printlogo


کد خبر: 211677تاریخ: 1398/4/29 00:00
اخبار

 انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب با موافقت دولت
شهردار تهران از موافقت دولت برای انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب خبر داد. پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام رایزنی با مسؤولان نمایشگاه بین‌المللی درباره عدم برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب و تبادل نمایشگاه با شهر آفتاب گفت: ما با دولت مذاکره کردیم و دولت نیز این پیشنهاد را پذیرفته است. وی افزود: در پی پذیرش دولت، قرار شد  بخشی از نمایشگاه‌هایی را که جنبه ملی  و بسیار پرمخاطب دارند به نمایشگاه شهر آفتاب منتقل کنیم. به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه شورای شهر دوم مقرر شد نمایشگاه‌های پرمخاطب که موجب ایجاد ترافیک در بزرگراه‌ها و مسیرهای پیرامون می‌شوند به نمایشگاهی در خارج از تهران  منتقل شوند و بر همین اساس نمایشگاه شهر آفتاب ساخته شد اما با وجود صرف هزینه‌های گزاف، نمایشگاه شهر آفتاب نتوانست در مدت افتتاحش میزبان نمایشگاه‌های پرمخاطب باشد اما به نظر می‌رسد با توافق فی‌مابین دولت و شهرداری این مشکل مرتفع شود.


افتتاح نسخه موبایلی پرونده الکترونیک سلامت
اپلیکیشن پرونده الکترونیک سلامت با حضور رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. حمیدرضا صفی‌خانی در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ درباره این اپ اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که وزارت بهداشت مکلف به راه‌اندازی آن است، راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت برای مردم کشور است. وی ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت درگاهی است که مردم می‌توانند با ثبت اطلاعات در آن از سطوح مختلف خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند. صفی‌خانی با تاکید بر اینکه اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت کاملا محرمانه است، افزود: اطلاعات سلامت مردم تنها در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد و برای دیگران قابل دسترس نیست. وی با تاکید بر اینکه در نسخه‌های بعدی انواع کندینگ نسخه‌نویسی برای صندوق‌های بیمه‌گر، داروخانه‌ها و در نهایت مطب‌های خصوصی اجرا خواهد شد، افزود: همه داروها با کد مورد‌نظر در سامانه ثبت می‌شوند و می‌توانیم از میزان مصرف دارو و اینکه دارو برای چه کسی و به چه میزان تجویز شده مطلع شویم. وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این سرویس، سازمان غذا و دارو مسیر توزیع دارو تا رسیدن به مصرف‌کننده را رهگیری می‌کند، اضافه کرد: اجرای طرح ردیابی و ارسال دارو از طریق سازمان غذا و دارو کنترل می‌شود.


وجود۴۰۰ مدرسه خشت و گلی در کشور
 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون حدود ۵۰۰ مدرسه خشت و گلی کشور برچیده شده است، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ مدرسه خشت و گلی در کشور وجود دارد. به گزارش مهر، مهرالله رخشانی‌مهر در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی محله سادات شهر دوگنبدان افزود: میزان اعتبار نوسازی مدارس کشور که در سال ۱۳۹۶، پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود امسال به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. وی افزود: امسال نسبت به سال ۱۳۹۶ اعتبار نوسازی مدارس کشور حدود ۶ برابر شده است. وی ادامه داد: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد و ۸۰۰۰ طرح حوزه عمرانی مدارس کشور در دست اجراست. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون حدود ۵۰۰ مدرسه خشت و گلی کشور برچیده شده است. رخشانی‌مهر گفت: مدارس خشت و گلی کشور در حال حاضر ۴۰۰ واحد است که از این تعداد ۲۰۰ مدرسه در استان سیستان‌وبلوچستان و بقیه در سایر استان‌ها قرار دارد.


Page Generated in 0/0068 sec