printlogo


کد خبر: 211856تاریخ: 1398/5/3 00:00
رئیس ‌پلیس پایتخت: روزانه 2 هزار نفر به پلیس فتا و 15 هزار نفر به کلانتری‌های تهران مراجعه می‌کنند
افزایش 120 درصدی جرائم فضای مجازی!

گروه اجتماعی: رئیس ‌پلیس پایتخت روز گذشته آمارهای جالبی از وضعیت انتظامی تهران داد و اعلام کرد جرائم در تهران 3 درصد کاهش یافته اما میزان جرائم در فضای مجازی 120 درصد رشد کرده است. به گزارش «وطن‌امروز»، در میان آمارهای متعددی که دیروز اعلام شد، میزان جرائم در فضای مجازی جالب توجه بود. سردار حسین رحیمی در حاشیه افتتاح استودیوی پلیس پایتخت که صبح دیروز در محل پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: روزانه 2 هزار نفر به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه می‌کنند که این افزایش حدود ۱۲۰ درصدی جرائم در فضای مجازی را نشان می‌دهد؛ جرائمی که عمدتاً مربوط به برداشت از حساب، کلاهبرداری، ایجاد مزاحمت و مسائل اخلاقی است.  وی افزود: حدود ۱۵ هزار نفر نیز در روز به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند که وقتی ما بررسی کردیم دیدیم که با پیشگیری می‌توان بسیاری از این مسائل را حل کرد. همچنین رحیمی از کاهش ۳ درصدی وقوع جرائم در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: بررسی آمارهای ما در ماهی که گذشت در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد جرائم ۳ درصد در تهران کاهش داشته که این امر در راستای جلسات و هماهنگی‌‌های مختلفی که برای کاهش جرائم در تهران داشتیم، اتفاق افتاده است.  به گفته رحیمی بیشترین جرمی که کاهش یافته، سرقت بوده است. رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه امنیت در پایتخت در مقایسه با دیگر استان‌ها و طبق شاخص‌ها و مولفه‌ها از ضریب بالایی برخوردار است، گفت: در همین راستا نیز قرارگاه ایجاد نظم و انضباط در تهران توسط نیروی انتظامی و با همکاری شهرداری تهران تشکیل شده که نتایج آن نیز قابل مشاهده است، از جمله آن می‌توان پاکسازی طول خیابان ولیعصر، پارک دانشجو، خیابان انقلاب، خیابان پیروزی، منطقه تقی‌آباد حد فاصل میدان قدس تا تجریش، دره فرحزاد، حاشیه رودخانه جاجرود و... اشاره کرد. وی با تاکید بر اینکه ما اجازه نخواهیم داد بی‌انضباطی‌ها مردم شهر تهران را آزرده‌خاطر کند، گفت: همچنین ما به دنبال این هستیم همراهی و همکاری مردم با پلیس را به‌عنوان نیروی خادم خود افزایش دهیم. پلیس در کنار مردم است و ما هر آنچه انجام می‌دهیم برای آحاد جامعه است. رحیمی با تاکید بر اینکه اقدامات ایجابی بر اقدامات سلبی ارجحیت دارد، گفت: هدف از تشکیل استودیوی پلیس پایتخت ارتقای نظم و امنیت، ارتقای انضباط اجتماعی، آموزش به شهروندان و... بود. این استودیو تنها استودیوی ترافیکی نبوده و متعلق به مجموعه پلیس پایتخت است.  وی افزود: در دورانی که در پلیس راهور تهران مسؤولیت داشتم، تشکیل چنین استودیویی یکی از دغدغه‌های جدی من بود که بنا به دلایلی اجرای آن عملی نشد، بعد که به پلیس پایتخت آمدم، اولین تأکیدی که به سردار میهماندار داشتم راه‌اندازی همین استودیو بود و به ایشان دستور دادم این مسأله را پیگیری کنند.
نقاط پرخطر تهران پاکسازی شد
رحیمی ادامه داد: نقاط پرخطر تهران مانند شوش، مولوی، پارک دانشجو و... پاکسازی شده است و این موضوع را در همه شهر تهران می‌توان مشاهده کرد و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم بی‌انضباطی‌هایی که شهروندان را آزرده می‌کند در شهر وجود داشته باشد. وی گفت: آخرین هدف ما در تهران جلب مشارکت مردم است، چرا که پلیس به مردم خدمت می‌کند.
ممنوعیت معامله خودروهای گذر موقت
از سوی دیگر رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا بار دیگر هشدار داد خودروهای دارای پلاک گذر موقت به هیچ عنوان قابل نقل و انتقال و خرید و فروش به هیچ شکلی نیستند و پلاک ملی نمی‌گیرند. به گزارش ایلنا،‌ سرهنگ علی محمدی با اشاره به اینکه در سایت‌ها و فضای مجازی بعضاً دیده می‌شود خودروهای پلاک گذر موقت را برای خرید و فروش عرضه کرده‌اند، افزود: این اقدام کاملا غیرقانونی بوده و این خودروها اجازه نقل و انتقال و خرید و فروش ندارند. وی همچنین با اشاره به اینکه تنها افرادی که خودروهای خارجی را وارد کشور می‌کنند اجازه تردد با آنها را دارند، افزود: هیچ فرد دیگری اجازه رانندگی با این خودروها را ندارد و در صورت مشاهده پلیس، نسبت به برخورد قانونی با فرد متخلف اقدام می‌شود. این خودروها در صورتی که در پایان دوره‌ای که مجوز تردد دارند از کشور خارج نشوند کالای قاچاق محسوب شده و پلیس ضمن توقیف خودرو، فرد متخلف را نیز به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
 


Page Generated in 0/0069 sec