printlogo


کد خبر: 211646تاریخ: 1398/4/27 00:00
اخبار

علی‌عسگری:
نگاه به سرمایه‌داری در سریال‌سازی‌ها تغییر می‌کند
رئیس رسانه ملی در نشست مشترک جمعی از مدیران صداوسیما با اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با اعلام آمادگی رسانه ملی برای حمایت همه‌جانبه از رونق تولید، گفت: دست تمام دلسوزان حوزه اقتصاد را به گرمی می‌فشاریم و برای موفقیت آنها تلاش می‌کنیم. به گزارش «وطن‌امروز»، عبدالعلی علی‌عسگری در این نشست با تاکید بر اینکه نگاه رسانه باید توسعه‌محور و پیشرفت‌مدار باشد، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی نیز با همین هدف به منظور تشویق مخاطبان برای تولید، حرکت و جهاد ساخته می‌شود. وی از اصلاح نگاه به سرمایه‌داری در سریال‌‌سازی خبر داد و گفت: ما باید گونه سرمایه‌داری مطلوب اسلام را تکریم کنیم و با نگاه‌های وارداتی سوسیالیستی در پی تخریب سرمایه‌داری مشروع و قانونی نباشیم. علی‌عسگری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر اقتصاد در سال‌های اخیر به راه‌اندازی شبکه «ایران‌کالا» در سال 96 برای حمایت از کالای ایرانی که شعار سال بود، اشاره کرد و گفت: ما هم‌اکنون نیاز داریم به مسائل راهبردی و کلان حوزه اقتصاد هم بپردازیم.

سفر دور دنیای انیمیشن‌های ایرانی
انیمیشن‌های ایرانی به چین، ایتالیا، روسیه، انگلستان، ویتنام، حوزه آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی می‌روند. به گزارش «وطن‌امروز»، حقوق پخش ۲۹۴۳ دقیقه انیمیشن از تولیدات مرکز پویانمایی صبا با عناوین «شکرستان»، «تندر» و «ماهی بادکنکی» برای پخش در کشور چین و انیمیشن «خال‌خالی» برای پخش در کشور ایتالیا فروخته شد. مذاکرات برای فروش حقوق پخش ۶۵۶۰ دقیقه از تولیدات مرکز پویانمایی صبا با عناوین «هالاباما»، «نازبالش»، «شکرستان»، «تندر»، «داستان‌های ریرا» و «روباه و خروس» نیز برای پخش در کشورهای روسیه، انگلستان، ویتنام، حوزه آمریکای جنوبی و حوزه آسیای جنوب شرقی در حال انجام است.

ارائه راهکار ارزان شدن فوری خانه در تلویزیون
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد مختلف گرانی مسکن و اجاره‌بها در ماه‌های اخیر می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، کارشناسان حوزه مسکن راه‌های مختلفی را برای شکست قیمت مسکن و اجاره‌بها ارائه کرده‌اند که یکی از این راه‌ها وضع قوانین جدید در حوزه مالیات بر خانه‌های خالی است. بر اساس این قانون، هر مالکی که خانه خود را خالی بگذارد و باعث بروز تنش در بازار عرضه و تقاضا شود، باید مالیات خانه خالی خود را بپردازد. این قسمت از برنامه «360 درجه»، با نگاهی به بازار نابسامان مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی را زیر ذره‌بین می‌برد. «360 درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


رفتارهای نژادپرستانه ترامپ باز هم دردسرساز شد
هالیوود به خشم ناشی از اظهارات دونالد ترامپ علیه 4 نماینده رنگین‌پوست و مسلمان واکنش نشان داد. به گزارش تسنیم، کریس ایونس، بازیگر مجموعه «انتقام‌جویان» در توئیتی رفتار ترامپ را «نفرت‌برانگیز و نژادپرستانه» خواند. جنل مونی نیز ابراز کرده است ترامپ می‌تواند هر کسی را در کاخ سفید به قتل برساند و خیلی راحت از کاخ بیرون رود. آوا دوورنی، کارگردان سینما با ادای احترام به زنانی که مورد اهانت ترامپ قرار گرفته‌اند گفته است «دردی در درون سردسته نژادپرستان باشید». راب راینر، دیگر فیلمساز هالیوودی نتیجه گرفته است که «غیرقابل تحمل است که ترامپ یک نژادپرست است» و حامیان او «حامیان نژادپرستی هستند». آرنولد شوارتزنگر نیز در اظهاراتی در گفت‌وگو با مجله Politico گفته است: «در این حمله ضدآمریکایی، ناعادلانه و ناصحیح آخرهفته ناامید شدم. نفرت‌انگیز است، خام و تفرقه‌برانگیز است».


Page Generated in 0/0096 sec