printlogo


کد خبر: 211611تاریخ: 1398/4/26 00:00
اخبار

گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد
خطر بلعیدن کرانه باختری  توسط اسرائیل
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین نسبت به این موضوع  که رژیم صهیونیستی به‌سرعت در حال ضمیمه کردن کرانه باختری به اراضی تحت اشغال خود است، ابراز نگرانی کرد. به گزارش پالستین‌ کرونیکل، مایکل لینک پس از دیدار با گروه‌های حقوق بشری یهودی و فلسطینی در امان، پایتخت اردن هشدار داد ممکن است سخنان مقامات اسرائیلی درباره اشغال کرانه باختری در ماه‌های آینده به واقعیت بپیوندد.  بر اساس برآوردها، ۶۴۰ هزار صهیونیست در حال حاضر در ۱۹۶ شهرک‌ مختلف کرانه باختری زندگی می‌کنند که طبق قوانین بین‌المللی، همه فعالیت‌های مربوط به شهرک‌سازی اسرائیل در این منطقه غیرقانونی بوده و این منطقه اشغال شده محسوب می‌شود.
ماه پیش هم نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل هشدار داده بود هرگونه الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، ممکن است عملیات صلح و راهکار تشکیل 2 کشور را به کلی نابود کرده و به فروپاشی تشکیلات خودگردان به سبب بحران مالی بینجامد.

فصل باران‌‌های موسمی در هند، بنگلادش و نپال همچنان قربانی می‌گیرد
میلیون‌ها آواره و صدها کشته  در سیل شبه‌قاره
فصل باران‌‌های موسمی همچنان در شبه‌قاره هند سوانح طبیعی می‌آفریند و قربانی می‌گیرد. چندین میلیون نفر از مردم هند، نپال و بنگلادش بر اثر سیلاب‌‌های گسترده و رانش زمین طی 3 هفته اخیر از خانه و کاشانه خود آواره شده و بیش از 100 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش رویترز، استان‌های فقیر «آسام» و «بهار» در هندوستان متحمل بیشترین خسارات ناشی از سیلاب‌‌های ویرانگر شده‌اند. تنها در 10 روز گذشته، به‌واسطه بالا آمدن آب در آسام واقع در شمال شرقی هند، بیش از 3/4 میلیون نفر از مردم این منطقه از خانه‌های خود آواره شدند. در ایالت بهار هم جاده‌ها و خطوط زیر آب فرو رفته و مردم این منطقه دارایی‌های خود را روی سرهای‌شان گرفته و در میان آب حرکت می‌کنند.
صبح دیروز سیل شدید در منطقه بمبئی هم فاجعه‌آفرین شد و  یک ساختمان 4 طبقه در جنوب پرجمعیت‌‌‌‌‌ترین شهر شبه‌قاره هند بر اثر رانش زمین فروریخت.
به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی دهلی نو، در نتیجه این حادثه که در یک کوچه باریک رخ داد 2 نفر جان خود را از دست داده و 5 نفر دیگر زخمی شدند که این به جز 40 نفر دیگری است که زیر آوارها محبوس شده‌اند.
40 فرد محبوس شده متعلق به 12 خانواده مختلف ساکن این ساختمان فرو ریخته در محله «دونگری» هستند و مسؤولان آتش‌نشانی نتوانسته‌اند به جز 3 نفر، سایر آنها را از زیر آوار بیرون بیاورند. گفته می‌شود این ساختمان چنان با صدای مهیبی فرو ریخت که مردم بمبئی تصور کردند زلزله آمده است. یکشنبه گذشته نیز ساختمانی در یک منطقه تپه‌مانند در شهر «سولان» واقع در شمال هند به دنبال بارش‌های سنگین فروریخت و دستکم 14 نفر جان خود را از دست دادند.
 در نپال نیز در پی بارش‌های سنگین و سیلاب‌های وسیع، دست‌کم 64 نفر جان خود را از دست دادند و 31 نفر دیگر هنوز ناپدید هستند. بنا به گفته مقامات محلی، اکثر قربانیان بر اثر رانش زمین جان خود را از دست دادند. مقامات بنگلادش نیز گزارش کردند وقوع سیلاب حدود 190 هزار نفر از مردم را از خانه‌های‌شان آواره کرده است. این به استثنای منطقه «کوکس بازار» در مرز میانمار است که پناهگاه حدود 700 هزار آواره مسلمان روهینگیایی بوده و بیش از 100 هزار نفر آواره شده‌اند. طبق گزارش هفته گذشته دیده‌بان حقوق بشر، از اوایل ماه جولای، سیلاب و رانش زمین به اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیا آسیب وارد آورده و دست‌کم 2 نفر از جمله یک کودک قربانی شده‌اند. در سال‌های اخیر بیشترین تلفات فصل باران‌های موسمی به 2 سال پیش مربوط می‌شود که  وقوع سیلاب در نپال، هند و بنگلادش به کشته شدن دست‌کم 800 نفر و رانش و تخریب گسترده زمین‌های زراعی و ساختمان‌های مسکونی و تجاری منجر شد.


Page Generated in 0/0072 sec