printlogo


کد خبر: 211589تاریخ: 1398/4/26 00:00
اخبار

تأکید آیت‌الله جنتی بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات
دبیر شورای نگهبان گفت: اصلاح قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در دیدار رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی خطاب به آنها گفت: باتوجه به این فرمایش امام خمینی (ره) وظیفه در رأس امور بودن چیست؟ شما غیر از قانونگذاری که باید قوانین مفید به حال نظام و مملکت تصویب کنید، وظیفه دیگری هم دارید. مجلس باید در کنار قانونگذاری بر امور اجرایی نیز نظارت داشته باشد؛ مردم نیز این انتظار را از شما نمایندگان دارند. دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید. آیت‌الله جنتی با اشاره به مشکلات قانون انتخابات برضرورت اصلاح این مشکلات تاکید کرد و گفت: باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود، چرا که موجب اتلاف وقت و سرمایه می‌شود.

تلاش برخی برای لغو مجازات «خاتمی» حمایت از فتنه است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه جمعی از نمایندگان برای لغو مجازات «رضا خاتمی» نامه جمع‌آوری کنند، حمایت از فتنه است. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضا با هدف فشار به قوه‌قضائیه جهت لغو مجازات رضا خاتمی تصریح کرد: اینکه ما بیاییم و در این زمینه نامه نوشته و امضا جمع‌آوری کنیم و داستان‌های مجلس ششم را مجدداً تکرار کنیم نادرست است و حتماً روی کارنامه نمایندگان تأثیر می‌گذارد. نماینده مجلس تاکید کرد: اگر قرار باشد هر حکمی از سوی دستگاه قضا صادر شود و جمعی نامه و امضا جمع‌آوری کنند دیگر نمی‌شود موضوعات را حل کرد. نماینده مجلس تاکید کرد: اینکه جمعی از نمایندگان به صراحت بیایند و از فتنه‌گران حمایت کنند این دیگر حمایت از فتنه است و باید دانست فتنه خطر قرمز نظام است و حتماً شورای نگهبان به این مسائل توجه می‌کند.

حامیان «دروغ تقلب» صلاحیت نمایندگی مجدد مجلس را ندارند
عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: نمایندگان امضاکننده نامه حمایت از رضا خاتمی، از دروغ تقلب حمایت و عدم التزام خود به قانون را اثبات کرده‌اند، پس صلاحیت نمایندگی در مجلس آینده را ندارند. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضا با هدف فشار به قوه‌قضائیه جهت لغو مجازات رضا خاتمی ضمن ابراز تأسف از اینگونه رفتار‌های ضدقانونی و ضدملی گفت: عقبه این جریان در روز‌های اخیر در مجلس نیز فعال شده است و در صدد تکمیل حلقه فشار به نام نمایندگان مردم با جمع‌آوری امضا علیه حکم دادگاه صالحه است، البته تا جایی که من خبر دارم عقلای اصلاح‌طلب در مجلس با این کار مخالفت کرده‌اند. وی تأکید کرد: شورای نگهبان باید با دقت افرادی را که به دنبال لشکرکشی سیاسی علیه قانون و نهاد‌های قانونی هستند، رصد کند، چرا که این اقدام سند قطعی برای عدم پایبندی این افراد به قانون است و نشان می‌دهد چنین افرادی صلاحیت قرار گرفتن در معرض رأی مردم برای انتخابات آینده را نخواهند داشت.

تجدید پیمان ائمه جمعه کشور با آرمان‌های امام خمینی(ره)
ائمه جمعه سراسر کشور با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های امام راحل(ره) تجدید پیمان کردند. به گزارش فارس، در نخستین روز از گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، شرکت‌کنندگان صبح دیروز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با آرمان‌های  امام راحل، تجدید پیمان کردند. در این مراسم که از ساعت 7:15 دیروز آغاز شد، آیاتی از سوره دهر و زیارتنامه قرائت و سرود جمهوری اسلامی و نوای «خمینی ‌ای امام» نواخته شد.
در ادامه شرکت‌کنندگان با نثار گل و ادای احترام، یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند و ائمه جمعه به مدت 10 دقیقه آیات تعیین‌شده از قرآن کریم را تلاوت و ثواب یک ختم قرآن را به روح پر فتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هدیه کردند.


Page Generated in 0/0062 sec