printlogo


کد خبر: 211666تاریخ: 1398/4/29 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام حائری
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حائری را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام حاج سیدعلیرضا حائری را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است: درگذشت تأسف‌انگیز عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید‌علیرضا حائری را به بازماندگان و خاندان مکرم و ارادتمندان و همکاران علمی ایشان در مؤسسه‌ دایره‌المعارف فقه که اخیراً به ریاست آن منصوب شده بودند، تسلیت عرض می‌کنم.خدمات علمی و تبلیغی این عالم فرزانه ذخیره‌ ماندگاری برای خود آن مرحوم و یادگار ارزنده‌ای برای علاقه‌مندان و راه‌جویان و مایه‌ رحمت و مغفرت الهی است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اجداد طاهرین‌شان را برای ایشان مسألت می‌کنم.

آمریکا هیچ زمانی اینقدر  ذلیل نبوده است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا با عهدشکنی در برجام موجب خجالت و ذلت ملت آمریکا شد، گفت: هیچ زمانی آمریکا تا این حد ذلیل و شکست خورده نبوده است. به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه تهران اظهار داشت: اروپا به تعهداتی که داشت عمل نکرد، اروپا به عنوان طرف قرارداد، موارد زیادی را متعهد شده بود از جمله موضوع نفت، ارتباطات بانکی و مسائل دیگر اما به هیچ کدام از آنها عمل نکرده است.خطیب موقت جمعه تهران در ادامه سخنانش عنوان کرد: آمریکا هم در تعهد خود عهدشکنی کرد و سرنوشت ملت آمریکا را از خجالت به ذلت پیش انداخت؛ هیچ زمانی آمریکا مانند امروز ذلیل و بی‌ارزش نشده بود. امام جمعه موقت تهران خطاب به اروپا و آمریکا بیان کرد: عجیب است که تعهدات ایران بر پایه تعهدات شما بود. این سقف روی دیوار و ستونی باید باشد که آن ستون تعهدات شماست، شما به آنها عمل نکردید. وی با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران،‌ خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یک حرکت قانونی کرد و این حرکت چیزی است که دنیا هم آن را قبول دارد.

هدف طرح «معامله قرن»  تجزیه منطقه است
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: طرح به اصطلاح معامله قرن آمریکایی - صهیونیستی برای فلسطین و منطقه در واقع همان اهداف تجزیه منطقه را دنبال می‌کند. به گزارش مهر، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل مجلس با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان در بیروت دیدار کرد. امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه توسعه همه‌جانبه همکاری‌های پارلمانی و دولتی دو کشور مورد تاکید تهران است، گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت لبنان را امنیت منطقه می‌داند، دور ماندن لبنان از بحران‌های منطقه‌ای همواره مورد تاکید تهران است. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: طرح به اصطلاح معامله قرن آمریکایی - صهیونیستی برای فلسطین و منطقه در واقع همان اهداف تجزیه منطقه را دنبال می‌کند. وی تاکید کرد: امروز پارلمان، ارتش، دولت و مقاومت لبنان دست در دست هم برای اعتلای لبنان عمل می‌کنند و تهران توسعه و امنیت پایدار لبنان را توسعه و امنیت ایران می‌داند.

فقط ایران مسؤول حفظ برجام نیست
وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار همتای آلمانی خود گفت کشورهای اروپایی می‌توانستند موضع قاطع‌تر و روشن‌تری علیه رفتارهای آمریکا درباره برجام بگیرند. به گزارش فارس، سرگئی لاوروف در دیدار روز پنجشنبه خود با هایکو ماس از تمام طرف‌های توافق هسته‌ای برجام خواست برای حفظ این توافق تلاش کنند. وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: اگر ما مرتب بگوییم بقای برجام صرفاً به ایران بستگی دارد، مشکل بتوان توافق را حفظ کرد.
 


Page Generated in 0/0194 sec