printlogo


کد خبر: 211692تاریخ: 1398/4/29 00:00
تازه‌ترین خبرها درباره 2 چهره جنجالی سینمای هالیوود
تبرئه اسپیسی و سریال‌سازی تارانتینو

احسان سالمی: یک سال گذشته روزهای سختی برای بسیاری از دوستداران سینمای جهان بود؛ روزهایی که در آن از یک سو باز شدن پرونده فساد اخلاقی کوین اسپیسی، ستاره مشهور سینمای جهان بسیاری از طرفداران آثار او را در بهت و حیرت فرو برد و از سوی دیگر انتشار شایعه‌ای درباره نزدیک شدن پایان دوره کاری کوئنتین تارانتینو، کارگردان نامدار هالیوود نیز همچون زهری تلخ بر جان دوستداران آقای خاص سینما نشست؛ خبرهایی که البته در نهایت سرنوشت دیگری داشتند.
تبرئه ستاره خانه پوشالی
پرونده کوین اسپیسی، بازیگر سریال مشهور «خانه پوشالی» با شکایت «آنتونی رپ» هنرمند آمریکایی از اسپیسی باز شد؛ او اسپیسی را متهم کرد هنگامی که تنها 14 سال داشته، قصد تجاوز جنسی به او را داشته است. این ماجرا به سرعت موجی علیه اسپیسی ایجاد کرد و او مجبور شد در صفحه توئیترش با پذیرفتن تلویحی این اتهام اینگونه از خود دفاع کند: «ماجرا را به یاد نمی‌آورد اما اگر چنین اتفاقی روی داده او عمیقا اظهار تاسف می‌کند». اما نکته مهم‌تر از این موضوع اعتراف اسپیسی به داشتن یک خصلت غیراخلاقی و غیرانسانی بود؛ او در پاراگراف دیگر بیانیه توئیتری‌‌‌‌اش اعتراف کرده در طول عمر خود با زنان و مردان مختلفی روابط عاطفی داشته است و هم‌اینک نیز خود را یک مرد همجنسگرا می‌داند! بعد از این اعتراف بود که پرونده‌ای جدید نیز در ارتباط با تعرض اسپیسی به یک پسر 18 ساله از سوی دادستانی ایالت ماساچوست آمریکا مطرح شد و پرونده فساد اخلاقی اسپیسی از یک اتهام رسانه‌ای حالت حقوقی به خود گرفت. پس از این شایعات کمپانی نتفلیکس مالک سریال «خانه پوشالی» با حذف کاراکتری که اسپیسی ایفاگر آن بود و با تغییر قصه سریال، فصل پایانی این مجموعه را بدون ستاره نقش اولش ساخت. اما همه این اتفاقات در شرایطی رخ داد که در نهایت روز گذشته دادستان پرونده اسپیسی اعلام کرد به دلیل پیدا نشدن مدرک کافی این بازیگر تبرئه می‌شود! اسپیسی که از پاییز سال گذشته به اتهام تجاوز به یک پسر 18 ساله، تحت محاکمه بود در نهایت در این پرونده تبرئه شد. آلن جکسون، وکیل اسپیسی به دنبال دسترسی به یک گوشی تلفن همراه بود که ادعا شده بود حاوی متن‌هایی مربوط به شب حادثه است اما گفته شد این گوشی گم شده است و تنها اسکرین‌شات پیام‌ها به دادگاه ارائه شده است. جکسون ادعا کرد این پیام‌ها دستکاری شده‌ و بر همین اساس دادگاه به تبرئه کوین اسپیسی رای داد. هر چند این پرونده در نهایت به تبرئه ستاره «خانه پوشالی» منتهی شد ولی اعتراف صریح او به فساد اخلاقی و ارتباط با مردان، بدون شک مانع بازگشت دوباره او به دوران اوج سابقش خواهد شد.
سریال‌سازی آقای خاص
اما دیگر خبر مهم این روزهای سینمای جهان تصمیم کوئنتین تارانتینو برای ساخت سریالی 5 قسمتی با حال و هوایی وسترن به‌نام «بونتی لا» است. سریالی که شخصیت اصلی فیلم «روزی روزگاری هالیوود»، یعنی ری دالتون با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، در آن بازی می‌کند. البته تارانتینو گفته بعید می‌داند دی‌کاپریو حاضر به ‌اجرای دوباره‌ نقشش در فیلم، در این سریال باشد و این را هم اضافه کرده بدش نمی‌آید کارگردانی این مجموعه را هم خودش انجام دهد. با قوت گرفتن احتمال کارگردانی این مجموعه توسط تارانتینو می‌توان امیدوار بود او از تصمیمش برای پایان دادن به دوران فیلمسازی‌اش منصرف شود.


Page Generated in 0/0063 sec