printlogo


کد خبر: 211712تاریخ: 1398/4/30 00:00
اخبار

ترجمه روسی و اردوی «خون دلی که لعل شد» در راه است
«خون دلی که لعل شد» شامل خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب، با استقبال از سوی گروه‌های مردمی قرار است به زبان‌های اردو و روسی ترجمه شود. به گزارش تسنیم، کتاب 424صفحه‌ای «خون دلی که لعل شد» به‌همت محمدعلی آذرشب گردآوری شده است. این کتاب ترجمه‌ فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» زندگینامه رهبر معظم انقلاب است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و روانه‎ بازار نشر شده است. کتاب از خاطرات رهبر معظم انقلاب از دوران کودکی در مشهد آغاز می‌شود؛ بخشی که در آن مخاطب بیشتر با فضای مشهد پیش از انقلاب و خانواده رهبر انقلاب آشنا می‌شود. بخش دیگر این کتاب، به خاطرات ایشان از آشنایی با امام(ره) و سال‌های مبارزه با رژیم پهلوی اختصاص دارد. این خاطرات مهم از تاریخ نهضت اسلامی و رهبر آن، به همه پژوهشگران تاریخ جنبش اسلامی معاصر کمک می‌کند با جزئیاتی آشنایی یابند که از دانستن آن بی‌نیاز نمی‌توانند بود. قرار است این اثر به درخواست گروه‌های مردمی و به صورت خودجوش به زبان‌های روسی و اردو ترجمه شود. همچنین ترجمه انگلیسی و اسپانیولی این اثر نیز در دست انجام است.


مهلت ارسال آثار به «سینما حقیقت» تا پایان شهریور
مستندسازان تا پایان شهریورماه فرصت دارند مشخصات جدیدترین آثار خود را روی وب‌سایت جشنواره «سینماحقیقت» قرار دهند. به گزارش «وطن امروز»، فراخوان شرکت در سیزدهمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و دهمین جایزه شهید آوینی بزودی اعلام شده و مستندسازان تا پایان شهریورماه فرصت دارند مشخصات جدیدترین آثار خود را روی وب‌سایت جشنواره قرار دهند. شهنام صفاجو، مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اعلام کرد: بخش‌های رسمی این دوره‌ جشنواره بویژه بخش «مسابقه ملی» تفاوتی با دوره گذشته ندارد و فیلمسازان با جدیدترین آثار مستند خود که تولید سال ۱۳۹۷ به بعد است، می‌توانند در سه گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمه‌بلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بیش از ۷۰ دقیقه) در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» شرکت کنند.


کاهش سینماروها در سینمای آمریکا در فصل دوم ۲۰۱۹
صنعت سینمای آمریکا در فصل دوم سال ۲۰۱۹ با کاهش 5/2 درصدی در آمار تماشاگران روبه‌رو شد و 8/347 میلیون نفر به سینما رفتند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، علاوه بر کاهش شمار تماشاگران سینمای آمریکا، باکس آفیس نیز در فصل دوم امسال با کاهشی 8/3 درصدی روبه‌رو شد و آمار فروش به 22/3 میلیارد دلار رسید. به نقل از آماری که روز پنجشنبه از سوی انجمن ملی مالکان سینما منتشر شد، قیمت فروش بلیت برای فصل دوم سال در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸، کاهشی 3/1 درصدی را که برابر ۱۲ سنت می‌شود ثبت کرد و قیمت فروش بلیت به طور متوسط برابر 26/9 دلار بود. گفته می‌شود متوسط قیمت بلیت هر سال به نسبت سال پیش کمتر می‌شود و علت آن این است که سینماروهای جوان‌تر ترجیح می‌دهند از برنامه‌های آنلاین بیشتر استفاده کنند. با وجود افت به ثبت رسیده در فصل دوم، وضعیت این فصل بهتر از فصل اول ۲۰۱۹ بود چون در آن فصل بلیت‌فروشی با کاهشی 8/14 درصدی و باکس‌آفیس با افتی 19/16 درصدی مواجه شده بود. در فصل دوم با وجود اکران فیلم‌های پرفروشی چون «انتقام‌جویان: پایان بازی» دیزنی با فروش 4/852 میلیون دلاری، «کاپیتان مارول» با فروش 8/426 میلیون دلاری، «داستان اسباب بازی ۴» با فروش 4/354 میلیون دلاری و «علاءالدین» با فروش ۳۳۴ میلیون دلاری وضعیت بهتری ایجاد شده است. در مجموع فروش نیمه نخست امسال کاهشی 46/9 درصدی را نسبت به نیمه نخست سال قبل تجربه کرد و به 6/5۶ میلیارد دلار رسید.
 


Page Generated in 0/0068 sec