printlogo


کد خبر: 211718تاریخ: 1398/4/30 00:00
اخبار

دولت برای هر دانش‌آموز  4 میلیون تومان هزینه می‌کند
رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد فضای مدارس غیردولتی استیجاری است، گفت: مدارس غیردولتی به لحاظ تامین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان برای آموزش‌وپرورش و دولت صرفه‌جویی مالی داشتند. این درحالی است که دولت برای هر دانش‌آموز 4 میلیون تومان هزینه می‌کند. به گزارش تسنیم، مجتبی زینی‌وند گفت: 4 میلیون تومان میانگین هزینه دولت برای هر دانش‌آموز است چون دولت میزان بودجه را بر تعداد دانش‌آموزان تقسیم می‌کند و مبلغ مشخص می‌شود. وی درباره مدارس غیردولتی و اشتغال‌زایی آنها عنوان کرد: بیش از 200 هزار نیروی شاغل به کار در این مدارس وجود دارد و هم‌اکنون میزان هزینه‌ای که دولت برای اشتغال نیروهای خدماتی و صنعت دارد کاملاً مشخص است. زینی‌وند با بیان اینکه اجاره‌بها بشدت افزایش یافته است در حالی که ما نمی‌توانیم بیش از نرخ تورم افزایش شهریه داشته باشیم، افزود: شهریه مصوب با آنچه در واقعیت است تناسب ندارد. این اظهارات رئیس سازمان مدارس غیردولتی در حالی است که سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به خانه‌های مسکونی مجوز مدارس غیردولتی داده شده، گفته است: برخی مؤسسان مدارس غیردولتی در انباری و آشپزخانه کلاس درس تشکیل می‌دهند که باید بسته شود. میرحمایت میرزاده افزود: فرهنگ کشور ما ضدبخش غیردولتی نیست؛ تسهیلات و امکانات لازم برای بخش غیردولتی دیده شده است به شرط آنکه اشتغال‌زایی کند. وی با اشاره به مشکلات مالی آموزش‌وپرورش ادامه داد: دولت تا آخر سال97، رقم 10 هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است که اگر تسویه نشود تا آخر سال جاری به 40 هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.

اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش با بیان اینکه 22 درصد کلاس‌های درس هوشمند شده‌اند، گفت: تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات و شبکه ملی مدارس متصل می‌شوند. مهدی شرفی در گفت‌وگو با فارس، گفت: تعریف ما از آموزش‌وپرورش هوشمند، ارائه خدمات الکترونیکی و سرویس‌های مبتنی بر دولت الکترونیک به کل جامعه مخاطبان است. وی اضافه کرد: آموزش‌وپرورش هوشمند پیگیری می‌کند تا سرویس‌هایی فراهم شود که خانواده‌ها، دانش‌آموزان، معلمان، مدارس، همکاران فرهنگی، بازنشستگان و... بتوانند نیازهای خود در این زمینه را از این زیرساخت دریافت کنند. وی ادامه داد:‌ خروجی دانش‌آموز در مدارس هوشمند سبب تربیت دانش‌آموزی متفکر، دارای قدرت تحلیل، تصمیم‌گیری و استعداد شکوفا شده است. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش گفت: کلاس هوشمند کلاسی است که به یکسری از امکانات سخت‌افزاری از قبیل برد هوشمند، ویدئو، پرژکتور، لپ‌تاپ، تبلت و... تجهیز شود تا دانش‌آموزان بتوانند با محتوای الکترونیکی آشنا و از آن بهره‌مند شوند.


راه‌اندازی۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی درمازندران
با سفر مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مازندران، ایجاد ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی در این استان در دستور کار قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، مدیران و معاونان بنیاد برکت از طرح‌های اشتغال‌زایی در شرق استان مازندران بازدید کردند.  سعید جعفری در این بازدید گفت: بنیاد برکت تاکنون ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در شرق مازندران ایجاد کرده، همچنین ۵۹۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های نکا، گلوگاه و بهشهر به بهره‌برداری رسانده است. وی افزود: برای امسال نیز ایجاد ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در این سه شهرستان به علاوه شهرستان سیمرغ که به دلیل جاری شدن سیل دچار خساراتی شده است، در دستور کار این بنیاد قرار دارد. راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، زمینه‌ شاغل شدن ۲هزار نفر را در قالب مشاغل خرد و خانگی فراهم خواهد آورد. وی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شرق مازندران به خاطر ظرفیت و پتانسیل‌های گردشگری و زیرساخت‌های اقتصادی در منطقه جزو برنامه‌های بنیاد برکت در مازندران به شمار می‌رود.


Page Generated in 0/0079 sec