printlogo


کد خبر: 211681تاریخ: 1398/4/29 00:00
فیفا به صورت رسمی پرونده شکایت بازیکن کروات را به نفع استقلال بست
گریز از پیچ پرو پئیچ

باشگاه استقلال تهران اعلام کرد نامه فیفا برای پرداخت پول به پرو پئیچ را دریافت کرده است. باشگاه استقلال رسما اعلام کرد فدراسیون جهانی فوتبال نامه‌ای را درباره پرونده پئیچ به این باشگاه ارسال کرده است. در اطلاعیه باشگاه استقلال در این‌باره آمده است: نامه رسمی فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر پذیرش پرداخت طلب پرو پئیچ، مهاجم کروات تیم استقلال در فصل ۹5-۹4 از حساب درآمد این باشگاه در فیفا از طریق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران دریافت شد. در پی مذاکرات و رایزنی‌های باشگاه استقلال با فیفا و اعزام علی خطیر، نماینده باشگاه استقلال به مقر فیفا (زوریخ) و طبق وعده امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال در روزهای گذشته، سرانجام با تایید نهایی فیفا، بدین وسیله پرونده طلب پرو پئیچ مختومه و مبلغ مزبور توسط فیفا پرداخت خواهد شد. این مهم با وجود اخبار و اظهارنظر کذب، ناشیانه، بی‌مسؤولانه و شیطنت برخی رسانه‌ها و جریان‌ها رخ داد؛ جریان‌هایی که خود را حامی و دلسوز باشگاه بزرگ و مردمی استقلال معرفی می‌کنند اما در عمل با حاشیه‌سازی موجب نگرانی و تشویش اذهان هواداران محجوب استقلال شده‌اند. بدون تردید طی روزهای آینده و با اعلام رسمی باشگاه استقلال از طریق مراجع قانونی اقدام لازم در جهت برخورد با عوامل دروغ‌پرداز انجام خواهد شد.
عضو فیفا: استقلال محروم شد اما مسأله را حل کردیم
یک عضو ارشد کمیته انضباطی فیفا تایید کرد استقلال در ماجرای پرونده پرو پئیچ با محرومیت روبه‌رو شد اما در نهایت، این مساله با کمک فیفا حل شد.
چهارشنبه گذشته خبری مبنی بر محرومیت استقلال تهران از 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی به دلیل پرداخت نشدن طلب پرو پئیچ منتشر شد که با واکنش‌های مختلفی از سوی مدیران باشگاه استقلال، فدراسیون فوتبال و رسانه‌ها همراه شد. در ادامه (روز پنجشنبه) حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال به ایسنا اعلام کرد فیفا پذیرفته طلب پئیچ را از پول‌های استقلال که در اختیار فیفاست، پرداخت کند و به این ترتیب خطری استقلال را تهدید نمی‌کند.
اما ماجرا از چه قرار بود؟ چهارشنبه ۲۶ تیرماه یعنی 2 روز بعد از ضرب‌الاجل فیفا به استقلال برای تسویه حساب با پرو پئیچ، وکیل این بازیکن در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد باشگاه استقلال تا آن روز هیچ پولی پرداخت نکرده و به‌رغم اینکه مدعی است با فیفا هماهنگ کرده تا طلب بازیکن توسط فیفا پرداخت شود، فدراسیون جهانی فوتبال هم اقدامی نکرده و در نتیجه استقلال از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است. این نکته به صراحت در نامه فیفا به تاریخ ۲۴ اردیبهشت آمده بود که اگر استقلال تا ۲۴ تیرماه طلب پرو پئیچ را پرداخت نکند، به صورت خودکار با محرومیت روبه‌رو خواهد شد. در ادامه اما باشگاه استقلال واکنش تندی نسبت به این خبر داشت و تاکید کرد طبق رایزنی‌های متعدد با فیفا، این مشکل بزودی حل می‌شود و طلب پئیچ از سوی فیفا پرداخت خواهد شد. واقعیت این است که مسؤولان باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال در تلاش بودند این مساله را از طریق فیفا حل‌وفصل کنند اما این تلاش‌ها تا زمان پذیرش درخواست‌شان از فیفا، مانع محرومیت باشگاه نمی‌شد. از این رو، با اتمام زمان تعیین شده برای پرداخت طلب پئیچ، باشگاه استقلال به صورت خودکار، از 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شد ولی چند روز بعد از این اتفاق یعنی ۲۷ تیرماه، فیفا با ارسال ایمیل به فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال، عنوان کرد پذیرفته طلب پرو پئیچ را پرداخت کند. در همین زمینه، وکیل پئیچ در ایمیلی که به ایسنا ارسال کرد، نوشت: «اطلاعاتی مبنی بر اینکه فیفا طلب پرو پئیچ را پرداخت می‌کند به دستم رسیده است اما محرومیت نقل‌وانتقالاتی همچنان پابرجاست تا اینکه پول پرداخت شود. پرونده زمانی بسته می‌شود که بازیکن تمام پولش را بگیرد».
اما این تمام ماجرا نیست. از سوی دیگر «دبورا توئر» در این گفت‌وگوی تلفنی، محرومیت استقلال را تایید کرد اما این را هم گفت که فیفا با پذیرش پرداخت طلب پئیچ، ماجرا را به نفع استقلال خاتمه داده و با پرداخت پول از سوی فیفا، محرومیت استقلال اعمال نخواهد شد.
این عضو ارشد کمیته انضباطی فیفا به یکی از خبرگزاری‌‌های داخلی گفت: بعد از مذاکراتی که انجام شد، فیفا قبول کرد مبلغ این پرونده را از محل مطالبات استقلال از جام‌جهانی مستقیما به این بازیکن بپردازد. پنجشنبه این موضوع از طریق ایمیل به باشگاه استقلال اطلاع داده شد که طلب این بازیکن طی چند روز آینده از طریق فیفا به صورت مستقیم به حساب او پرداخت می‌شود و این موضوع به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران هم خواهد رسید، بنابراین هیچ محرومیتی برای باشگاه استقلال در کار نخواهد بود.
او درباره اینکه آیا با اتمام ضرب‌الاجل فیفا- که در نامه 2 ماه پیش آمده بود- محرومیت شامل حال استقلال شد یا خیر، گفت: نامه نخست که به باشگاه فرستاده شد، مبنی بر مهلت ۶۰ روزه فیفا به باشگاه استقلال برای پرداخت طلب این بازیکن بود ولی پس از این مهلت، باشگاه موفق به پرداخت بدهی خود نشد و طبق حکم اولیه، باشگاه از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد اما پس از مذاکره مسؤولان باشگاه با فیفا، ما راه‌حلی پیدا کردیم، بنابراین محرومیتی گریبانگیر این باشگاه نمی‌شود.
 


Page Generated in 0/0068 sec