printlogo


کد خبر: 211863تاریخ: 1398/5/3 00:00
اخبار

دشمن توان رویارویی با ایران را ندارد
دبیر شورای نگهبان گفت: اوضاع فعلی جمهوری اسلامی ایران از لحاظ عزت و قدرت در منطقه غرب آسیا سرآمد است و اتفاقات اخیر نشان داد دشمنان چقدر در رویارویی با ایران ناتوان هستند. به گزارش مهر، آیت‌الله احمد جنتی دیروز در جلسه شورای نگهبان با اشاره به ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا و توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اوضاع فعلی جمهوری اسلامی ایران از لحاظ عزت و قدرت در منطقه غرب آسیا سرآمد است و اتفاقات اخیر نشان داد دشمنان چقدر در رویارویی با ایران ناتوان هستند. وی افزود: خداوند متعال اراده کرده که پس از خباثت و شرارت آمریکا در تروریست نامیدن سپاه، روزبه‌روز به آبروی این نهاد انقلابی افزوده شود. آیت‌الله جنتی تأکید کرد: امروز سپاه، خاری در چشمان آمریکا شده است و با وقایع اخیر، اسرائیل، عربستان و دیگر دشمنان ملت ایران فهمیدند پاسخ ایران به هرگونه زورگویی آنها، قاطع، سریع و پشیمان‌کننده خواهد بود.

نمایش اقتدار ایران با ساقط کردن پهپاد آمریکا و توقیف شناور انگلیس
سخنگوی سپاه با اشاره به نمایش اقتدار و صلابت ایران اسلامی در ساقط کردن پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکایی و توقیف شناور متخلف انگلیسی گفت: روزی که پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه ساقط شد، بیش از 20 میلیون کاربر در فضای مجازی از هر قشر و طیفی با گذاشتن پیام، حمایت  خود را از این اقدام شجاعانه اعلام کردند و احساس عزت و غرور داشتند. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان‌شریف با تاکید بر اینکه  رسانه‌ها حتی قدرت هدایت جوامع به سمت امیال و منافع صاحبان خود را دارند، اظهار کرد: امروز تاثیر رسانه بسیار فراتر از تصور و بیشتر از فعالیت در سایر عرصه‌هاست؛ به گونه‌ای که نظام سلطه به این نتیجه رسیده است که می‌توان از طریق رسانه، جوامع را تسلیم خود کرد. سخنگوی سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نمایش اقتدار و صلابت ایران اسلامی در ساقط کردن پهپاد جاسوسی متجاوز آمریکایی و توقیف شناور متخلف انگلیسی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکا را که به فضای سرزمینی ما تجاوز کرده بود ساقط کرد، در حالی که هیچ کشوری جرات اینگونه اقدامات برابر آمریکا را ندارد و این عزت، عظمت و شکوه را مدیون رهنمود‌ها و تدابیر امامین انقلاب اسلامی، خون شهدا و جانفشانی رزمندگان  و مجاهدت و ایستادگی ملت ایران هستیم.

واکنش وزیر دفاع به ادعای ترامپ درباره پهپاد ایرانی
وزیر دفاع به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ساقط شدن پهپاد ایرانی واکنش نشان داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ساقط شدن پهپاد ایرانی اظهار کرد: پهپادی از ما ساقط نشده است و پهپاد‌های ما به صورت مرتب در فضا‌هایی که مأموریت دارند، کار خود را انجام می‌دهند. وزیر دفاع افزود: ما پهپاد آمریکایی را ساقط کردیم و لاشه آن را نیز نشان دادیم و قاعدتا اگر کسی ادعای ساقط کردن پهپادی را دارد، باید شواهد آن را نشان دهد.

واکنش چین  به ضربه اطلاعاتی ایران به سیا
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به بازداشت گروهی از جاسوس‌های آمریکا در ایران به اظهارات «مایک پمپئو» اشاره کرد که پیش از این به دروغگویی و تقلب‌های سیا افتخار کرده بود. به گزارش فارس، هوا شانیینگ روز سه‌شنبه با کنایه به «مایک پمپئو» وزیر فعلی خارجه آمریکا و رئیس سابق سیا، در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سؤالی درباره متلاشی شدن هسته‌های اطلاعاتی سیا در ایران گفت: «از وضعیتی که درباره ایران به آن اشاره کردید، اطلاع ندارم اما کاملا به یاد می‌آورم آقای پمپئو در یک سخنرانی عمومی در دانشگاه تگزاس گفت که «ما دروغ می‌گوییم، تقلب می‌کنیم و سرقت می‌کنیم و این شکوه تجربه آمریکاست» فکر می‌کنم همه شما هم این را به یاد دارید».


Page Generated in 0/0070 sec