printlogo


کد خبر: 211726تاریخ: 1398/4/30 00:00
اخبار

هیل: ایران یک ابرقدرت  در زمینه پهپاد است
نشریه هیل در گزارشی توانایی ایران در زمینه تولید و استفاده از پهپادها را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی هیل در گزارشی با اشاره به توانمندی ایران در زمینه ساخت پهپاد نوشت: ایران مشغول افزایش تدریجی زرادخانه پهپاد‌های تولید داخل خود است. هیل در بخشی از گزارش خود در این‌باره نوشته است: «بعضی از پهپاد‌های ایران با استفاده از مهندسی معکوس از روی پهپاد‌های آمریکایی ساخته شده‌ است. پهپاد‌های صاعقه و شاهد ۱۷ ایران، نسخه ساخته‌شده از روی پهپاد سنتینل آرکیو- ۱۷۰ است که ایران سال ۲۰۱۱ توقیف کرد. پهپاد شاهد ۱۲۹ نیز مشابه پهپاد ‌ام‌کیو-یک پرداتور آمریکاست». طبق اذعان این نشریه آمریکایی، ایران نه‌تنها نشان داده است که می‌تواند از پهپاد‌ها استفاده کند بلکه قادر به انهدام پهپاد‌های آمریکایی نیز هست. هیل در گزارش خود آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که آمریکا برچسب سازمان تروریستی به آن ‌زده است، در رأس تلاش‌های اخیر پهپاد‌های ایران قرار دارد.

نیویورکر: راهبرد ایران چشم در برابر چشم است
وزیر امور خارجه در پاسخ به خبرنگار یک هفته‌نامه آمریکایی درباره اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و برخی هم‌پیمانانش گفت: «ما همیشه گفتیم، شاید شما شروع‌کننده جنگ باشید اما تمام‌کننده آن نخواهید بود، با ایران بازی نکنید». این هفته‌نامه آمریکایی گزارش کرد ایران با توقیف نفتکش انگلیس راهبرد «چشم در مقابل چشم» را در پیش گرفته است. ظریف در این‌باره تصریح کرد: «ما می‌گوییم، ممکن است شما شروع‌کننده جنگ باشید اما تمام‌کننده آن نخواهید بود». «رابین رایت» خبرنگار هفته‌نامه نیویورکر سپس ادامه داد: ظریف در جلسه دومی که روز پنجشنبه هفته گذشته به همراه گروهی از خبرنگاران در نیویورک در آن حاضر بودیم، به اقدامات اخیر دولت ترامپ اشاره کرد و گفت: «ما همچنان مدت‌ زمان طولانی بعد از کنار رفتن ترامپ، بقا خواهیم داشت و پیشرفت می‌کنیم. بازه زمانی ما هزار سال است». ظریف درباره ساقط شدن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی ایران گفت:‌ «معتقدم بعد از آنکه ایران ماه گذشته پهپاد آمریکا را ساقط کرد، چند دقیقه تا جنگ فاصله داشتیم. احتیاط حاکم شد و ما وارد جنگ نشدیم بنابراین همین امر دلیلی برای خوشبینی ما ایجاد می‌کند. اگر تلاش کنیم، اگر جدی باشیم، می‌توانیم یک راه رو به جلو پیدا کنیم».

برای خروج از برجام برنامه‌ریزی نمی‌کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی، با اشاره به اینکه سازوکار اینستکس در مرحله اجراست گفت که این سازوکار بدون خرید نفت ایران نمی‌تواند توقعات ما را به‌طور کامل برآورده کند. به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار گفت: کشورهای اروپایی به دنبال تخصیص اعتباراتی برای اینستکس هستند. این عملیات به‌رغم تاخیر اگرچه کمتر از توقعات ما اما آغاز شده است؛ بی‌شک بدون خرید نفت ایران و اختصاص دادن اعتبارات این مکانیزم نمی‌تواند به طور کامل توقعات ما را برآورده کند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما برای خروج از برجام برنامه‌ریزی نمی‌کنیم اما با پایان مهلت 60 روزه شاهد تثبیت گام دوم ایران در کاهش تدریجی تعهداتش بودیم. اگر طرف‌های مقابل در حل مشکلات موجود با جدیت تلاش نکنند این روند ادامه پیدا خواهد کرد. این مساله با خروج از توافق تفاوت دارد.

دیدار امیرعبداللهیان و سفیر روسیه
سفیر روسیه در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «لوان جاگاریان» با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و برخی مسائل مورد علاقه طرفین بحث و تبادل نظر شد. طرفین در این ملاقات بر نقش مهم دیپلماسی پارلمانی در توسعه و گسترش مناسبات فی‌مابین و رایزنی در کمک به حل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای تاکید کردند. همچنین توافقات کمیسیون مشترک پارلمانی بین 2 کشور و برگزاری نشست‌های مرتبط با آن، مساله فلسطین و گروه‌های فلسطینی و اقدامات آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه مورد تبادل نظر قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0069 sec