printlogo


کد خبر: 211822تاریخ: 1398/5/2 00:00
اخبار

ابلاغ تشکر رهبر انقلاب از کمک‌های مردم «کشمیر» به سیل‌زدگان کشور
معاونت بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب مراتب تشکر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را از احساسات و عواطف مردم کشمیر در کمک به سیل‌زدگان کشورمان ابلاغ کرد. به گزارش فارس، رابط نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان با حضور در کمیته امداد، سومین مرحله کمک‌های شیعیان هندوستان برای مردم سیل‌زده کشورمان را به این نهاد اهدا کرد. این بخش از کمک‌های شیعیان و مردم نیکوکار هندوستان برای سیل‌زدگان ایران معادل ۷۰ هزار دلار وجه نقد به همراه ۱۵ میلیون روپیه، طی چند روز گذشته به رئیس پیشین کمیته امداد تحویل شد.  

نامه لاریجانی به روحانی درباره تخلف در افزایش حقوق
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهور برای اجرای دقیق قانون افزایش حقوق کارمندان خبر داد. به گزارش مهر، اسدالله عباسی گفت: متأسفانه دولت مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت بر اساس فرمولی که مجلس مشخص کرده بود را اجرا نکرده است و به همین دلیل رئیس مجلس شورای اسلامی نامه تطبیق قوانین به رئیس‌جمهور درباره نقض اجرای قانون در افزایش حقوق‌ها و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را ارسال کرده است. وی با تاکید بر اینکه دولت باید نحوه اجرای این مصوبه را اصلاح کند، ادامه داد: بارها از مسؤولان دولت درخواست کرده‌ایم به مجلس بیایند و این مشکل را با همکاری یکدیگر حل‌وفصل کنیم اما تاکنون دولتمردان همکاری لازم را با مجلس نداشته‌اند اما نامه لاریجانی به روحانی، دولت را ملزم به اصلاح عملکرد خود در اجرای این قانون می‌کند. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم اهمیت زیادی دارد، گفت: متأسفانه این قانون هم آنطور که باید و شاید اجرایی نمی‌شود و دولت ملزم به اجرای آن است. عباسی بیان کرد: دولت مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت را
بر اساس لایحه خودش اجرایی می‌کند و توجهی به مصوبه مجلس ندارد به‌گونه‌ای که فردی که ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد مشمول افزایش ۲۰ درصدی حقوق شده اما کسی که 2 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند افزایش حقوق کمی دارد و این مساله فاصله حقوقی کارکنان دولت را افزایش می‌دهد.

ایران به دنبال تقابل با انگلیس نیست
وزیر امور خارجه گفت: آنچه بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند، نقض قوانین بین‌المللی و «دزدی دریایی» بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرنگاران در پایتخت نیکاراگوئه اظهار کرد: خیلی مهم است بوریس جانسون در آستانه احراز پست نخست‌وزیری انگلیس بداند که ایران به دنبال تنش نیست و خواهان روابط عادی با لندن بر اساس «احترام متقابل» است. همه می‌دانند شروع درگیری آسان اما پایان دادن به آن غیرممکن است. وی تاکید کرد: از همان ابتدا مشخص بود انگلیس به درخواست دولت ترامپ اقدام به توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل‌الطارق کرد. آنچه بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند نقض قوانین بین‌المللی و «دزدی دریایی» بود. اتهام نقض تحریم‌های اروپا علیه سوریه توسط ایران «بی‌اساس» است و انگلیس در قضیه توقیف نفتکش گریس یک «کاتولیک‌تر از پاپ» (اتحادیه اروپایی) عمل کرد.

مریم رجوی به دیدار نتانیاهو رفت
رئیس گروهک تروریستی منافقین در ادامه تلاش‌های مذبوحانه خود علیه ایران، برای دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس موساد به تل‌آویو سفر کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از دیپلمات‌های سفارت فرانسه در تل‌آویو از سفر مریم رجوی، رئیس گروهک تروریستی منافقین به اراضی اشغالی و دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم خبر داد. کوچر اخیرا خبر سفر رجوی را در توئیتر منتشر کرده و نوشته است: فکر می‌کنم رجوی با رئیس موساد و نتانیاهو دیدار می‌کند و همکاران من در سفارت معتقدند بین موساد و PMOI / MEK (گروه تروریستی منافقین) برای جاسوسی در ایران روابط مستحکمی وجود دارد. کنسول فرانسه در ادامه از سفر رجوی -که پناهنده‌ای در فرانسه است- از تیرانا (پایتخت آلبانی) به مقصد تل‌آویو بدون اطلاع پاریس ابراز تعجب کرد.
 


Page Generated in 0/0068 sec