printlogo


کد خبر: 211669تاریخ: 1398/4/29 00:00
لغو مشکوک پرواز تهران - خرم‌آباد
هواپیمایی ماهان جواب مردم پلدختر را بدهد

گروه اقتصادی: لغو مشکوک پرواز شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد خرم‌آباد مانع حضور قهرمانان ورزشی و هنرمندان در شهرستان سیل‌زده پلدختر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با هدف افزایش نشاط در شهر سیل‌زده پلدختر دیروز با استقبال مردم این شهر استان لرستان برگزار شد اما حضور 25 قهرمان ورزشی و هنرمند در این همایش به علت لغو عجیب و غریب پرواز ماهان و عدم جایگزینی پرواز، امکان‌پذیر نشد. همایش پیاده‌روی پلدختر با همت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و همکاری ادارات، هیأت ورزش روستایی، بازی‌های بومی- محلی، فرمانداری و بسیج شهرستان پلدختر و ورزشکاران استان لرستان برگزار شد. در این همایش که 7 صبح آغاز شد و از میدان شهید بهشتی تا پارک ولایت ادامه داشت، بیش از 5 هزار نفر از اقشار مختلف مردم اعم از کودک و نوجوان، پیر و جوان، زن و مرد، سالخورده و میانسال حضور داشتند که شور و نشاط خاصی به این همایش داده بودند. در این همایش بزرگ جوایز ارزنده‌ای از جمله هزینه سفر به کربلای معلا، یخچال، تلویزیون، دوچرخه، کارت هدیه و لباس ورزشی به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان اهدا شد. در این مراسم مسؤولان استان و شهرستان و حتی استاندار حضور داشتند و قرار بود 25 قهرمان ورزشی و هنرمند نیز همراه مردم پیاده‌روی کنند اما یک اتفاق عجیب مانع حضور آنها شد. هماهنگی 25 ورزشکار و هنرمند برای حضور در پلدختر کار سختی بود که با همت مسؤولان برگزارکننده انجام شد و بلیت پرواز رفت و برگشت تهران- خرم‌آباد آنها صادر شد اما در کمال تعجب یک روز قبل از انجام پرواز، هواپیمایی ماهان اعلام کرد پرواز برگشت لغو شده است. با این وجود هنرمندان و ورزشکاران بر حضور در پلدختر اصرار و اعلام کردند قطعا به پلدختر می‌روند، حتی اگر بلیت برگشتی وجود نداشته باشد. لغو پرواز برگشت قبل از اینکه پرواز رفت کنسل شود، یک اتفاق کم‌سابقه بود که در کارنامه شرکت ماهان وارد شد. به هر شکل میهمانان همایش بزرگ پیاده‌روی پلدختر در فرودگاه حاضر شدند اما در کمال تعجب ساعتی قبل از پرواز، شرکت ماهان اعلام کرد به علت نقص فنی پرواز تهران- خرم‌آباد انجام نمی‌شود. قطعا این کنسلی در دقیقه 90 موجب شد مسؤولان برگزارکننده زمانی برای برنامه‌ریزی مجدد نداشته باشند. معمولا در چنین زمانی شرکت‌های هواپیمایی پرواز جایگزین را در دستور کار قرار می‌دهند اما ماهان هیچ پرواز جایگزینی معرفی نکرد تا فرصت حضور قهرمانان و هنرمندان در پلدختر از دست برود.
لطفا شرکت ماهان به این پرسش‌ها و ابهامات پاسخ دهد که:
1- با چه دلیل و برهانی ابتدا پرواز برگشت یک مسیر لغو می‌شود؟ معمولا پروازهایی که از سایر نقاط کشور به تهران انجام می‌شود، مسیر برگشت مسیر هوایی همان هواپیمایی است که از تهران به سایر فرودگاه‌های کشور می‌رود و پرواز خرم‌آباد- تهران، پرواز برگشت تهران- خرم‌آباد محسوب می‌شود. حالا چگونه شرکت ماهان لغو پرواز خرم‌آباد- تهران را که قرار بود جمعه انجام شود، یک روز زودتر از پرواز تهران- خرم‌آباد که پنجشنبه قرار بود انجام شود اعلام می‌کند؟
2- چرا پرواز تهران- خرم‌آباد در پنجشنبه دقایقی قبل از پرواز لغو شده است؟ آیا نقص فنی پرواز جمعه زودتر از نقص فنی پرواز پنجشنبه عیان شده بود؟
3- چرا پرواز جایگزینی برای این مسیر اعلام نشد و مسافران سرگردان شدند؟
 


Page Generated in 0/0073 sec