printlogo


کد خبر: 211590تاریخ: 1398/4/26 00:00
اخبار

سرلشکر باقری درگذشت امیر سرتیپ «احمد ترکان» را تسلیت گفت
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح طی پیامی درگذشت امیر سرتیپ «احمد ترکان» از یادگاران دفاع‌مقدس و پدر توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری طی پیامی درگذشت امیر سرتیپ «احمد ترکان» پدر توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاون اسبق عملیات آجا را موجب تألم و تاثر دانست. در بخشی از این پیام آمده است: دریافت خبر جانکاه درگذشت امیر سرافراز، یادگار دفاع‌مقدس و پدر توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران سرتیپ «احمد ترکان» معاون اسبق عملیات آجا موجب تأثر و تألم گردید. کارنامه درخشان و الهام‌بخش آن امیر خردمند، دلاور و متعهد در خدمت به نظام اسلامی و قدرت‌افزایی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران بویژه نقش‌آفرینی‌های خلاقانه، مبتکرانه و شجاعانه در 8 سال دفاع‌مقدس و فرماندهی و مدیریت موفق در سطوح مختلف از جمله در حوزه توپخانه، موشکی و عملیات آجا و نیز حضور و مشارکت پرثمر در «هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی» ذخیره ارزشمندی است که وی برای نسل‌های امروز و فردای این سازمان راهبردی به ودیعت نهاده است.

تنها به 3 ساختمان در آمریکا می‌توانم پا بگذارم!
وزیر امور خارجه طی پیامی توئیتری به محدودیت‌‌‌هایی اشاره کرد که برای تردد او در سفرش به نیویورک در نظر گرفته شده است.  محمدجواد ظریف با انتشار لینک گفت‌وگوی خود با شبکه ان‌بی‌سی تاکید کرد: در حالی که مشغول انجام وظیفه رسمی خود در سازمان ملل متحد هستم فقط به حضور در 3 مکان محدود شده‌ام! وی در ادامه آورده است: گفت‌وگوی من با لستر هولت از برنامه اخبار شبانه شبکه ان‌بی‌سی در نیویورک. ما ۱۵ جولای در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل متحد به گفت‌وگو نشستیم، یکی از 3 ساختمانی که من اجازه پا گذاشتن در آن را دارم آن هم در حالی که مشغول انجام وظیفه رسمی خود در سازمان ملل متحد هستم. گفت‌وگوهای بیشتر از بی‌بی‌سی و دیگر شبکه‌ها پخش خواهد شد.

جانسون:
از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنم
وزیر پیشین خارجه انگلیس اعلام کرد اگر نخست‌وزیر شود، از اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند. به گزارش ایسنا، بوریس جانسون که اکنون یکی از نامزدهای اصلی برای تصدی سمت نخست‌وزیری کشورش محسوب می‌شود، اظهار کرد در حال حاضر در صورتی که آمریکا دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند، از واشنگتن حمایت نمی‌کند. او در یک مناظره تصریح کرد: اگر نخست‌وزیر شوم آیا از اقدام نظامی علیه ایران حمایت خواهم کرد؟ پاسخ خیر است. در همین حال جرمی هانت، وزیر فعلی خارجه انگلیس که او نیز بخت خود را برای تصدی نخست‌وزیری کشورش می‌آزماید، در این‌باره گفته است: فکر نمی‌کنم آمریکا به دنبال جنگ با ایران باشد و تهران نیز به همین ترتیب به دنبال جنگ با واشنگتن نیست.

مذاکره مجدد با آمریکا خیانت است
دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مذاکره مجدد با آمریکا پایانی جز خفت ندارد، گفت:‌ کدام عقل سلیمی حکم می‌کند با رژیم و ساختار دولتی که فقط در قوه مخیله او جنگ و زورآزمایی ارجحیت دارد، پای میز مذاکره بنشینیم. سیدصادق خرازی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره رویکرد اروپایی‌ها در برجام معتقد است: در قضیه برجام اگر صحبت از عدم اراده اروپایی‌ها برای انجام تعهدات‌شان باشد، حضور ایران در برجام و همکاری با اروپایی‌ها
سالبه ‌به انتفاء موضوع است؛ نمی‌شود ما قرارداد همکاری مشترکی را امضا کنیم ولی طرف مقابل اراده‌ای برای همکاری نداشته باشد. اسم این یک نوع خیانت و فریب آشکار است. وی در بخشی دیگر از این مصاحبه تاکید کرد: اگر کسی بر خلاف نظر رهبری و شورای عالی امنیت ملی در زمان جنگ و بحران امنیتی بخواهد اظهارنظری داشته باشد، از دو حالت خارج نیست یا اینکه ناآگاهانه زمزمه‌کننده منویات دشمن است یا به صورت مشخص و با آگاهی کامل دست به اقدام خیانت‌آمیز می‌زند. تعارف نداریم، ما امروز در دوران جنگ هستیم. چیزی به اسم مذاکره با دشمن عهدشکن، امروز در دکترین امنیتی ایران وجود ندارد.


Page Generated in 0/0063 sec