printlogo


کد خبر: 211564تاریخ: 1398/4/25 00:00
اخبار

کاهش 400 تومانی قیمت ارز در یک روز
دلار ١٢١٠٠ تومان شد
قیمت ارز در صرافی‌های بانکی دیروز دوشنبه مجدد کاهش یافت و نرخ آن به ١٢١٠٠ تومان رسید.  قیمت ارز در صرافی‌های بانکی دیروز 400 تومان کاهش یافت. بر این اساس نرخ دلار در صرافی‌های بانکی برای خرید ١٢ هزار تومان و برای فروش ١٢١٠٠تومان رقم خورد. در عین حال قیمت هر یورو برای خرید ١٣٩٥٠ تومان و برای فروش ١٤٠٥٠ تومان است. همچنین قیمت سکه طرح جدید در جریان معاملات بازار آزاد تهران دیروز دوشنبه به ۴ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۶۰ هزار تومان رقم خورد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۴۱۵ دلار و ۷۳ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان بود.

طلای بدون کد نخرید
طبق قانون، خرید و فروش مصنوعات طلا که کد شناسایی ندارند ممنوع است اما برخی مصنوعات این کد را ندارند و از سوی دیگر کمتر کسی در زمان خرید به این کد توجه می‌کند. سازمان ملی استاندارد ایران بار دیگر تأکید کرد خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی کارگاه تولیدی ممنوع است. این موضوع در حالی اعلام شده که برخی مصنوعات تولیدی در حال حاضر به واسطه افزایش قیمت طلا و کاهش قدرت خرید مردم، در وزن بسیار کم و توسط دستگاه‌های CNC تولید و عرضه می‌شود. در این رابطه ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا گفت: از سال‌های قبل اتحادیه به تمام کارگاه‌های تولیدی و عرضه‌کنندگان طلا تأکید کرد باید مصنوعات عرضه‌شده دارای کد شناسایی باشد. وی ادامه داد: کد شناسایی کارگاه‌های تولیدی مصنوعات طلا نزد اتحادیه موجود است و هر کد و کالایی به تایید اتحادیه رسیده و بعد از آن به سازمان استاندارد ارائه می‌شود تا سازمان استاندارد نسبت به کد شناسایی اطلاع داشته باشد. وی گفت: وجود کد شناسایی روی مصنوعات طلا و جواهر بهانه‌ای برای افزایش قیمت طلا نیست و برای آگاهی از کدهای شناسایی می‌توان به سایت اتحادیه رجوع کرد.

۱۰۰ هزارتن برنج معطل تخصیص ارز
دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه واردات برنج در ۴ ماهه امسال ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، گفت: در 2 ماه اخیر ۱۰۰ هزار تن برنج در گمرک معطل تخصیص ارز است. مسیح کشاورز در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به بالا بودن قیمت تمام‌شده تولید برنج داخلی گفت: مسؤولان باید بررسی کنند چرا قیمت تمام‌شده تولید برنج داخلی نسبت به برنج خارجی این همه بالاست؟ وی با بیان اینکه در ۴ ماهه امسال واردات برنج نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد کرده است، گفت: در ۴ ماهه امسال ۷۱۰ هزار تن برنج وارد کشور شده که البته این رشد منطقی هم است چون سال گذشته ما درگیر یکسان‌سازی ارز و مباحثی از این قبیل بودیم ضمن اینکه مصرف ماهانه برنج در کشور حدود ۱۲۰ هزار تن است. وی با اشاره به اینکه لغو ممنوعیت واردات در فصل برداشت منجر به واردات بی‌رویه نشده است، افزود: در تیرماه فقط ۹۰ هزارتن برنج وارد کشور شده است. کشاورز گفت: حدود 2 ماه است ۱۰۰ هزار تن برنج در گمرک مانده است.

برق ۱۵ سازمان پرمصرف قطع شد
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ  گفت: برق ۱۵ سازمان ملی، استانی و تعدادی از بانک‌های پرمصرف پایتخت دیروز قطع شد و پایش و کنترل برق مصرفی ادارات تهران تا پایان مردادماه ادامه دارد. به گزارش ایسنا، کامبیز ناظریان گفت: در راستای مدیریت مصرف شهر تهران و حسب مصوبه هیات دولت و دستورالعمل استانداری تهران تمام سازمان‌های ملی، استانی، نهادهای عمومی غیردولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید مصرف برق خود را ۱۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند. وی افزود: بر اساس دستورالعمل استانداری تهران سازمان‌های یاد شده باید در زمان پیک از مولدهای تأمین اضطراری برق استفاده و همچنین دمای سیستم‌های سرمایشی خود را روی عدد ۲۵ درجه تنظیم کنند. وی با تاکید بر اینکه ۲۵۰ نفر ارزیاب مدیریت مصرف در حال کنترل سیستم مصرفی برق ادارات تهران هستند، عنوان کرد: تمام سازمان‌های مهم پایتخت به کنتورهای هوشمند مجهز شده‌اند تا مصرف برق آنها از راه دور کنترل شود.


Page Generated in 0/0073 sec