printlogo


کد خبر: 211704تاریخ: 1398/4/30 00:00
چهارگوشه

97 زخمی در تظاهرات بازگشت
گروه‌‌های مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را به‌خاطر تیراندازی عامدانه به تظاهرکنندگان غزه و همین‌طور خبرنگاران، به جنایت علیه ملت فلسطین متهم و اعلام کردند هرگز به دشمن صهیونیستی اجازه تغییر معادلات و قواعد نبرد را نمی‌دهند. این گروه‌ها از تمام طرف‌های میانجی بویژه مصر درخواست کردند به مسؤولیت‌‌های خود عمل کرده و رژیم صهیونیستی را به منظور پایبندی به تفاهمات شکل گرفته برای آرام‌‌سازی اوضاع در غزه تحت فشار قرار دهند. جمعه گذشته در جریان سی‌وپنجمین دور از تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت فلسطینیان که با شعار «آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی» در مرزهای نوار غزه برگزار شد، دست‌کم 97 تظاهرکننده با شلیک دژخیمان اسرائیلی مجروح شدند. در این روز چندین تن از خبرنگاران نیز در جریان پوشش رسانه‌ای این رویداد هدف گلوله اشغالگران قرار گرفتند. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، طی تظاهرات بازگشت که از سال میلادی گذشته آغاز شده تاکنون 310 فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به 32 هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

عمران‌خان در آمریکا
نخست‌وزیر پاکستان راهی آمریکا شد. عمران‌خان در این سفر قرار است درباره افغانستان، ایران و آینده رفتارهای تروریستی آمریکایی‌ها در منطقه با ترامپ گفت‌وگو کند. به گفته منابع خبری، وی در این سفر 3 روزه با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. رسانه‌های پاکستانی افزودند: علاوه بر «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه، مقامات نظامی پاکستان نیز عمران‌خان را در این سفر همراهی می‌کنند. پیش‌بینی  می‌شود مسائلی از قبیل فراز و نشیب‌های زیاد روابط دوجانبه آمریکا و پاکستان، روند صلح افغانستان و دیگر مسائل مهم منطقه‌ای از مهم‌ترین موضوعات دیدار نخست‌وزیر پاکستان و رئیس‌جمهور آمریکا باشد. وزیر خارجه پاکستان درباره این سفر گفت: عمران‌خان در این سفر با سران بانک جهانی نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

تجاوز گروهی اسرائیلی‌ها  به نوجوان انگلیسی
۱۲ اسرائیلی به اتهام تجاوز به یک دختر ۱۹ ساله در بخش یونانی قبرس بازداشت شدند. پلیس شهر آیاناپا در جنوب قبرس این اتباع یهودی رژیم صهیونیستی را پس از آن بازداشت کرد که شکایتی از توریست نوجوان  انگلیسی مبنی بر هتک حرمتش توسط آنان در یک هتل در منطقه توریستی این جزیره دریافت کرد. برخی منابع محلی قبرس ادعا کرده‌‌اند این متهمان که برخی از آنها ۱۶ و ۱۷ ساله هستند، همگی به یک نهاد نظامی اسرائیلی وابسته هستند. آنها باید در مقابل دختر مورد تجاوز قرار گرفته در دادگاه قبرس حاضر شوند. روزنامه یدیعوت آحارونوت، نزدیک به دولت نتانیاهو، با اعلان این رسوایی افزود وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در جریان این بازداشت‌ها قرار داشته و کنسولگری اسرائیل در  نیکوزیا هم با خانواده‌‌های متهمان در تماس است.

وزیر لبنانی همتای اسرائیلی را بایکوت کرد
وزیر خارجه لبنان پس از آغاز سخنرانی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اجلاسی در واشنگتن در زمینه تقویت آزادی‌های دینی، او را بایکوت کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ویدئویی که از این اجلاس منتشر شده، حاکی از آن است که جبران باسیل پس از شروع سخنرانی «ییسرائیل کاتس» حاضر نمی‌شود به سخنان او گوش دهد و سالن جلسه را ترک می‌کند.

جریمه گوگل توسط روسیه
روسیه برای دومین بار گوگل را به علت نقض قوانین داخلی‌اش جریمه کرد. رونت، نهاد دولت روسیه در زمینه نظارت بر شبکه سایبری دیروز اعلام کرد که غول اینترنتی آمریکایی  را به علت تبعیت نکردن از قوانین داخلی این کشور و عدم حذف برخی نتایج جست‌وجو که حاوی اطلاعات غیرقانونی بوده و با قوانین داخلی این کشور در تضاد است، 11100 دلار جریمه کرده است. بر اساس قانونی که جولای 2018 به تصویب دوما رسیده، موتور جست‌وجوهای اینترنتی باید از لینک دادن به محتوایی که توسط دولت این کشور غیرقانونی اعلام شده، خودداری کنند. اما گوگل از این قانون تخطی می‌کند و طبق اعلام رونت یک‌سوم تارنماهایی که گوگل در جست‌وجوگر خود به آنها لینک می‌دهد غیرقانونی هستند.
 


Page Generated in 0/0078 sec