printlogo


کد خبر: 211593تاریخ: 1398/4/26 00:00
اخبار

افزایش قیمت نان دستور ملی است
استاندار تهران با بیان اینکه افزایش قیمت نان یک دستور ملی است و از تصمیم استانی خارج است، گفت: هنوز درباره میزان افزایش قیمت نان تصمیمی گرفته نشده اما برای اینکه مردم از نان باکیفیت برخوردار شوند، نظارت‌های دوره‌ای انجام می‌شود و با افراد متخلف برخورد می‌شود. انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در این‌باره قرار است یارانه‌های مد‌نظر برای  آرد و حمل‌ونقل پرداخت شود تا قیمت نان افزایش پیدا نکند. وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، یارانه آرد همانند گذشته پرداخت می‌شود.


آب منزل مدیرعامل آبفار در خراسان جنوبی قطع شد
استاندار خراسان جنوبی دستور داد آب منزل مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی را به گونه‌ای قطع کنند که فقط یک ساعت در شبانه‌روز آب داشته باشد تا با درک وضع مردم حدود ۵۰۰ روستای این استان که با تانکر آبرسانی می‌شوند، نسبت به حل مشکلات مردم جدیت بیشتری نشان دهد. به گزارش تسنیم، اخیرا در جلسه‌ای در استانداری خراسان‌جنوبی، استاندار این استان انتقادی را درباره چرایی عدم خدمات‌رسانی مطلوب به روستاهای بدون شبکه آب خطاب به مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی این استان مطرح کرد و پس از آنکه از پاسخ‌های این مقام مسؤول قانع نشد، دستور داد آب منزل مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی را به گونه‌ای قطع کنند که تنها یک ساعت در شبانه روز آب داشته باشد تا با درک وضعیت مردم حدود 500 روستای این استان که با تانکر آبرسانی می‌شوند، نسبت به حل مشکلات مردم جدیت بیشتری نشان دهند.گفتنی است حدود 6 هزار روستا در سراسر کشور با آبرسانی سیار و به صورت تانکری تأمین آب می‌شوند.


شاخص ۷۰۳۵ واحد افت کرد
گروه اقتصادی: پس از صعود شاخص کل بورس تهران به قله 253 هزار و 577 واحد در 23 تیر، روز گذشته شاخص بورس در جریان معاملات بازار سرمایه با افت شدید ۷۰۳۵ واحدی به ارتفاع ۲۴۶ هزار واحد سقوط کرد. به گزارش «وطن امروز» در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد 2 میلیارد و 903 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 1183 میلیارد تومان در 514 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 577 میلیون ورقه به‌ارزش 747 میلیارد تومان در 149 هزار نوبت، آیفکس 124 واحد افت کرد و در ارتفاع 3187 واحد قرار گرفت.


شناسایی  18 هزارمیلیارد تومان فرار مالیاتی  در سال 97
مدیرکل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از تشدید برنامه‌های مبارزه با فرار مالیاتی این سازمان خبر داد. به گزارش تسنیم، هادی خانی با بیان این مطلب از ایجاد شرکت‎های صوری، صدور فاکتورهای جعلی، صادرات صوری، سوء‎استفاده از کارت بازرگانی دیگران، استفاده غیرقانونی از معافیت‎های مالیاتی و معاملات غیرواقعی در برخی صنوف به‎عنوان مهم‌ترین گریزگاه‎های مالیاتی یاد کرد. وی در این‌باره گفت: با کامل شدن پایگاه اطلاعات مودیان، بررسی تراکنش‎های بانکی، رصد اطلاعات نظام مالیات بر ارزش افزوده، بررسی صورت معاملات فصلی و همچنین بررسی اطلاعات دیگر مراجع می‎توان با موارد فرار مالیاتی در این حوزه‎ها مقابله کرد. وی درباره آمار فرار مالیاتی شناسایی و مطالبه شده اظهار داشت: در 3 سال اخیر، حدود 32 هزار و 700 میلیارد تومان از محل شناسایی فرارهای مالیاتی، تشخیص و مطالبه شده است. خانی اضافه کرد: در سال 1397 رقمی حدود 18400 میلیارد تومان از محل شناسایی فرارهای مالیاتی، تشخیص و مطالبه شده که از این رقم، 14700 میلیارد تومان مربوط به بررسی تراکنش‎های سنگین و مشکوک بانکی، 1100 میلیارد تومان مربوط به اعمال ماده 181 قانون مالیات‎های مستقیم و 2560 میلیارد تومان نیز مربوط به شناسایی فرارهای مالیاتی مربوط به سوء‎استفاده از معافیت‎های صادرات و مناطق ویژه و آزاد تجاری و صنعتی درباره محصولات پتروشیمی بوده است. وی اضافه کرد: از زمان تصویب و ابلاغ آیین‎نامه اجرایی موضوع ماده 181 قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان خرداد 98 اسناد و مدارک به دست آمده از 600 مودی مالیاتی رسیدگی شده که تاکنون حدود 4000 میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است.


Page Generated in 0/0069 sec