printlogo


کد خبر: 211763تاریخ: 1398/4/31 00:00
اخبار

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس:
ایران در انگلیس اموالی ندارد
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلیس به احتمال تحریم و مصادره اموال کشورمان از سوی انگلیس واکنش نشان داد. سیدعلی‌نقی سیدخاموشی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به مصادره اموال ایران توسط انگلیس به‌دنبال توقیف کشتی انگلیسی از سوی ایران اظهار داشت: تحریم ایران توسط انگلیس اگرچه بر روند صادرات و واردات ایران بی‌تأثیر نیست ولی در مجموع چنین موضوعی نمی‌تواند بر صادرات و واردات کشور ما تأثیر چندان زیادی داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم ایران در کشور انگلیس اموالی ندارد که دولت این کشور بخواهد آن را مصادره کند. در همین حال آمار مبادلات تجاری ایران و انگلیس در ۵ ماه نخست 2019 نشان از حجم ۶۹میلیون یورویی دارد که این رقم حتی نسبت به تجارت 2 میلیارد یورویی ایران با اتحادیه اروپایی رقمی ناچیز است. تجارت 2 کشور در این مدت نسبت به‌مدت مشابه پارسال30 درصد افت داشته است.


 رئیس اتاق اصناف ایران خطاب به مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران:
اعتبارنامه هیأت‌مدیره اتحادیه کشوری آسانسور را ابطال کنید
گروه اقتصادی: چندی پیش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» با تاکید بر پایدار ماندن و ادامه کار اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان وسایل الکترومکانیکی تهران از اعضای این اتحادیه خواست که پرونده‌های خود را به اتحادیه کشوری آسانسور منتقل نکنند، چراکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انتخابات اتحادیه کشوری ابطال شده و این اتحادیه مجاز به ادامه فعالیت نیست. یدالله صادقی در ادامه مصاحبه با اشاره به نامه پیمان زندی، رئیس مرکز امور اصناف به وی، از امکان تشکیل اتحادیه استانی صنف آسانسور خبر داد که البته تشکیل آن در پایتخت نیازمند اعلام کمیسیون نظارت بر امور اصناف استان تهران است.
در همین باره رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» در پاسخ به این پرسش که با توجه به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات اتحادیه کشوری صنف آسانسور و نامه مرکز امور اصناف درباره ممنوعیت فعالیت اتحادیه استانی صنف آسانسور، در نهایت نظر اتاق اصناف ایران در این‌باره چیست؟ اظهار داشت: چنانچه استناد مرکز امور اصناف ایران بر اساس رای دیوان عدالت اداری این است که اتحادیه کشوری فعال نباشد، پس باید اعتبارنامه‌های هیات مدیره اتحادیه کشوری صنف آسانسور را ابطال کند. سعید ممبینی با تصریح بر اینکه مرکز امور اصناف اعلام کرده منعی برای تشکیل اتحادیه‌های استانی صنف آسانسور وجود ندارد، درباره ادامه کار اتحادیه کشوری و تشکیل اتحادیه‌های استانی گفت: اولویت و ترجیح اتاق اصناف ایران بر تشکیل اتحادیه‌های استانی صنف آسانسور است و اتاق‌های اصناف سراسر کشور هم در اجلاسیه کشوری خود بر تشکیل اتحادیه استانی آسانسور نظر دادند.
وی با اظهار تاسف از تعجیل در تشکیل اتحادیه کشوری، اضافه کرد: اتحادیه آسانسور با توجه به حساسیت و اهمیت فنی که از جنبه سلامت و ایمنی مردم دارد باید از حالت گذشته خارج شود و اگر اتحادیه آسانسور، مستقل و استانی شود برای جامعه و مردم بهتر است.
رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به اینکه آیا اتاق در این باره اقدامی انجام داده، گفت: بله! اتاق اصناف ایران برای تشکیل اتحادیه استانی مکاتباتی کرده و پیگیر آن هستیم که به نتیجه برسد اما ادامه کار اتحادیه کشوری هنوز برای ما محل ابهام است.
ممبینی با بیان اینکه هم‌اکنون در برخی استان‌ها کمیسیون نظارت بر امور اصناف مجوز تشکیل اتحادیه استانی صنف آسانسور را صادر کرده، خاطرنشان کرد: استان فارس مجوز گرفته و در حال تشکیل اتحادیه استانی آسانسور است و دیگر استان‌ها نیز می‌توانند اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: از نظر قانون نظام صنفی منعی وجود ندارد که همزمان هم اتحادیه کشوری و هم اتحادیه استانی آسانسور وجود داشته باشد اما نظر من به عنوان رئیس اتاق اصناف ایران این است که وقتی دبیرخانه هیات عالی نظارت‌ نامه می‌زند که اتحادیه‌های استانی آسانسور می‌توانند تشکیل شوند باید ابتدا اتحادیه کشوری تعیین تکلیف شود.
به باور ممبینی، رای دیوان عدالت اداری شفافیت لازم را ندارد اما با این حال تاکید می‌کند که باید اعتبارنامه‌های اتحادیه کشوری ابطال شود، چرا که در شرایط کنونی، اتحادیه کشوری آسانسور مدخلیتی ندارد.


Page Generated in 0/0076 sec