیش از هزار نفر در روزهای آتی در فراخوان جذب برای دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب خواهند شد.


Page Generated in 0/0121 sec