printlogo


کد خبر: 211767تاریخ: 1398/4/31 00:00
اخبار

روایت سردار حاجی‌زاده از دروغ بزرگ ترامپ درباره پهپاد ایرانی
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دروغی که ترامپ گفت، آنقدر بزرگ بود که خودمان نیز اول باور کردیم توانسته‌اند یک پهپاد ما را ساقط کنند. به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده پس از جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از ادعای ترامپ درباره سرنگونی یک پهپاد ایرانی یگان‌های مختلف را چند بار کنترل کردیم، دروغی که ترامپ گفت آنقدر بزرگ بود که خودمان نیز اول باور کردیم توانسته‌اند یک پهپاد ما را ساقط کنند؛ زیرا موضوع برای ما باورپذیر نبود که دروغ به این بزرگی را خودش به صورت مستقیم در رسانه بیان کند. وی افزود: به همین علت چند ساعتی در تکذیب خبر تأخیر داشتیم و در نهایت دیدیم که پهپاد بدون سرنشین ما فعالیت ناوگروه را قبل از تنگه هرمز و تا زمان خارج شدن از آن رصد کرده است. سردار حاجی‌زاده گفت: خود آنها نیز پس از مدتی تقصیر را به گردن بولتون انداختند. وی در پاسخ به پرسشی درباره اختصاص یک پادگان به پژوهشگران برای انجام تحقیقات، گفت: ما چند سالی است که با حجم زیادی از نخبگان کشور مواجه هستیم که ظرفیت به‌کارگیری آنها را نداریم و در نهایت تلاش کردیم مکانی در اختیار این افراد قرار دهیم که بتوانند فعالیت کنند.  سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: هم‌اکنون حدود ۷۰۰ نفر در یک پادگان مشغول فعالیت هستند که البته شعبه‌هایی نیز در سراسر کشور ایجاد کرده‌اند و قرار شد اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از آن بازدید کنند.  در این جلسه از تلاش‌ها و فعالیت‌های سردار حاجی‌زاده با اهدای لوح قدردانی شد که وی در این باره گفت: ما خادم ملت و سرباز مقام معظم رهبری هستیم.

زمان صرف‌شده برای برجام  قابل مذاکره نیست
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت در آمریکا انقلاب نشده که بخواهیم دوباره مفاد توافق هسته‌ای را مورد مذاکره قرار بدهیم زیرا سال‌هایی که برای برجام صرف شد قابل مذاکره مجدد نیست. به گزارش فارس، محمدجواد ظریف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن نامه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای ایران آورد،‌ تصریح کرد: «ترامپ نامه‌ای نفرستاد، بلکه نخست‌وزیر آبه پیام او را آورد، یک پیام شفاهی و مقام معظم رهبری نیز با دقت به آن گوش دادند. مشکل اینجاست که ما نمی‌توانیم با هر دولت جدید آمریکا مذاکره کنیم». وی افزود: «کشورها بر این مبنا که دولت نماینده آنهاست، با هم مذاکره می‌کنند. در آمریکا فقط یک انتخابات برگزار شد، انقلاب که نشد! ترامپ بعد از اوباما رئیس‌جمهور شد. دولت‌ها توافقنامه‌های اجرایی و معاهده دارند اما هر نوع توافقی، کماکان الزام‌آور خواهد بود».

رئیس‌جمهور  نمک روی زخم‌‌ مردم نپاشد
نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: اگر مشکلات مردم را حل نمی‌کنید لااقل نمک به زخم آنها نپاشید. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در نشست علنی خانه ملت، در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: اگر مشکلات مردم را حل نمی‌کنید لااقل نمک به زخم آنها نپاشید. وی ادامه داد: رئیس‌جمهور اعلام کرده قیمت مسکن در نهایت 30 درصد افزایش داشته؛ پس یا بنگاه‌ها از رانت استفاده کرده‌اند یا رئیس‌جمهور از میزان افزایش قیمت مسکن خبر ندارد، چرا که امروز اجاره‌بهای 600 هزار تومانی به 2 میلیون تومان رسیده است.

بتن‌ریزی نیروگاه بوشهر  ماه آینده انجام می‌شود
رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه عصر دیروز کمیسیون انرژی اعلام کرد: ماه آینده بتن‌ریزی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همکاری روسیه انجام می‌شود. به گزارش فارس، سلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست این کمیسیون اعلام کرد اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کردند جمهوری اسلامی هم به تعهدات قدیم خود بازمی‌گردد، در غیر این صورت ایران اقدامات متقابل را در جهت کاهش تعهدات پیگیری خواهد کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین اعلام کرد: ماه آینده بتن‌ریزی فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر با همکاری روسیه انجام می‌شود.


Page Generated in 0/0073 sec