printlogo


کد خبر: 211721تاریخ: 1398/4/30 00:00
اخبار

ماندگاری دلار در کانال 11 هزار تومان
اولین روز از آخرین هفته تیرماه در حالی سپری شد که دلار با وجود افزایش 500 تومانی نسبت به پنجشنبه هفته گذشته باز هم در کانال 11 هزار تومان ماندنی شد. دیروز هر دلار آمریکا در بازار آزاد 11800 تومان فروخته و 11600 تومان توسط صرافی‌های شخصی و کنشگران بازار خریداری می‌شد. صرافی‌های بانکی و مورد اعتماد بانک مرکزی با اختلاف بین 200 تا 100 تومانی ارزان‌تر از بازار آزاد، دلار و دیگر ارزها را عرضه می‌کردند یا می‌خریدند. شنبه هفته جاری دیگر خبری از دیدار تاریخی و لحظه‌ای ارز نیما و میدان فردوسی نبود و این دو نرخ دوباره از یکدیگر فاصله گرفتند. بر این اساس هر یورو 13400، پوند انگلستان 14900 و یوان چین 1700 تومان معامله شدند. اغلب فعالان بازار دلیل این افزایش قیمت هیجانی را اتفاقات بین‌المللی و تنفس طبیعی بازار پس از یک هفته روند کاهشی ارزیابی و پیش‌بینی می‌کنند در هفته‌های جاری دلار در کانال 11 هزار تومان باقی بماند. کاهش قیمتی که رخ داده
یک دستاورد مهم داشته و آن افزایش ریسک سفته‌بازی است، در حال حاضر به دلیل نوسانات مکرر سرمایه‌گذاری در این فضا انجام نمی‌شود. از سوی دیگر دلیل سفته‌بازی پشتیبانی سمت تقاضای واقعی مصرف است که آن هم به دلیل مشکلات اقتصادی به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

شاخص بورس ۳۵۳ واحد افت کرد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با افت ۳۵۳ واحدی روبه‌رو شد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد 2 میلیارد و 887 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 894 میلیارد تومان در 334 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 353 واحدی در ارتفاع 246 هزار و 437 واحد قرار گرفت. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 97 واحد، کل (هموزن) 216 واحد، قیمت (هموزن) 146 واحد، آزاد شناور 801 واحد و شاخص‌ بازار اول 614 واحد افت و شاخص بازار دوم 875 واحد رشد کردند. بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 952 میلیون ورقه به‌ارزش 695 میلیارد تومان در 198 هزار نوبت، آیفکس 6  واحد رشد کرد و در ارتفاع 3213 واحد قرار گرفت.

قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یافت
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از کاهش قیمت خودروهای وارداتی در بازار به دنبال افت نرخ ارز در یک هفته اخیر و کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی به دلیل افزایش عرضه به بازار در روزهای اخیر خبر داد. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت خودروهای وارداتی ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد به همین دلیل با توجه به کاهش نرخ ارز در هفته گذشته، قیمت این خودروها در بازار با کاهش روبه‌رو شده است. وی خاطرنشان کرد: تغییر اساسی قیمت‌ خودروها در بازار زمانی خود را نشان می‌دهد که قیمت ارز هفته‌ها در یک نرخ ثابت بماند. وی تاکید کرد: در حال حاضر هم فروشندگان و هم خریداران خودرو،  بیشتر منتظر مشخص شدن تکلیف قیمت ارز هستند تا بتوانند درباره بازار تصمیم‌گیری کنند. موتمنی همچنین از کاهش قیمت خودروهای داخلی خبر داد و گفت: به طور معمول قیمت خودروهای داخلی در بازار به میزان عرضه به بازار بستگی دارد. طی بررسی‌های ۱۰ روز اخیر می‌بینیم که محصولات ایران‌خودرو اکثرا کاهش قیمت داشته‌اند.

کاهش قیمت گوشی همراه
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با کاهش نرخ ارز قیمت گوشی همراه نیز نزولی می‌شود، چرا که این کالا وارداتی است و ۱۰۰ درصد ارزبری دارد. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه برای واردات موبایل از ارز بازار آزاد استفاده می‌شود، افزود: در روزهای اخیر بازار شاهد کاهش نرخ ارز بود به گونه‌ای که قیمت آن تا حدود 11 هزار تومان نزولی شد، این اُفت نرخ دلار بر قیمت گوشی‌های همراه نیز اثرگذار بوده و بازار این کالا در روزهای آینده کاهش قیمت را تجربه می‌کند. وی با بیان اینکه با کاهش نرخ ارز، خودرو نیز ارزان شد، اظهار کرد: در صورتی که کاهش نرخ ارز ادامه‌دار باشد یا حتی قیمت آن حدود 10 هزار تومان تثبیت شود، طبیعی است که بازار شاهد کاهش نرخ گوشی‌های همراه خواهد بود.


Page Generated in 0/0062 sec