مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تا پایان سال ۴۳۰ دستگاه اتوبوس به سن فرسودگی خواهند رسید که باید مخازن سوخت آنها تعویض شود. به گزارش مهر، پیمان سنندجی از تحویل ۲۰۰ دستگاه مخزن CNG به اتوبوسهای این شرکت خبر داد و با اشاره به اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی دارای 2 هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز است، افزود: اتوبوسهای گازسوز 7 مخزن CNG دارند که سالانه روی این مخازن تستهای چشمی و 3 سال یک بار تستهای هیدرواستاتیکی انجام میشود. این مخازن دارای تاریخ انقضا هستند و زمانی که تاریخ انقضای آن فرا میرسد اتوبوس مجاز به سوختگیری نیست. تحت این شرایط مخازن باید جا به جا و تعویض شود. وی تأکید کرد: امیدواریم قبل از پایان سال مابقی مخازن تحویل داده شود و همچنین مخازن CNG اتوبوسهای گازسوز شرکت واحد نیز تعویض شود. در همین حال مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: خرید و فروش خطوط تاکسیرانی در شهرهای کشور گزارش شده که با این تخلف برخورد خواهد شد. مرتضی ضامنی در گفتوگو با فارس، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خطوط تاکسیرانی خرید و فروش میشود، گفت: تخلفاتی صورت میگیرد و خطوط تاکسی خرید و فروش میشود، البته این خطوط متعلق به شهرداریهاست و در حوزه تاکسیرانی نیست. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به اینکه خرید و فروش خط غیرقانونی است و تخلف محسوب میشود، گفت: تخلفات مورد بررسی قرار میگیرد و منجر به تصمیمگیری خواهد شد. در صورتی که مواردی هم به اتحادیه تاکسیرانی ارائه شود آن را پیگیری خواهیم کرد. وی در ادامه درباره معاینه فنی تاکسیها هر 3 ماه یکبار گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران، تاکسیهای فرسوده موظفند هر 3 ماه یک بار معاینه فنی جدید دریافت کنند و ما از شهرداریها درخواست کردهایم تا وقتی بستر نوسازی تاکسیها فراهم نشده است نسبت به معاینه فنی تاکسیهای فرسوده کمک و بخشی از هزینه آن را تقبل کنند.