printlogo


کد خبر: 211650تاریخ: 1398/4/27 00:00
اخبار

نظام پولی و بانکی باید اصلاح شود
رئیس قوه‌قضائیه گفت: اگر نظام پولی و بانکی، نظام صادرات و واردات و نظام مالیاتی کشور اصلاح نشود، همین‌طور شاهد تولید پرونده‌های فساد اقتصادی خواهیم بود. به گزارش میزان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه فساد در هر سطحی زیبنده نظام ما نیست، اظهار کرد: در حوزه مقابله با فساد موضوع بستن منافذ فساد در قانونگذاری مطرح است که این امر وظیفه قوه مقننه است یا اصلاح بسترهای فساد که از وظایف قوه مجریه است. وی ادامه داد: سال 74 که من در سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتم، پرونده فسادی مطرح شد که دادگاه با آن برخورد کرد. چندی بعد پرونده فساد مالی دیگری با مبلغی بسیار بیشتر باز شد و همین‌طور این پرونده‌ها ادامه داشت تا به پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی رسید. مقصودم از بیان این سخن آن بود که در پرونده‌های فساد مالی و اقتصادی شاهدیم که مبالغ و متهمان مختلفی مطرح می‌شوند اما جنس تمام آن پرونده‌ها یکسان است. به این معنا که یک منفذ فسادزا در حال خسارت زدن به کشور است؛ بنابراین اگر نظام پولی و بانکی، نظام صادرات و واردات و نظام مالیاتی کشور اصلاح نشود، همین طور شاهد تولید پرونده‌های فساد اقتصادی خواهیم بود. آیت‌الله رئیسی در ادامه گفت: کاهش تصدی‌گری دولت در بخش اقتصاد و تقویت نقش نظارتی دولت در این بخش، می‌تواند به مقدار زیادی در بحث کاهش پرونده‌های فساد اقتصادی نقش‌آفرین باشد.

جزئیات تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: بیش از ۲۰ طرح تغییر ساختاری یا ایجاد ساختار جدید با حمایت فرمانده کل ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح در نیروی زمینی به اجرا درآمده است. به گزارش فارس، امیر علی جهانشاهی گفت: در ساختار جدید نیروی زمینی ارتش، تیپ‌های پیاده و تکاور به تیپ واکنش سریع نیروی مخصوص و تیپ‌های متحرک هجومی تغییر ساختار داده است. معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تیپ‌های ۳۷۷، ۳۸ زرهی و ۲۷۷ متحرک هجومی از نظر آموزش، عملیات، اطلاعات، هدایت و کنترل عملیاتی و ارتقای آموزش و دیگر برنامه‌ها به صورت مستقیم زیر نظر قرارگاه عملیاتی ۷۷ با هماهنگی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق انجام وظیفه می‌کنند. امیر سرتیپ جهانشاهی افزود: پیش از این 5 قرارگاه عملیاتی در کشور داشتیم که هم‌اینک به ۱۲ قرارگاه عملیاتی لشکری افزایش یافته است و در این ساختار جدید، ماموریت‌های عملیاتی و اطلاعاتی به صورت مستقیم به این قرارگاه‌های عملیاتی لشکری زیر نظر قرارگاه‌‌های منطقه‌ای و با مسؤولیت‌‌های بیشتر داده شده است. معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به طرح‌های مختلف درباره ارتقای تحرک و کارآمدی نیروی زمینی ارتش هم گفت: به‌منظور ارتقای آمادگی رزمی و داشتن نیروی انسانی متعهد، آموزش‌های سنتی، متون آموزشی و سلاح‌ها و خودروها را به‌روز کرده‌‌ایم.

تجمع مقابل سفارت نیجریه  در حمایت از «شیخ زکزاکی»
تجمع جمعی از دانشجویان و مردم در اعتراض به تداوم بازداشت شیخ زکزاکی مقابل سفارت نیجریه در تهران برگزار شد. به گزارش فارس، تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی به زبان انگلیسی نوشته شده بود اعتراض خود را به اقدام دولت و حاکمان نیجریه در قبال رهبر شیعیان این کشور نشان دادند. جمعی از دانشجویان تصاویری از شیخ زکزاکی را در دست داشتند و این تصاویر را به سمت سفارت نیجریه گرفته بودند. تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی از سازمان‌های بین‌المللی خواستند در قبال ظلم صورت گرفته به شیخ زکزاکی سکوت نکنند. دانشجویان و مردم همچنین با سر دادن شعارهایی نسبت به انفعال دستگاه دیپلماسی کشورمان در قبال این ماجرا هم انتقاد کردند. بسیاری از تشکل‌های دانشجویی از روز سه‌شنبه با انتشار فراخوانی از دانشجویان و مردم برای حضور در این تجمع دعوت کرده بودند.
 


Page Generated in 0/0064 sec