printlogo


کد خبر: 211672تاریخ: 1398/4/29 00:00
اخبار

ترخیص 6653 خودروی وارداتی
معاون امور گمرکی گمرک از ترخیص 6653 خودروی وارداتی بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد و گفت: تاکنون برای 340 دستگاه از خودروهای اظهار شده، صدور پروانه انجام نشده است. مهرداد جمال ارونقی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آخرین آمار ترخیص خودرو از گمرک اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران مبنی بر ورود خودروی خارجی از 16 دی 97 تا 16 تیر 98، در این مدت 6653 دستگاه خودروی وارداتی از گمرک ترخیص شده است. وی افزود:‌ تاکنون 340 دستگاه از خودروهای اظهار شده منجر به صدور پروانه نشده و به دلایلی نتوانسته‌اند مجوزهای لازم را برای ترخیص اخذ کنند. علاوه بر این آمار، بالغ بر 1048 دستگاه خودرو نیز با وجود آنکه اظهار شده و پروانه گمرکی دریافت کرده‌اند، امکان خروج آنها فراهم نیست، به دلیل آنکه در مهلت یادشده نتوانستند از گمرک خارج شوند.


خبری از بازار متشکل ارزی نیست
طولانی شدن روند تشکیل بازار متشکل ارزی باعث ایجاد شایعاتی درباره تاسیس آن در روزهای آتی و حتی تعیین نرخ در این بازار شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل در کوتاه‌مدت نباید منتظر این بازار بود و در حال حاضر صرافی‌ها آمادگی ورود به بازار متشکل ارزی را ندارند. بانک مرکزی درباره این شایعات اطلاعیه‌ای منتشر کرد که به شرح زیر است: برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری با اعلام شروع به کار بازار متشکل ارزی از روز شنبه ۲۹ تیرماه ۹۸ با یک نرخ مشخص ارز، اخبار نادرستی را منتشر کرده‌اند. ضمن رد هرگونه نرخ از پیش تعیین شده اعلامی در این بازار، اعلام می‌دارد این بازار در حال اتمام مراحل نهایی برای شروع به کار است که بموقع اطلاع‌رسانی خواهد شد و از ویژگی‌‌های این بازار کشف قیمت توسط عرضه و تقاضای ارز خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول: دلار بیش از حد گران است
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بر اساس داده‌های اقتصادی اساسی کوتاه‌مدت، دلار ۶ تا ۱۲ درصد گران‌تر از واقعیت ارزش‌‌گذاری شده است، در حالی که یورو، ین و یوآن بدرستی ارزش‌گذاری شده‌اند. به گزارش رویترز، گزارش بخش خارجی صندوق بین المللی پول که به بررسی سالانه ارزهای کشورها و مازاد و کسری تجاری آنها می‌پردازد، نشان داد در منطقه اروپا و دیگر اقتصادهای پیشرفته مانند سنگاپور، همچنان مازاد تجاری وجود دارد اما ایالات‌متحده و انگلیس و برخی اقتصادهای در حال ظهور با کسری تجاری روبه‌رو هستند. صندوق در بیانیه خود هشدار داد جنگ تجاری آمریکا و چین سال آینده با ایجاد اختلال در سرمایه‌گذاری، از بین بردن اعتمادبه‌نفس تجاری و بر هم زدن چرخه تجارت در جهان ۴۵۵ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب خواهد زد.


خروج ۳۰۰ شرکت  از اولویت خصوصی‌سازی
«هیات واگذاری بر اساس درخواست دستگاه اجرایی حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال 98 خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند». به گزارش خانه ملت، علی اشرف عبدالله‌پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره آخرین وضعیت واگذاری بنگاه‌های دولتی گفت: آنچه سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری بنگاه‌‌های دولتی اعلام کرده ۶۱۰ شرکت بود که هیأت واگذاری بر اساس درخواست دستگاه اجرایی و مسائلی که وجود داشت، حدود ۳۰۰ طرح را از اولویت سال جاری خارج کرد و حدود ۳۰۰ شرکت دیگر در اولویت امسال باقی ماند. وی افزود: حدود ۱۸ شرکت بورسی وجود داشت که هیأت واگذاری آنها را در اولویت قرار داد و قیمت‌های پایه را تصویب کرد که در هفته گذشته روزهای مزایده برخی از این شرکت‌ها در بورس فرا رسید و بیمه البرز و شرکت پالایش و پخش شیراز به مزایده گذاشته شدند اما با استقبال روبه‌رو نشدند. وی ادامه داد: اواخر مرداد 3 بانکی که دولت در آن سهام دارد شامل تجارت، صادرات و ملت در بورس ارائه می‌شوند. پوری‌حسینی با بیان اینکه سهام ایران‌خودرو و سایپا تاکنون در اختیار سازمان خصوصی قرار نگرفته، ادامه داد: مسؤولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) در سال‌های گذشته سهام این دو شرکت خودروسازی را در ازای تشکیلاتی که دریافت کردند یا تعهداتی که داشته‌اند وثیقه کرده‌اند و در دسترس سازمان خصوصی نیست که آنها را عرضه کنند؛ ابتدا باید سهام ایران‌خودرو و سایپا از وثیقه خارج و سپس درباره واگذاری آنها صحبت شود، البته هیأت واگذاری شرایط واگذاری و قیمت پایه را تصویب کرده است اما امکان عرضه آن فعلاً وجود ندارد.


Page Generated in 0/0071 sec