printlogo


کد خبر: 211837تاریخ: 1398/5/2 00:00
چهارگوشه

عمران‌خان برای توقف برنامه اتمی پاکستان شرط گذاشت
«عمران‌خان» در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» گفت: جنگ هسته‌ای گزینه مناسبی برای حل مناقشه هند و پاکستان نیست. نخست‌وزیر پاکستان ضمن مشروط کردن توقف فعالیت‌‌های هسته‌ای پاکستان به پیش‌قدم شدن هند گفت: پاکستان همواره خواهان برقراری صلح و امنیت در منطقه و برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه از جمله هند است. وی افزود: استفاده از سلاح‌‌های اتمی تهدید بزرگی برای بشر به حساب می‌‌‌‌‌‌‌‌آید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، از این رو پاکستان خواهان حل تمام مسائل موجود در منطقه از جمله مساله کشمیر از طریق مذاکرات مسالمت‌آمیز است. وی تاکید کرد: امنیت در افغانستان به منزله امنیت در 1500 کیلومتر مرز مشترک پاکستان با آن کشور محسوب می‌شود. به همین دلیل پاکستان برای پیشبرد روند صلح افغانستان و سوق دادن طالبان به سوی امضای پیمان صلح همچنان تلاش خواهد کرد.

فرودگاه ملک‌ خالد سعودی فلج است
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد پس از آنکه پهپادهای ارتش یمن سامانه‌های راداری، انبار سلاح‌ها و مواضع حساس را در فرودگاه هوایی «ملک خالد» هدف قرار داد، این فرودگاه به صورت کامل فلج شده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله جدیدی به پایگاه ملک ‌خالد سعودی خبر داد و آن را «وسیع» توصیف کرد. پایگاه هوایی «ملک ‌خالد» پایگاهی هوایی وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی عربستان سعودی در نزدیکی «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر»‌ در جنوب غرب این کشور است. پایگاه ملک خالد حدود 100 کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد و یکی از مقرهای اصلی فرماندهی عملیات‌های سعودی علیه یمن به شمار می‌رود. این پایگاه مبدأ بسیاری از عملیات‌های هوایی عربستان در طول جنگ علیه یمن بوده و هست.

استرالیا برای مقابله با چین  واحد نظامی تأسیس می‌کند
استرالیا در راستای تسریع طرح‌های خود برای کاهش نفوذ چین در اقیانوس آرام در نظر دارد یک واحد جدید نظامی تأسیس و در منطقه مستقر کند. «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا با اعلام این مطلب از انجام ماموریت‌‌های آموزشی و پشتیبانی متحدان در اقیانوس آرام به‌عنوان اهداف تأسیس این واحد نظامی یاد عنوان کرد. وزیر دفاع استرالیا از واحد جدید نظامی به‌عنوان «نیروی حمایت پاسیفیک» نام برده و تاکید کرده است که این نیرو در قالب یک تیم عملیاتی و آموزشی متحرک برای تقویت ظرفیت‌های موجود در منطقه، بالا بردن قدرت انعطاف‌پذیری در شرایط گوناگون و ارتقای تعامل‌های متقابل تشکیل خواهد شد. کانبرا ادعا کرده است برای تقویت نفود خود و مقابله با حضور رو به فزون چین در منطقه اقیانوس آرام کمک‌های قابل توجهی را به این منطقه اختصاص داده است اما این تنها رویکرد در نظر گرفته شده برای رسیدن به هدف یاد شده نیست.

قوانین مهاجرتی اروپا  تغییر می‌کند
مکانیزم جدید پذیرش مهاجر در اروپا که با طرح پیشنهادی آلمان و فرانسه قرار بود متحول شود، وارد مرحله اجرایی خواهد شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. گفته می‌شود اروپا با طرح پاریس و برلین موافق است.  «مکانیزم همبستگی» نام طرحی است که این 2 کشور پیشنهاد داده‌‌اند و مهاجران را میان کشورهای اروپایی تقسیم می‌کند و در عین حال آنها را در زندان‌ها نگهداری نخواهد کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در طرح جدید مهاجر نمی‌تواند محل زندگی خود را انتخاب کند و کشوری که قرعه به نام او می‌افتد میزبان مهاجر خواهد بود. این طرح شامل مهاجرانی است که از مدیترانه وارد اروپا می‌شوند. این در حالی است که سالوینی در نامه‌ای به کریستف کاستانر، همتای فرانسوی خود نسبت به تاثیر‌‌گذاری تصمیم‌هایی که منشأ اتخاذ آن تنها پاریس و برلین باشند، هشدار داده است. ایتالیا که پیش‌تر میزبان تمام مهاجران نجات‌یافته در دریا توسط گروه‌‌های بشردوستانه بود پس از سر کار آمدن یک دولت ائتلافی عوام‌گرا در سال ۲۰۱۸ تغییر رویکرد داد و سخت‌گیرانه‌‌‌‌‌ترین رویکرد را در قبال کشتی‌‌های حامل مهاجران اتخاذ کرد.


Page Generated in 0/0061 sec