printlogo


کد خبر: 211867تاریخ: 1398/5/3 00:00
اخبار

عرضه بلیت قطارهای نیمه دوم تابستان
فروش بلیت قطار‌های رجا برای حدفاصل ۱۶ مرداد تا ۱۰ مهر ۱۳۹۸، از دیروز چهارشنبه ۲ مردادماه به صورت اینترنتی آغاز شده است. روابط عمومی رجا اعلام کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، آغاز فروش بلیت قطار‌های این شرکت برای حدفاصل تاریخ‌های یادشده از طریق دفاتر فروش به صورت حضوری از
۱۰ صبح دیروز چهارشنبه ۲ مردادماه ۹۸ بوده است. در این اطلاعیه آمده است: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر با قطار‌های رجا اعم از نشانی دفاتر فروش، قیمت بلیت، موجودی بلیت و... می‌توانند به صورت شبانه‌روزی از سراسر کشور با سامانه ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق شماره تلفن ۱۵۳۹ تماس گرفته یا به سایت اینترنتی این شرکت به نشانی www.raja.ir مراجعه کنند.


خصوصی‌سازی ایران‌خودرو و سایپا در سال‌های ۹۸ و ۹۹
وزیر صمت گفت: جدی هستیم که طی امسال و سال آینده 2 شرکت خودروسازی را خصوصی کنیم. به گزارش تسنیم، رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیات ‌دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری سهام 2 خودروساز بزرگ کشور گفت: برای ساماندهی صنعت خودروسازی یک بسته پیشنهادی ارائه کردیم که واگذاری این شرکت‌ها بخشی از آن است. وی افزود: شرکت‌های خودروسازی اموال و املاک غیرتولیدی در تهران و شهرهای دیگر دارند که با وظایف‌شان همخوانی ندارد و ما اعلام کردیم باید این املاک واگذار شود. رحمانی گفت: قرار است امسال هر دو خودروساز بزرگ هزار میلیارد تومان از این محل را واگذار کنند و این میزان نقدینگی وارد تولید این شرکت‌ها شود. همچنین دومین مرحله نیز واگذاری شرکت‌های وابسته آنها و واگذاری خودشان نیز سومین مرحله است. وزیر صمت ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی واگذاری سهام دولت در شرکت‌های اصلی خودروسازی را مدنظر دارد.


ایجاد خط منظم کشتیرانی  به شرق آفریقا
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت ایران برای ایجاد خط کشتیرانی منظم به شرق آفریقا تفاهمنامه همکاری امضا کردند. به گزارش مانا، بر اساس این تفاهمنامه خط منظم کشتیرانی ماهانه از بنادر ایران به بنادر مومباسای کنیا و دارالسلام تانزانیا انجام می شود. گفتنی است با ایجاد این خط منظم کشتیرانی کانتینری مبادلات اقتصادی ایران و آفریقا در مسیر تازه‌ای از توسعه قرار خواهد گرفت. در همین باره سامان ترابی‌زاده، معاون فنی و بازرگانی کشتیرانی گفت: کشتیرانی ایران آماده ارائه خدمات در جهت توسعه تجارت با شرق آفریقاست. ترابی‌‌‌زاده با تأکید بر اینکه اقتصاد شرق آفریقا با روند خوبی در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: شرق آفریقا دروازه تجارت با شرق است و هم‌اکنون اقتصاد‌های بزرگی مانند چین و هند به بازیگران اصلی در این بخش از جهان تبدیل شده‌‌‌اند. وی با اشاره به اینکه تجارت کانتینری طی سال‌های اخیر در بنادر بزرگ شرق آفریقا رشد کرده است، اظهار کرد: حجم عملیات 2 بندر مومباسا و دارالسلام از سال ۲۰۱۰ به این سو 2 برابر شده است. وی سهم تجارت ایران با شرق آفریقا را مطلوب ندانست و در این‌باره گفت: افزایش حجم و ارزش تجارت با آفریقا نیازمند حمایت‌های دولتی است که این حمایت باید تا زمانی باشد که تجار ایرانی بتوانند در بازار هدف به ثبات برسند. وی تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در همه بخش‌ها از جمله کانتینر، فله و کالای عمومی، مشتقات نفتی و قیر خدمات خود را به تجار ارائه می‌کند.


قاچاق فله‌ای زعفران از کشور
سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: بخش عمده‌ای از زعفران ایران به صورت فله‌ای از کشور خارج می‌شود که این موضوع ضعف برندسازی این محصول را نشان می‌دهد. محمدرضا مودودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادر‌کننده زعفران با ۹۰ درصد سهم بازارهای جهانی است اما به دلیل آنکه برندسازی موفقی در این موضوع انجام نشده، بسیاری از کشور‌های خارجی در این عرصه پیشرفت قابل توجهی داشتند و زعفران ایران را به صورت فله‌ای خریداری می‌کنند و با برند خودشان به فروش می‌رسانند. سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای برند‌‌سازی صورت گرفته است، گفت: صادرات محصولات غذایی کشور در سال ۹۷ به  ۶ میلیارد دلار رسید و  پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال ۹۸ به مرز ۸ میلیارد دلار  برسد.


Page Generated in 0/0063 sec