printlogo


کد خبر: 211667تاریخ: 1398/4/29 00:00
اخبار

آمریکا قادر به تحمیل جنگ نظامی علیه ایران نیست
حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار سیدحسن نصرالله با قدردانی از حمایت‌های قاطع و موثر مقام معظم رهبری و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در کمک به تثبیت صلح و امنیت در منطقه و از جمله لبنان اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌‌‌‌اند، آمریکا قادر به تحمیل جنگ نظامی علیه ایران نیست اما کاخ سفید می‌داند اگر جنگی علیه ایران روی دهد همه منطقه درگیر می‌شود و قطعا پایان آن را آمریکا رقم نخواهد زد. دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات منطقه افزود: به برکت خون شهدای‌مان، امروز مقاومت در عالی‌‌‌‌‌ترین وضعیت قرار دارد اما آمریکا و صهیونیست‌ها به اقدامات خصمانه خود علیه امنیت منطقه ادامه می‌دهند، مثلا آمریکایی‌ها در سوریه برای جلوگیری از پاکسازی آخرین بقایای تروریست‌ها تلاش می‌کنند و در جهت تداوم بحران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، با روش‌‌های مختلف، مانع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هستند. البته در این سیاست‌‌های مداخله‌گرانه در منطقه هم قطعا شکست خواهند خورد.

منطقه و جهان به سردار سلیمانی بدهکار است
وزیر امور خارجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نقش سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را در تامین امنیت منطقه ستود و گفت: منطقه و جهان به ایشان بدهکار است. به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف نقش سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را در تامین امنیت منطقه ستود و گفت: منطقه و جهان به ایشان بدهکار است. محمدجواد ظریف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران و سردبیران رسانه‌‌های آمریکایی تصریح کرد: سردار سلیمانی نقش بزرگی در مبارزه با تروریسم داشته است.

تحریم 5 فرد و ۷ شرکت به دلیل همکاری با برنامه هسته‌ای ایران
خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد نام ۵ فرد و ۷ شرکت را به دلیل همکاری با برنامه هسته‌ای ایران در فهرست تحریم قرار داده است. به گزارش فارس، خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های تازه‌ای را علیه چند فرد ایرانی و چند شرکت ایرانی و چینی اعمال کرد. واشنگتن این افراد و شرکت‌ها را به همکاری با برنامه هسته‌ای ایران متهم کرده است. در بیانیه خزانه‌داری آمریکا ادعا شده است افراد و شرکت‌هایی که امشب تحریم شده‌اند، در زمینه خرید و تأمین «قطعات حساس» برای برنامه هسته‌ای ایران فعالیت می‌کرده‌اند. بر این اساس، واشنگتن 5 فرد ایرانی و 7 شرکت را که 2 مورد آنها ایرانی هستند، در فهرست تحریم قرار داده است. 4 شرکت دیگر چینی هستند و یک شرکت باقیمانده نیز در بلژیک مستقر است. «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه ایران نباید برای افزایش توان غنی‌سازی تلاش کند، در بیانیه‌ای گفته است: دولت ایالات متحده عمیقا از غنی‌سازی توسط رژیم ایران و دیگر رفتارهای تحریک‌آمیز آن نگران است و به هدف قرار دادن تمام کسانی که از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند،
ادامه می‌دهد.

مفقود شدن یک ملوان آمریکایی در خلیج فارس
یک نفر از نظامیان آمریکایی حاضر در عرشه ناو آبراهام لینکلن، در خلیج‌فارس مفقود شده است. به گزارش مهر، نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از ملوانان ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن» در خلیج‌فارس ناپدید شده و عملیات جست‌وجو برای یافتن وی در جریان است. بر اساس بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، در حال حاضر 4 کشتی از آمریکا، اسپانیا و پاکستان در حال جست‌وجو برای یافتن ملوان مفقود شده هستند. پس از آنکه گزارش شده است یک نفر از عرشه آبراهام لینکلن سقوط کرده، این ملوان در فهرست نیروی وظیفه با وضعیت مکانی نامعلوم قرار گرفته است. ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن 2 ماه پیش به بهانه افزایش «توان بازدارندگی» آمریکا در برابر ایران به منطقه آمده است.
 


Page Generated in 0/0186 sec