printlogo


کد خبر: 211752تاریخ: 1398/4/31 00:00
اخبار

سیدمرتضی بختیاری جانشین فتاح در کمیته امداد شد
مراسم تکریم و معارفه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) روز سه‌شنبه برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) دیروز طی دعوتنامه‌ای از برگزاری مراسم تکریم «سیدپرویز فتاح» و معارفه «سیدمرتضی بختیاری» رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد که روز سه‌شنبه هفته جاری (اول مردادماه) در ساختمان مرکز کمیته امداد برگزار می‌شود. قائم‌مقامی تولیت آستان قدس رضوی، وزیردادگستری در دولت دهم و ریاست سازمان زندان‌ها برخی از سوابق مدیریتی «سیدمرتضی بختیاری» است. سیدپرویز فتاح از فروردین ۱۳۹۴ به ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) منصوب شده بود.


راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی  در شهرداری تهران
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به موضوع راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی در شهرداری تهران گفت: هدف از این اقدام، ساماندهی کارکرد عزیزان خودرو سرویس در شهرداری تهران است و به هیچ عنوان مدیریت ارشد در شهرداری تهران به فکر از کار برکنار کردن این عزیزان نیست و رانندگان خودرو سرویس هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند. به گزارش ایسنا، عبدالحمید امامی در جلسه شورای معاونان مالی و اقتصاد شهری مناطق و سازمان‌ها با اشاره به راه‌اندازی تالار معاملات شهرداری تهران و سامانه قراردادها افزود: راه‌اندازی سامانه قراردادها و  تالار معاملات شهرداری از تحولات خوب در عرصه انضباط مالی و شفافیت خواهد بود که در این زمینه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هر چه بیشتر در راستای شفافیت مناسبات مدیریت شهری گام برداریم. وی ادامه داد: در این جلسه بررسی درآمدهای مناطق و میزان اسناد باز و هزینه شده مناطق و سازمان‌ها انجام و تأکید شد در چند روز آینده میزان قابل قبولی از هزینه‌کرد بودجه‌های ابلاغی در سطح مناطق اعلام شود. همچنین درباره آن دسته از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که هنوز نسبت به راه‌اندازی سامانه بهای تمام شده اقدام نکرده‌اند، تاکید شد تا نسبت به این امر مبادرت ورزند. وی اضافه کرد: پرداخت دیون تا سقف 500 میلیون تومان را در اولویت قرار داده‌ایم.


پزشکی قانونی اعلام کرد
رشد 2/4 درصدی مراجعان نزاع و درگیری در بهار 98
بر اساس اعلام پزشکی قانونی در بهار 98 بالغ ‌بر 153 هزار و 885 مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال 97 که آمار مراجعان نزاع 147 هزار و 675 نفر بود، 2/4 درصد افزایش یافته است. به گزارش فارس، بر اساس اعلام پزشکی قانونی از کل مراجعان نزاع در بهار امسال ۱۰۴ هزار و ۲۸۸ نفر مرد و ۴۹ هزار و ۵۹۷ نفر زن بودند. همچنین در این مدت استان‌های تهران با ۲۵ هزار و ۷۴۹،‌ خراسان‌رضوی با ۱۲ هزار و ۹۷۳ و اصفهان با ۱۱ هزار و ۳۶۲ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۷۴۹، خراسان جنوبی با ۹۹۸ و بوشهر با یکهزار و ۱۴۸ نفر کمترین آمار مراجعان نزاع را داشته‌اند. براساس این گزارش، در خرداد 98 نیز آمار مراجعان نزاع ۵۴ هزار و ۸۳۴ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته و در مقایسه با 2 ماه فروردین و اردیبهشت امسال بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.


نرخ بلیت موزه‌ها گران شد
هیات وزیران با توجه به بالا رفتن هزینه نگهداری، مرمت و تجهیز موزه‌ها و بناهای تاریخی در سال‌های اخیر با افزایش مبلغ ورودیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی موافقت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت، ورودیه موزه‌های ملی، منطقه‌ای، کاخ‌موزه‌ها و آثار تاریخی (غیرمنقول) ثبت جهانی و شاخص برای بازدید‌کنندگان داخلی حداکثر به مبلغ ۵ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به مبلغ
100 هزار تومان، ورودیه موزه‌های محلی، استانی و دیگر آثار تاریخی- فرهنگی (غیرمنقول) برای بازدید‌کنندگان داخلی حداکثر به ۴ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی حداکثر به
۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

 


Page Generated in 0/0058 sec