printlogo


کد خبر: 211694تاریخ: 1398/4/29 00:00
اخبار

آغاز اجرای طرح «تابستانه کتاب۹۸» در شهر تهران
طرح «تابستانه کتاب۹۸» از ۲۷ تیرماه در شهر تهران آغاز شده است. به گزارش «وطن امروز»، طرح «تابستانه کتاب98» با شعار «کتاب، همنشین دلنشین» به مدت 8 روز در شهر تهران اجرا می‌شود. تاکنون ثبت‌نام 653 کتابفروشی از 31 استان کشور در این طرح تایید شده است که از این تعداد 497 کتابفروشی از مراکز استان‌ها و 156 کتابفروشی در شهرستان‌ها هستند. این طرح در تهران تا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح، کتاب‌های تألیفی را با یارانه 25 درصد و کتاب‌های ترجمه را با یارانه 15 درصد خریداری کنند. این طرح در استان‌ها از روز سه‌شنبه (25تیرماه) در سراسر کشور آغاز شده است و تا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت. اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «تابستانه کتاب 98» به تفکیک هر استان روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است. در این طرح، سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 120 هزار تومان است.

تغییر رویکرد «کتاب باز» در فصل جدید
تهیه‌کننده برنامه «کتاب باز» از تغییراتی در فصل جدید این برنامه خبر داد. به گزارش مهر، محمدرضا رضاییان درباره ساخت جدیدترین سری از این برنامه گفت: قرار است فصل چهارم این برنامه را از دوم شهریورماه روی آنتن شبکه نسیم ببریم. مجری این سری از «کتاب باز» هم مانند فصل قبل، سروش صحت است و قرار است افراد دیگری هم در بخش‌های دیگر برنامه به او کمک کنند. رضاییان درباره رویکرد فصل جدید این برنامه و تفاوت‌های آن نسب به فصل پیشین بیان کرد: در فصل گذشته بیشتر روی موضوع کتاب خواندن مردم وقت گذاشتیم اما قصد داریم در این فصل تمرکزمان را روی موضوع «فرهنگ مطالعه» بگذاریم؛ «فرهنگ مطالعه» به این معنی که مطالعه کردن فقط کتاب خواندن نیست، بلکه سفر کردن، فیلم دیدن و تئاتر دیدن هم است.


تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های در حال اکران
تازه‌ترین آمار فروش فیلم‌های در حال اکران اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، در هفته گذشته فیلم‌های مختلف در حال اکران سینمای ایران عملکرد متفاوتی در گیشه داشتند. بر این اساس تاکنون و در مجموع فیلم‌های «متری شیش و نیم» ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، «تگزاس۲» ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، «شبی که ماه کامل شد» ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، «سرخپوست» ۱۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، «ما همه با هم هستیم» ۹میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، «سامورایی در برلین» ۵ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان، «زهرمار» ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان، «ایکس لارج» ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، «دختر شیطان» یک‌میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، «کار کثیف» ۱۶۰ میلیون تومان و «نیوکاسل» ۷۵ میلیون تومان فروش داشته‌اند.


درگذشت امیر برزگر خراسانی شاعر پیشکسوت مشهدی
امیر برزگر خراسانی، از شاعران مشهدی صبح دیروز بر اثر بیماری درگذشت. به گزارش ایسنا، امیر برزگر خراسانی فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبا در رشته نقاشی بود. او در جوانی به استخدام دانشکده علوم پزشکی مشهد در آمد و سال‌ها به عنوان مسؤول روابط عمومی آن دانشگاه خدمت کرد. وی  عضو هیات رئیسه کانون هنرمندان و عضو شورای سیاست‌گذاری شعر بود. علاوه بر شعر، نقاشی، موسیقی و تدریس ردیف‌‏های دستگاهی آواز اصیل ایرانی نیز از مشغله‌‏های او بود. در کارنامه برزگر خراسانی سرایش ۱۵ اثر از جمله «برگی از دیوان امیر»، «سخن آینه‌‏ها»، «شعر و شاعری در آینه زمان»، «گزیده ادبیات فارسی شماره 68»، «از شرنگ و شطح»، «نماز عاشقی»، «فصل عطش» و «رها در ناکجاآباد» و... به چشم می‌خورد.
 


Page Generated in 0/0071 sec