printlogo


کد خبر: 211717تاریخ: 1398/4/30 00:00
اخبار

سرپرست دادسرای جنایی تهران:
ایرادات وکلای نجفی به پرونده رد شد
سرپرست دادسرای جنایی تهران با بیان اینکه پرونده قتل میترا استاد از لحاظ دادسرا فاقد نقص است، گفت: در جلسه مقدماتی که در دادگاه کیفری یک تشکیل شد، تمام ایرادات 3 وکیل متهم رد و دادگاه وارد جلسه رسیدگی شده است. قاضی شهریاری در پاسخ به ادعای مطرح شده مبنی بر وجود نقص در مرحله تحقیقات پرونده قتل میترا استاد اظهار کرد: پرونده از لحاظ دادسرا فاقد نقص است. وی افزود: طبق قانون اگر پرونده نقایصی داشته باشد، دادگاه می‌تواند رأسا آن را برطرف کند یا به دادسرا اعاده کند. سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: در جلسه مقدماتی که در دادگاه کیفری یک تشکیل شد، تمام ایرادات 3 وکیل متهم رد و دادگاه وارد جلسه رسیدگی شده است. شهریاری خاطرنشان کرد: اگر دادگاه تحقیقاتی را در این زمینه لازم بداند وفق مقررات و قانون انجام می‌دهد، لیکن منتظر جلسات رسیدگی و صدور حکم مقتضی هستیم. سرپرست دادسرای جنایی تاکید کرد: دادسرا با کمال بی‌طرفی نسبت به جمع‌آوری دلایل اقدام کرده است.

سخنگوی تعزیرات:
رأی پرونده برنج‌های فروشگاه شهروند صادر شد
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: رای درباره پرونده برنج‌های تخلیط شده فروشگاه شهروند صادر و اجرا شده است. به گزارش ایرنا، سیدیاسر رایگانی در نشست خبری افزود: تامین‌کننده‌های برنج در فروشگاه شهروند در شعبه رسیدگی‌کننده به تخلیط اقرار کرده بودند، از این رو امین کریمی مالک برند تجاری «حاج تبارک‌الله کریمی» به پرداخت ١٧ میلیارد و ١۴٠ میلیون ریال و روزبه محمدعلی‌زاده مالک برند تجاری «چاپار» به ٩۴۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند. وی اضافه کرد: فروشگاه شهروند نیز به لحاظ تخلف در ارائه خدمات بویژه در زمینه توزیع کالای تنظیم بازار به پرداخت مبلغ 4 میلیارد و ۶٢٠ میلیون ریال جریمه تعلیقی به مدت 2 سال محکوم شد که این جریمه در صورت تکرار تخلف وصول خواهد شد. سخنگوی تعزیرات افزود: از ٢۶٩ تن برنج توقیفی در مرحله اول ١٠٠ تن هر کیلو
١٠ هزار تومان توزیع شد و ١۶٩ تن باقیمانده نیز در حال توزیع است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقرار توزیع‌کنندگان، آنها متخلفان اصلی بودند و جریمه‌ها وصول شده است. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١٩ هزار فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز به تعزیرات وارد شده که به ٩٧ درصد آنها رسیدگی شده است و محکومان ٢٠٠ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

فروش دارو در داروخانه اینترنتی ممنوع است
سرپرست واحد فنی و نظارت بر امور داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره  داروخانه اینترنتی گفت: مجوزهای داروخانه اینترنتی تحت عنوان «فروش اینترنتی فرآورده‌های سلامت غیردارویی» صادر می‌شود و شهروندان باید توجه کنند نباید هیچگونه دارویی در داروخانه اینترنتی به فروش برسد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سهیلا عبدلی افزود: محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی، شیر خشک، گیاهان دارویی به صورت فرآوری نشده، دمنوش، فرآورده‌های طبیعی و سنتی حاوی گیاهان دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی از جمله کالاهای مجاز به فروش در داروخانه اینترنتی هستند. وی تصریح کرد: درج تبلیغات گمراه‌کننده محصولات و تخلف در ارسال از جمله ایجاد واسطه از تخلفات مهم داروخانه اینترنتی است که به طور مداوم توسط کارشناسان رصد شده و در صورت مشاهده سریعاً با متخلف برخورد قانونی انجام می‌شود. عبدلی، تذکر شفاهی، تذکر کتبی، تعلیق یا لغو مجوز را از جرائم تخلفات برشمرد و گفت: پرونده‌ها با توجه به نوع تخلف به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده می‌شوند و این نوع برخوردها از تبعات قانون‌گریزی متخلفان است.
 


Page Generated in 0/0067 sec