printlogo


کد خبر: 211563تاریخ: 1398/4/25 00:00
اخبار

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد
قرارداد صنایع دفاعی و خودروسازها برای تأمین قطعات
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حدود 1500 میلیارد تومان قرارداد بین صنایع دفاعی و خودروسازها برای تامین قطعات حساسی که توسط خودروسازان قابل تولید نبوده منعقد شده تا این قطعات تولید و در اختیار آنها قرار گیرد. امیرسرتیپ امیر حاتمی با اشاره به همکاری وزارت دفاع با خودروسازها برای ساخت قطعات گفت: در حوزه خودروسازی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازی‌ها گفته شد اگر خارجی‌ها بازار ایران را ترک کردند، صنایع دفاعی که از فناوری و علم و دانش خوبی برخوردار بوده آماده کمک به خودروسازان برای تولید قطعات است. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز ارتباط و اتصال بین وزارت دفاع و خودروسازها برقرار شده است، افزود: بخش قابل توجهی از قطعاتی که خارجی‌ها تامین می‌کردند و با تحریم‌ها کشور را ترک کردند، امروز در داخل تولید شده و در اختیار خودروسازها قرار می‌گیرد. وی افزود: حدود 1500 میلیارد تومان قرارداد بین صنایع دفاعی و خودروسازها برای تامین قطعات حساسی که توسط خودروسازان قابل تولید نبوده منعقد شده تا این قطعات تولید و در اختیار خودروسازان قرار گیرد. امیرحاتمی با بیان اینکه قطعات ساخته شده توسط صنایع دفاعی برای تکمیل خودروهای موجود است، ادامه داد: قطعاتی که توسط صنایع دفاعی ساخته می‌شود همانند کامپیوتر خودرو از کیفیت خوبی برخوردار است و خودروسازان هر کمکی بخواهند انجام می‌دهیم اما برنامه‌ای برای خودروی غیرنظامی نداریم. عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: بزودی از یک خودروی نظامی رونمایی می‌شود که مردم خبر آن را خواهند شنید.

سهام «ایران‌خودرو» و «سایپا» در وثیقه‌ است؛ امکان واگذاری ندارند!
در حالی که قرار بود سهم دولتی
2 شرکت «ایران خودرو» و «سایپا» از طریق سازمان خصوصی‌سازی واگذار شود، رئیس این سازمان اعلام کرده سهام دولتی این دو شرکت در وثیقه است و باید قبل از پروسه واگذاری از وثیقه خارج شود. به گزارش ایسنا، چهارم خرداد امسال هیأت واگذاری مصوبه‌ای داد که به موجب آن باید سهام باقیمانده دولت در ۱۸ شرکت واگذار ‌شود که سهام دولتی 2 شرکت ایران خودرو و سایپا هم جزو آنهاست. در حالی که بسیاری تصور می‌کردند پروسه قیمت‌گذاری این سهم در حال انجام است، پوری‌حسینی اعلام کرده است این سهام دولتی ایران‌خودرو و سایپا در وثیقه است و فعلاً امکان واگذاری ندارد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته نمی‌داند این سهم در وثیقه چه کسی است، اما ‌ایدرو مسؤول فک وثیقه سهام 2 شرکت ایران‌خودرو و سایپا است. به گفته پوری‌حسینی، زمان فروش ۲۰ درصد سهام این دو شرکت، قیمت‌گذاری و نحوه واگذاری سهام آنها بعد از فک وثیقه مشخص می‌شود. طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی، مصوبه سران به وزارت اقتصاد و دارایی اجازه می‌دهد مابقی سهام 2 شرکت سایپا و ایران‌خودرو را واگذار کند.


رفع توقیف شناور ایرانی در آب‌های کویت
با پیگیری‌های مستمر شرکت تایدواتر خاورمیانه، شناور «اروند تاید ۱۰۰۰» پس از توقیف بی‌اساس نزدیک به ۱۰ ماه در بندر الشعیبیه کویت، سرانجام رفع توقیف شد و به سوی آب‌های سرزمینی کشور حرکت کرد. به گزارش مهر به نقل از شرکت تایدواتر خاورمیانه، پیرو اطلاع‌رسانی‌های پیشین، اوایل سال ۱۳۹۷ شمسی پیش از واگذاری مالکیت این شرکت به بخش خصوصی، شناور اروند تاید ۱۰۰۰ به شرکت الارتیاح برای مدت ۱۸۰ روز به اجاره چارتری واگذار شد که متأسفانه پس از اتمام پروژه و در هنگام خروج شناور از آب‌های تحت کنترل کویت طبق مجوز دریافتی از بندر الشعیبیه آن کشور، این شناور توسط گارد ساحلی بندر مذکور توقیف و به مدت حدود ۱۰ ماه در این بندر نگهداری شد. با پیگیری‌های مستمر تایدواتر خاورمیانه و با همکاری دادگاه و قوه‌قضائیه کشور کویت و سایر نهادهای ایرانی دخیل در پیگیری این پرونده، شناور اروند تاید ۱۰۰۰ سرانجام رفع توقیف شد.


Page Generated in 0/0059 sec