printlogo


کد خبر: 211874تاریخ: 1398/5/3 00:00
اخبار

بازگشایی مرز خسروی در اربعین ۹۸
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: موافقت ابتدایی برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده و ستاد آمادگی لازم را برای پذیرایی از زائران در مرز خسروی دارد. حسین پلارک در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت رایزنی‌ها برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین ۹۸ گفت: تاکنون موافقت ابتدایی برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات آمادگی لازم  را برای پذیرایی از زائران در مرز خسروی دارد. وی همچنین درباره موکب‌ها گفت: پیش از این ۲۱۰۰ موکب داشتیم که سامانه جدیدی برای پالایش آنها فراهم شده و تاکنون بیش از ۹۰ درصد موکب‌داران برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند و تا پایان شهریور نیز برای ثبت‌نام موکب خود زمان دارند. پیش‌بینی  می‌کنیم آمار ما به ۲ هزار و ۵۰۰ موکب برسد و جانمایی همه موکب‌ها نیز برای اربعین تعیین شده است. وی در ادامه درباره آخرین وضعیت صحن عقیله بنی‌هاشم گفت: صحن عقیله بنی‌هاشم تا اربعین آماده می‌شود و زائران می‌توانند زیر سقف‌ها استراحت کنند.


کشف ۳۰۰ تن موادمخدر در 4 ماه
«در۴ ماه نخست امسال ۳۰۰ تن موادمخدر کشف شده که ۱۰ تا ۱۵ درصد این کشفیات توسط سگ‌‌های موادیاب انجام شده است». به گزارش مهر، حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از نگرانی‌‌های مردم موضوع اعتیاد است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، افزود: امسال ۴۴۸ باند موادمخدر شناسایی و با آنها برخورد شده و امروز پلیس موادمخدر با امکانات به روز و نیروهای باتجربه توفیقات مطلوبی را در کشف و مقابله با قاچاقچیان موادمخدر و خرده‌فروشان داشته است. در همین حال عبدالوهاب حسنوند، سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت خبر از اجرای طرح پاکسازی تپه ماهور با دستگیری ۱۵ خرده‌فروش و فروشنده اصلی موادمخدر داد. وی در حاشیه طرح دستگیری خرده‌فروشان و معتادان متجاهر تپه‌های ماهور واقع در محور جاده قدیم جاجرود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پاتوق‌هایی در محورهای جاده قدیم جاجرود در هر دو مسیر رفت و برگشت قرار داشت که پاکسازی شدند. در این عملیات منسجم و دقیق تعداد ۱۵ نفر از سوداگران مرگ، فروشندگان اصلی و خرده‌فروشان مواد مخدر در محورهای حاشیه اتوبان جاجرود دستگیر شدند. همچنین بیش از ۱۰۰ معتاد رسمی و تفننی و تعداد بیش از ۷۰ معتاد متجاهر، در این محورها دستگیر شدند که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، به دست تیم‌های غربالگری داده می‌شوند تا ساماندهی شوند.


الزام همه سرنشینان خودرو  به بستن کمربند ایمنی
معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودروهای شخصی و ناوگان عمومی برابر ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در جاده‌‌های کشور الزامی است. به گزارش مهر، سرهنگ عین‌الله جهانی با اشاره به حوادث ناگوار هفته گذشته از جمله واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس که منجر به جان باختن حدود ۱۴ نفر از سرنشینان آن شد، گفت: متأسفانه در این حوادث سرنشینان وسایل نقلیه از بستن کمربند ایمنی خودداری کرده بودند که همین امر موجب پرتاب و برخوردشان با سقف و ستون و شیشه‌ها و حتی افتادن‌شان به بیرون از خودرو و در نتیجه مرگ آنها شد. معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین جلو به فرهنگ تبدیل شده است، افزود: در عین حال در جاده‌های برون‌شهری با وجود الزامی بودن بستن کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، بعضاً شاهدیم سرنشینان خودروها، این موضوع را جدی نمی‌گیرند که همین امر در تصادفات منجر به افزایش قابل توجه کشته‌های رانندگی می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec