printlogo


کد خبر: 211864تاریخ: 1398/5/3 00:00
اخبار

هیچ پهپادی از ایران ساقط نشده
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسما اعلام می‌کنم هیچ پهپادی از ایران اسلامی ساقط نشده است. سرلشکر حسین سلامی ظهر دیروز در بازدید از پروژه احداث آزادراه خرم‌آباد - اراک در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: رسما اعلام می‌کنم که هیچ پهپادی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساقط نشده است. به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: پهپاد ما 3 ساعت و 40 دقیقه بر فراز آب‌های خلیج‌فارس در گردش بوده و کار مراقبت و نظارت را انجام داده است. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پهپاد از مجموع شناورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تصاویری را ارسال کرده است، افزود: بخشی از این تصاویر را برای مردم ایران و افکار عمومی جهان نشان دادیم. سرلشکر سلامی بیان داشت: اگر دشمنان ما ادعایی درباره سرنگونی پهپادهای ایرانی دارند مستندات آن را ارائه کنند. وی با تأکید بر اینکه امروز در جهان هیچ کس حرف بدون استناد را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: فیلم اصابت و قطعات پهپاد ایرانی را نشان دهند و  ادعای خود را اثبات کنند، چرا که تنها با حرف هیچ کس ادعای آنها را نمی‌پذیرد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: قاطعانه می‌گویم که این یک دروغ بزرگ است و آن را نیز اثبات کردیم، ما هر عملی را که انجام دادیم آن را اثبات کردیم، دشمنان نیز ادعای خود را ثابت کنند.

هشدار سردار دهقان به انگلیس درباره تشکیل نیروی دریایی اروپایی
 مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح در گفت‌وگو با شبکه الجزیره ضمن هشدار درباره تبعات تشکیل نیروی اروپایی در تنگه هرمز اعلام کرد هر گونه تغییری در تنگه هرمز باب رویارویی خطرناک را باز می‌کند. سردار حسین دهقان در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: هر گونه تغییری در وضعیت تنگه هرمز باب رویارویی خطرناک را باز می‌کند. پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده [برای لندن] به دنبال داشته باشد. به گزارش مهر، وی افزود: معادلات در تنگه هرمز این است که یا همه از امنیت برخوردار می‌شوند و نفت صادر می‌کنند یا هیچ‌کس. ما با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تحت هیچ شرایطی گفت‌وگو نخواهیم کرد و تهدید به جنگ، فریب است. اگر آمریکا تصمیم به جنگ بگیرد، همه پایگاه‌ها و منافع نظامی آمریکا در منطقه هدف قرار خواهد گرفت. سردار دهقان تاکید کرد: هر جنگی ضد ما به منزله رویارویی با ایران و متحدانش در کل منطقه است. ابوظبی به مرکزی آمریکایی برای هدف قرار دادن امنیت ملی ما تبدیل شده است و امارات می‌داند که چه باید انجام دهد. امارات اشخاصی را نزد ما [در ایران] فرستاد که از صلح سخن می‌گفتند. دلیل این [چرخش موضع امارات] شکست مذبوحانه منطقه‌ای آنان است. آنچه از عربستان و امارات درباره پایان دادن به جنگ یمن می‌شنویم، عقلانیتی است که علتش شکست [آنها در یمن] است.

اروپایی‌ها هیچ‌گاه به برجام  متعهد نخواهند بود
جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله سپاه گفت: همان‌طور که امام(ره) فرمودند فرانسه و انگلیس فرزندان آمریکا هستند و فقط می‌خواهند بر جهان حاکمیت کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسماعیل کوثری در برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: بر اساس منطق و استدلال با مدعیان دروغین اداره جهان مذاکره کردیم و در نتیجه به برجام رسیدیم اما همه مردم دنیا نیز شاهد بودند آمریکا این توافق را بر هم زد اگرنه دقیقا به همه مواردی که تعهد داده بودیم عمل کردیم و این در حالی است که در زمان برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعتراض می‌کردیم چرا چنین تعهداتی را پذیرفته‌اید. وی تصریح کرد: آمریکا و اروپا بدعهدی‌های متعددی نشان دادند و امروز نیز به همان شیوه کار خود را ادامه می‌دهند. این وضعیت تنها یک امتیاز برای ایران دارد و آن هم آگاهی مردم جهان نسبت به خباثت غربی‌هاست. وی بیان کرد: اروپایی‌ها برای حفظ برجام صادق نیستند و حرف‌هایی که برای حفظ برجام می‌زنند برای فریب طرف مقابل است، زیرا اساسا خود این مقامات اروپایی تصمیم‌گیرنده نیستند و کارتل‌های بزرگ دنیا و صهیونیست‌ها شرایط را دیکته می‌کنند و این سیاستمداران عامل و بازیچه  هستند.
 


Page Generated in 0/0064 sec