printlogo


کد خبر: 211850تاریخ: 1398/5/2 00:00
اخبار

تخفیف سربازان فراری با «بازگشت به سنگر»
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اجرای طرح بازگشت به سنگر برای سربازان فراری گفت: اگر سربازان فراری، خود معرف باشند، از سوی نیروهای مسلح آنها مساعدت می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، موسی کمالی درباره بازگرداندن سربازان فراری به خدمت اظهار داشت: سربازانی که برای نخستین بار ترک خدمت کنند و بیش از ۶۰ روز از فرار آنها نگذشته باشد، فراری نیستند و مقررات فرار برای آنها جاری نیست پس بهتر است تا پیش از گذشت ۶۰ روز، خود را معرفی کرده و دوباره به خدمت بازگردند. وی افزود: اگر فرار برای بار دوم صورت بگیرد یا بیش از ۶۰ روز ادامه پیدا کند، این دسته از سربازان، فراری هستند. کمالی یادآور شد: همه یگان‌ها موظف شدند هیات رسیدگی به فرار سربازان را تشکیل دهند زیرا برخی خانواده‌ها ممکن است از فرار فرزند خود از سربازی آگاه نباشند، حتی در شهرها و بخش‌های کوچک قرار شده با دعوت خانواده‌های سربازان فراری، آنها را درباره فرار از سربازی توجیه کنند و بگویند فرار از سربازی جرم است. وی با بیان اینکه اسامی سربازان فراری به دژبان‌ها و نیروی انتظامی داده می‌شود، یادآور شد: دژبان‌ها موظفند این افراد را بازداشت کنند.


آغاز مرمت بافت تاریخی حسن‌آباد
مرمت بافت تاریخی میدان حسن‌آباد که در پی آتش‌سوزی چهارشنبه هفته گذشته تخریب شد، توسط شهرداری تهران آغاز شد. به گزارش تسنیم، در پی این حادثه، یک انباری به‌وسعت بیش از ‌هزار مترمربع در قسمت شمال‌غربی میدان تاریخی حسن‌آباد تهران شعله‌ور شد و در ادامه آتش به سقف‌های شیروانی و بافت تاریخی 2 گنبد میدان حسن‌آباد سرایت کرد و بخش‌هایی از بافت تاریخی تخریب شد. احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران درباره دستور بازسازی سریع میدان حسن‌آباد گفت: این بنا تنها بنای باقیمانده است که به‌سبک معماری رنسانس ایتالیا در ایران ساخته شده و البته بنای محکمی هم هست؛ دلیل این استحکام را هم می‌توان در همین حادثه اخیر دید که گنبدهای آهنی آن ذوب شده و از بین رفته اما کلّیت بنا پابرجاست، این خود نشان می‌دهد این بنای 90‌ــ‌80 ساله چه مقاومتی داشته و چه محاسباتی برای آن در نظر گرفته شده است. مسجدجامعی افزود: ضرورت دارد بازسازی این بنا را فقط به جداره خلاصه نکنیم. اینکه صرفاً جداره‌سازی و نما را ترمیم و مرمت کنیم درست نیست.


40 روستای نیکشهر در محاصره سیل
طغیان رودخانه کاجو در نیکشهر سیستان‌وبلوچستان ۴۰ روستا را در محاصره سیل گرفتار کرده و به دلیل مسدود شدن همه راه‌های ارتباطی، یک فروند بالگرد برای امدادرسانی هوایی به منطقه اعزام شده است.  حسن مصفا، معاون عملیات امداد و نجات استان سیستان‌وبلوچستان در تشریح جزئیات حادثه طغیان رودخانه کاجو در این استان به مهر گفت: ۳۰ روستا در بالادست رودخانه کاجو و ۱۰ روستا در پایین‌دست آن در محاصره سیلاب هستند. در روستاهای بالادست ۱۳۰۰ خانوار (حدود ۸ هزار نفر) و در روستاهای پایین‌دست حدود ۸۰۰ خانوار (حدود ۵ هزار نفر) ساکن هستند. وی افزود: متاسفانه به دلیل طغیان رودخانه کاجو مسیر ورودی به روستاها به‌طور کامل بسته است و امکان تردد نداریم اما یک تیم امدادی عملیاتی مستقر داریم و روز گذشته نیروهای ما موفق شدند به یکی از روستاها بروند و یک خانم باردار و 2 نفر را که دچار عقرب‌گزیدگی شده بودند از راه زمینی به هر طریقی که شده به مراکز درمانی منتقل کنند. مصفا در تشریح این موضوع گفت: روز دوشنبه هفته جاری حدود ساعت ۷ صبح پس از اطلاع از حضور یک مادر باردار بدحال در منطقه و نیاز او به انتقال به مرکز درمانی بلافاصله یک تیم عملیاتی به روستای کَلُوک منطقه کاجو اعزام شد که در این عملیات به عبور از بستر رودخانه خروشان کاجو نیاز بود. نجاتگران پس از رسیدن به روستا، این مادر باردار را به‌سختی از رودخانه عبور داده و به مرکز درمانی قصرقند منتقل کردند. معاون عملیات امداد و نجات استان سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد: یک فروند بالگرد هم دیروز از مرکز استان به منطقه اعزام شده و به روستاهایی که امکان تردد به آنها نیست امدادرسانی می‌کند.


Page Generated in 0/0093 sec