printlogo


کد خبر: 211799تاریخ: 1398/5/1 00:00
اخبار

 پرداخت پاداش بازنشستگان  با فروش اموال
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با ابلاغ بخشنامه‌ای از پرداخت پاداش بازنشستگان از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌‌های دولتی خبر داد. محمدباقر نوبخت در بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی قوای مجریه، مقننه و قضائیه، نیروهای مسلح، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی نهادهای انقلاب اسلامی اعلام کرد: به‌منظور پرداخت بموقع پاداش پایان خدمت بازنشستگان شریف و خدوم دستگاه‌های اجرایی، مقتضی است تمهیدات لازم برای فروش اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد در اختیار دستگاه، مطابق قوانین و مقررات مربوطه انجام و پرداخت پاداش یاد شده از این محل مورد اقدام قرار گیرد.

عرضه ۱۴ قلم لبنیات  با 10 درصد تخفیف
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از تدبیر سازمان مدیریت میادین میوه‌و‌تره‌بار برای عرضه لبنیات با قیمت مناسب خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدسعید راد با اعلام اینکه در قالب این طرح، 14 قلم انواع محصولات لبنی همچون شیر، ماست و پنیر با 10درصد پایین‌تر از قیمت مصرف‌کننده در میادین و بازارهای میوه‌وتره‌بار تهران به شهروندان عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح که به منظور جلوگیری از حذف لبنیات از سبد مصرفی شهروندان طراحی شده، با هدف کمک به سلامت شهروندان اجرا می‌شود. گفتنی است به موجب این طرح که از اول مرداد در 246 میدان و بازار میوه‌وتره‌بار تهران اجرا می‌شود، 14 قلم محصول لبنی شامل شیر بطری کم‌چرب، نیم‌چرب، پرچرب و کاملاً چرب، شیر استریل تتراپک کم‌چرب و پرچرب، شیر نایلونی کم‌چرب، ماست 900 گرمی کم‌چرب و پرچرب، ماست دبه‌ای  5/2 کیلوگرمی کم‌چرب و پرچرب، پنیر یواف 400 گرمی و پنیر تتراپک 210گرمی و 520 گرمی با تخفیف 10 درصدی نسبت به قیمت درج شده روی محصول به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. شرکت‌های تولیدی محصولات لبنی که در این طرح مشارکت کرده‌اند، شامل شرکت‌های پاک، دامداران، کاله، میهن، پگاه تهران، می‌ماس، دومینو، گل آمل، هراز و کالبر هستند.

امضای قرارداد با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برای ساخت راه‌های روستایی
32 درصد جاده‌ها نیازمند بهسازی سنگین است
سرپرست راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری از امضای قرارداد با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه برای ساخت راه‌های روستایی تا ۲ هفته آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، رضا اکبری در این‌باره گفت: حجم کنونی پروژه‌های راه روستایی به هیچ عنوان با اعتبارات آن همخوانی ندارد. اکبری یادآور شد: با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه قراردادی امضا می‌کنیم تا در استان‌های کردستان، جنوب کرمان، سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان‌غربی و هرمزگان زیرسازی راه‌های روستاهای بالای 20 خانوار، 50 خانوار و راه‌های مال‌رو و شوسه را تا مرحله آسفالت بسازد. وی با بیان اینکه پارسال 100 میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌های فرعی و راه‌های اصلی غیرشریانی اختصاص یافت، افزود: اعتبارات امسال از منابع دولتی و منابع داخلی سازمان 120 میلیارد تومان است. وی با اشاره به اینکه وضعیت روسازی 40 هزار کیلومتر راه فرعی مشخص و برنامه‌ریزی 2 ساله نیز بر همین اساس انجام شده است، تصریح کرد: حدود 5100 کیلومتر راه فرعی نیازمند بهسازی سنگین است، همچنین8800 کیلومتر از راه‌ها یک لایه روکش آسفالت می‌خواهد که جمع این دو به 2100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وی با بیان اینکه 32 درصد راه‌های فرعی و راه‌های اصلی غیرشریانی نیازمند بهسازی سنگین است، تأکید کرد: در نگهداری راه‌های فرعی کار بسیار سختی در پیش داریم. وی با بیان اینکه در 8 سال اخیر حدود
3000 قرارداد (حدود 23 هزار کیلومتر راه روستایی) مربوط به راه روستایی داریم، گفت: بیش از نیمی از این قراردادها نیمه‌کاره رها شده و پروژه‌ها با کندی پیش می‌رود، امروز حدود
4000 میلیارد تومان در ساخت راه‌های روستایی به پیمانکاران بدهی داریم. وی با یادآوری اینکه 2600 روستای بالای 50 خانوار فاقد راه آسفالت هستند که یک ‌میلیون نفر جمعیت را با 13700 کیلومتر راه پوشش می‌دهند، اضافه کرد: همچنین 6800 روستای بالای 20 خانوار داریم که 5/1 میلیون نفر جمعیت را پوشش می‌دهد. راه‌های این روستاها حدود 90 درصد آسفالته هستند.


Page Generated in 0/0232 sec