printlogo


کد خبر: 211599تاریخ: 1398/4/26 00:00
اخبار

21 کشته و زخمی  بر اثر واژگونی مینی‌بوس
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس خبر داد و گفت: این حادثه 21 کشته و زخمی بر جا گذاشت. به گزارش فارس، مجتبی خالدی درباره جزئیات واژگونی مینی‌بوس گفت: این حادثه حدود ساعت ۹:۴۸ روز سه‌شنبه در جاده بویین به خوانسار رخ داد. با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله ۴ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد. خالدی گفت: متاسفانه در این حادثه تا این لحظه ۱۲ کشته و ۹ مصدوم برجا گذاشته است که پس از اقدامات اولیه توسط تکنیسین‌های اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند. وی ادامه داد: احتمال افزایش فوتی‌ها و مصدومان وجود دارد.


درهای بوستان‌های جنگلی تا ساعت 24 باز است
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: پارک‌های جنگلی تا ساعت ۱۲ شب پذیرای شهروندان هستند. محمد مختاری در گفت‌وگو با فارس، درباره این موضوع که گفته می‌شود طی روزهای اخیر به تعدادی از شهروندان در یکی از بوستان‌های شهر تهران گفته شده ساعت استفاده از پارک به پایان رسیده است و اجازه حضور در پارک را ندارند، گفت: این موضوع صحت ندارد. مختاری تصریح کرد: ما به تمام بوستان‌های جنگلی و حاشیه شهر تهران بخشنامه فرستاده‌ایم که ساعت حضور در پارک تا 24 است و پس از آن نباید هموطنان به واسطه شرایط خاص یک بوستان جنگلی بعضاً ۱۰۰ هکتاری، در آن بمانند. وی گفت: درباره پارک‌های داخل شهر نیز که حصار و حفاظی ندارند هیچ ساعت استفاده‌ای تعریف نشده است و پارک به صورت ۲۴ ساعته به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.


آغاز طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آغاز طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان خبر داد و گفت: بررسی‌ها در سطح تهران نشان می‌دهد ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان کار و خیابان، اسناد هویتی ندارند. حبیب‌الله فرید در گفت‌وگو با فارس، گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان اجرا می‌شود. وی افزود: با حوزه مددکاری، شهرداری، سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با بهزیستی به همراه استانداری، طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان اجرایی می‌شود. فرید گفت: در این طرح، رویکرد مدیریت موردی مورد توجه قرار می‌گیرد. وی در پاسخ به این پرسش که نحوه اجرای طرح، با استقرار خودروهای ون در سطح خیابان همراه است، گفت: مهم این است ایجاد اعتماد کنیم؛ به اعتقاد ما وجود کودک در خیابان عملی نادرست بوده و نوعی کودک‌آزاری محسوب می‌شود. فرید گفت: البته فراموش نشود بسیاری از این کودکان غیرایرانی و اتباع دیگر کشورها هستند و هویت ندارند که ممکن است پای قاچاق کودک در میان باشد و هزاران بلا در کمین این کودکان وجود داشته باشد.

ساخت 15 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی از ساخت
۱۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: این واحدها با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در متراژ ۷۵ متر مربع ساخته می‌شود. وحید قبادی‌دانا در آیین امضای تفاهمنامه احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) افزود: در مجموع تاکنون ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف سازمان بهزیستی ساخته شده است. وی ادامه داد: واحدهای مسکونی برای زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت سرپرست خانوار، خانواده‌‌های دارای 2 معلول و معلولان ۲۰ سال به بالا و مجرد ساخته می‌شود؛ فرزندان بهزیستی (کودکان مراکز نگهداری) که طول مدت نگهداری آنها در مراکز بهزیستی به پایان رسیده و ترخیص می‌شوند نیز واجد شرایط دریافت این واحدهای مسکونی هستند. وی با بیان اینکه ۵۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است، افزود: مددجویان بهزیستی از پرداخت حق انشعاب آب، گاز و عوارض ساختمانی معاف هستند.


Page Generated in 0/0063 sec