printlogo


کد خبر: 211764تاریخ: 1398/4/31 00:00
اخبار

توضیحات پارک فناوری پردیس درباره گزارش «وطن‌امروز»
پارک فناوری پردیس در رابطه با ماینینگ یا ارزکاوی توسط شرکت‌های این مجموعه واکنش نشان داده و توضیحاتی به شرح زیر برای «وطن امروز» ارسال کرده است.
«پارک فناوری پردیس یک سازمان دولتی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که با هدف حمایت از شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان و فناور ایجاد شده است. در این مجموعه ملی در حال حاضر بیش از 260 شرکت فناور با 4500 نفر نیروی متخصص مشغول به فعالیت هستند و تنها «ستاد پارک» به عنوان مجموعه دولتی در پارک حضور دارد. در رابطه با موضوع استخراج ارز دیجیتال توسط شرکت‌های خصوصی حاضر در پارک فناوری پردیس نیز لازم به ذکر است، با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، هیچ نشانی از بهره‌برداری و استفاده از ماینرهای استخراج ارز دیجیتال در پارک فناوری پردیس مشاهده و شناسایی نشده است، لذا در صورتی که آن رسانه محترم اطلاعات یا نشانه‌های متقن در رابطه با استفاده از ماینرها جهت استخراج ارز دیجیتال توسط شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردریس دارد، ارائه آن می‌تواند در حل موضوع موثر باشد».
نکته قابل توجه در توضیحات پارک فناوری پردیس اعلام عدم بهره‌برداری از دستگاه‌های ماینر است و این نهاد موضوع نبود ماینرها را اعلام نکرده است.

تصویب نرخ صادراتی برق برای تولید بیت‌کوین‌
همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از تصویب نرخ صادراتی برق برای تولید بیت‌کوین در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: کمیسیون اقتصادی دولت با نرخ صادراتی برق برای تولید بیت‌کوین موافقت کرده که بزودی توسط دولت ابلاغ خواهد شد. عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی هم این خبر را تأیید کرد.


Page Generated in 0/0120 sec