printlogo


کد خبر: 211753تاریخ: 1398/4/31 00:00
اخبار

هشدار پلیس فتا: برای انتقال پول عکس کارت بانکی را منتشر نکنید
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: برای انتقال وجه، کپی یا عکس کارت بانکی نیاز نیست؛ شماره کارت کفایت می‌کند. سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با فارس، درباره حفاظت از اطلاعات شخصی و عدم انتشار و اشتراک‌گذاری تصویر کارت بانکی اظهار داشت: از نظر امنیتی و عقلانی حکم می‌کند افراد اطلاعات شخصی خود را حفاظت و نگهداری کرده و از انتشار مشخصات یا تصاویر کارت بانکی خود در فضای مجازی بپرهیزند. وی تصریح کرد: برای انتقال پول فقط داشتن شماره کارت کفایت می‌کند و نیازی به داشتن cvv2 و تاریخ انقضا نیست، پس لازم نیست که عکس کارت بانکی خود را به بهانه واریز پول در اختیار دیگران قرار دهیم. وی با بیان این مطلب که در هر کارت بانکی ۵ پارامتر وجود دارد، تصریح کرد: ۴ پارامتر در روی کارت نقش بسته و فقط یک پارامتر- که رمز دوم است- می‌ماند که چرخه کامل شود و دست کلاهبرداران برای خالی کردن حساب باز شود. سرهنگ کاظمی گفت: با انتشار تصویر کارت بانکی عملا اطلاعات کارت براحتی در اختیار کلاهبرداران و سوءاستفاده‌گران قرار گرفته و کافی است آنها رمز دوم را از طرق مختلف به‌دست آورده و  براحتی سرقت اینترنتی خود را انجام دهند. وی با بیان این مطلب که مواردی از کلاهبرداری با این شکل و شمایل به پلیس اطلاع داده شده، از شهروندان درخواست کرد عکس کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.


اجرای طرح کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزان در سال جدید
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فنــاوری اطلاعــات آموزش‌وپرورش از اجرای طرح پرونده و کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد. مهدی شرفی در گفت‌وگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس، درباره اجرای طرح کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزان در سال جاری اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد: از ابتدای مهر این طرح وارد مدارس خواهد شد و به مرور زمان، همه مدارس و دوره‌های مختلف تحصیلی را شامل می‌شود که دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند به صورت اینترنتی به کارنامه خود دسترسی داشته باشند. وی اضافه کرد: با اجرای طرح کارنامه الکترونیکی دانش‌آموزان، وضعیت آموزش‌وپرورش بهتر خواهد شد و می‌توانیم خدمات‌دهی مناسب‌تری داشته باشیم؛ هدف ما در کنار به‌روزآوری سیستم این است که هنگام ارائه کارنامه‌ها درخواست وجه از اولیا نشود. شرفی عنوان کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: همچنین وقتی پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان ایجاد شود، در طول سال‌های تحصیل برای ارائه کارنامه دیگر نیاز به کاغذ و برگه نخواهد بود. وی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با بیان اینکه ثبت‌نام در مدارس نیز الکترونیکی خواهد شد، گفت: اکنون در برخی مدارس نظیر شاهد ثبت‌نام‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم برای سایر مدارس شرایط الکترونیکی شدن را به‌وجود آوریم.


ورود دوچرخه به مترو آزاد شد
دوچرخه‌سواران از یکم مرداد می‌توانند برای تسهیل در تردد خود از مترو استفاده کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتی است که از طرح ورود دوچرخه به مترو می‌گذرد و مسؤولان می‌گویند اجرای  این طرح با استقبال خوب شهروندان بویژه دوچرخه‌سواران  همراه شده است. اجرای این طرح فرصتی را برای دوچرخه‌سواران فراهم کرد تا در روزهای تعطیل برای تسهیل در عبور و مرور خود از مترو استفاده کنند. برخی خبر‌ها حاکی از آن است که دوچرخه سواران نه‌تنها در روز‌های تعطیل بلکه از ساعت ۲۰ هر شب می‌توانند از مترو  برای تسهیل در ترددشان استفاده کنند. گفته می‌َشود این طرح از اول مرداد ماه اجرا می‌شود و سفر ترکیبی مترو و دوچرخه در کاهش آلودگی هوای شهر تهران نقش چشمگیری خواهد داشت.


Page Generated in 0/0105 sec