printlogo


کد خبر: 211801تاریخ: 1398/5/1 00:00
اخبار

حریق در کمین لاله‌زار
عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت تغییر کاربری مناسب برای مکان‌های تاریخی گفت: لاله‌زار تبدیل به انبارهای لوازم برقی شده و اگر یکی از آنها طعمه حریق شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، نیمی از این محله تاریخی نابود خواهد شد. حسن خلیل‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، درباره تغییر کاربری در میدان حسن‌آباد اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود این میدان تبدیل به میهمانپذیر شود به دلیل اینکه کنترل افراد ممکن نیست و تردد در آن زیاد است می‌تواند برای این اثر تاریخی آسیب‌زا باشد و پیشنهاد مناسبی نیست. وی گفت: خانه فخرالدوله در اختیار جامعه مداحان قرار دارد و هرچند از آن خوب نگهداری می‌شود اما تردد در آنجا زیاد است و از آشپزخانه آن نیز استفاده می‌شود. وی به محله تاریخی لاله‌زار اشاره کرد و گفت: در این محله خانه، سینما و تئاترهای تاریخی وجود دارد، این در حالی است که انبارهای بزرگ لوازم برقی زیادی در این محدوده وجود دارد که اگر یکی از آنها طعمه حریق شود حداقل نیمی از لاله‌زار از بین خواهد رفت.


ثبت جهانی دومین دیوار بزرگ جهان در گرگان
استاندار گلستان از پیگیری برای ثبت جهانی دیوار گرگان به طول 200 کیلومتر خبر داد و گفت: این دیوار بزرگ‌ترین دیوار بعد از چین است که ثبت جهانی می‌شود. به گزارش فارس، هادی حق‌شناس، استاندار گلستان در نشست خبری  ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست جهانی یونسکو اظهار داشت: این سومین اثر استان گلستان است که ثبت جهانی شده است و پیش از این کمانچه ترکمان و برج قابوس که قدمت بیش از هزار ساله دارد جهانی شده‌اند. وی بیان داشت: نام قدیمی گرگان، هیرکان بوده که بعدا به این نام تغییر می‌کند و اگر این نام مجددا مطرح شود قدیمی بودن این استان بیشتر در ذهن متبادر می‌شود. استاندار گلستان گفت:‌ ما به دنبال آن هستیم که یک اثر دیگر را ثبت جهانی کنیم. این اثر تاریخی دیوار گرگان است که طول آن 200 کیلومتر است و بعد از دیوار چین بزرگ‌ترین دیوار محسوب می‌شود.


اعتراض نمایندگان مجلس به اهمال‌کاری سازمان غذا و دارو
داروی سرطانزای فشار خون هنوز در بازار است!
یکی از درمان‌های فشار خون، قرص لوزارتان است که نزدیک به یک سال است در جهان سرطانزا شناخته شده اما تا همین چند روز پیش در ایران به‌عنوان دوای درد فروخته می‌شد و بیماران مبتلا به فشار خون را در معرض سرطان قرار می‌داد. پایش فشار خون کمپین بزرگی است که توسط وزارت بهداشت مدتی است راه‌اندازی شده آن هم برای بیماری‌ای که با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی قابل کنترل بوده و در موارد حاد با درمان دارویی تنظیم می‌شود. یکی از درمان‌های فشار خون قرص لوزارتان است که این قرص با برند هترو در جهان سرطانزا شناخته شده اما تا همین چند روز پیش شرکت «اکتوورکو» که واردکننده ماده اولیه لوزارتان از همان شرکت هتروی هند است این دارو را در سطح کشور پخش می‌کرد و با سکوت مسؤولان امر بیماران مبتلا به فشار خون را در معرض سرطان قرار می‌داد. علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، در این‌باره می‌گوید: گفته‌اند هر کشوری اگر این ماده افزودنی را از فلان کشور گرفته، بداند این ماده یک مقدار غلظتش زیاد است و در یک حدی استفاده آن مجاز است اما اگر از آن حد تجاوز کند برای افراد مضر است. نوبخت تاکید می‌کند: وظیفه دولت‌ها و حاکمیت‌هاست که مطمئن شوند یک دارو مشکل نداشته باشد اما سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مدت 6 ماه با وجود دست به دست شدن لوزارتان بین بیماران و داروخانه‌ها، سکوت کرد. نوبخت از تحقیق و تفحص درباره زمان جمع‌آوری این دارو خبر می‌دهد و می‌گوید: ما هم معتقدیم اگر قصوری در این قسمت باشد، قابل دفاع نیست. حسین حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین شهر در مجلس نیز که خود مصرف‌کننده لوزارتان بوده، در این‌باره می‌گوید: یکی از همکاران پزشک در مجلس که متخصص این دارو است به محض اطلاع از مصرف بنده از این دارو، گفت این دارو را دیگر مصرف نکنید!


Page Generated in 0/0063 sec