printlogo


کد خبر: 211768تاریخ: 1398/4/31 00:00
اخبار

شهادت 2 تن از حافظان امنیت  در سراوان
در درگیری حافظان امنیت مرز در شهرستان سراوان با گروهک تروریستی جیش‌الظلم در مرز پاکستان، ۲ تن به شهادت رسیدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بنا به اعلام روابط عمومی قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور، بامداد یکشنبه ۳۰ تیر ۹۸ دو تن از رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در منطقه کِشتگان سراوان در درگیری با عوامل یک گروه تروریستی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و ۲ تن دیگر نیز مجروح شدند. در این درگیری پاسدار تکاور سیدمحسن نقیبی اهل کرمانشاه و عبدالخالق درازهی از بسیجیان بومی به فیض شهادت نائل آمدند. همچنین پاسدار محمد ثوری و پاسدار شمس‌الدین بوداق هم زخمی شدند. گروهک تروریستی جیش الظلم حمله کور بامداد دیروز به 2 خودروی حامل نیروهای سپاه در منطقه عمومی کشتگان بخش
بم پشت سراوان را برعهده گرفت.

توضیحات وزیر اطلاعات درباره‌ روند تأیید صلاحیت «نجفی»
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی گفت: نجفی، شهردار اسبق تهران سابقه دستگیری در سال ۹۲ داشته است که وزیر اطلاعات در این جلسه اشاره‌ای داشت که اگر هر کس دیگری با شرایط او برای شهرداری یا هر جای دیگر در آن مقطع کاندیدا می‌شد، وزارت اطلاعات او را هم تایید صلاحیت می‌کرد. به گزارش ایسنا، محمدعلی پورمختار در توضیح جلسه فراکسیون ولایی با حضور وزیر اطلاعات گفت: موضوعات متعددی در این جلسه مطرح شد. یکی از این موضوعات سوالاتی پیرامون کم و کیف تایید صلاحیت آقای نجفی برای شهرداری بود مبنی بر اینکه چرا با وجود اینکه او سابقه دستگیری در سال ۹۲ داشته است از سوی وزارت اطلاعات برای شهرداری تایید صلاحیت شد. وی افزود: وزیر اطلاعات توضیحاتی را در این‌باره ارائه کرد که ماحصل صحبت‌های ایشان این بود که اگر در آن شرایط هر فرد دیگری هم جای آقای نجفی کاندیدا بود وزارت اطلاعات او را تایید صلاحیت می‌کرد، لذا  این کار بنا به دلایلی صورت گرفت. وزیر اطلاعات در توضیح هم یک مثالی زد مبنی بر اینکه حضرت علی(ع) یک والی را منصوب کردند که او سابقه بدی نداشت اما وقتی منصوب شد دچار انحراف شد. در قضیه آقای نجفی هم این اتفاق رخ داد که وزارت اطلاعات با این رویکرد او را تایید صلاحیت کرد.

عربستان نفتکش غول‌پیکر ایران را آزاد کرد
عربستان نفتکش توقیف‌شده ایران در بندر جده این کشور را سرانجام آزاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت ردیابی کشتی‌ها «تَنکِر تِرَکِرز» (Tanker Trackers) با انتشار تصاویری نوشت عربستان نفتکش غول‌پیکر «هپینس Happiness1» ایران را که اوایل اردیبهشت دچار نقص فنی شده و برای تعمیر به بندر جده منتقل شده بود، با اسکورت 2 یدک‌کش روانه ایران کرد. این وب‌سایت، اقدام عربستان به آزادی نفتکش ایرانی در این مقطع از زمان را «جالب‌توجه» دانسته است. خبرگزاری رسمی عربستان اردیبهشت گذشته در خبری مدعی شد گارد ساحلی این کشور یک نفتکش ایرانی را در نزدیکی بندر جده در دریای سرخ «نجات» داده است. به گفته مقامات کشورمان، نفتکش «Happyness1» متعلق به شرکت ملی نفتکش است که روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۸ در پی ایجاد نقص فنی در قسمت موتورخانه خود به اجبار به بندر جده عربستان منتقل شده بود و طی چند ماه گذشته با وجود رفع نقص اجازه ترخیص نیافته بود.

قدردان حمایت ایران از ونزوئلا در برابر امپریالیسم هستیم
رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک پیام توئیتری ضمن تقدیر از حمایت ایران از ونزوئلا در مقابل محاصره امپریالیسم، بر آمادگی کشورش برای تحکیم روابط دوجانبه با تهران تأکید کرد. به گزارش فارس، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بر آمادگی «کاراکاس» برای تحکیم روابط دوجانبه با تهران تأکید کرد. وی درباره این دیدار، در توئیتر نوشت: «دیدار موفقیت‌آمیزی با عالیجناب محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داشتیم. من از حمایت‌های شما از ونزوئلا در مقابل محاصره امپریالیسم قدردانی می‌کنم. ما آمادگی خود را برای تحکیم روابط دوجانبه، اعلام می‌کنیم».


Page Generated in 0/0063 sec