printlogo


کد خبر: 211875تاریخ: 1398/5/3 00:00
اخبار

تولد یک نوزاد  در ایستگاه متروی دروازه دولت
مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از به دنیا آمدن یک نوزاد برای نخستین‌بار در متروی تهران خبر داد. محسن محمدیان با تایید این خبر به ایلنا گفت: صبح دیروز خانم بارداری به همراه همسرش از ایستگاه حرم مطهر امام خمینی(ره) به سمت ایستگاه تجریش در حرکت بودند که این خانم در میانه راه با درد روبه‌رو شده و در ایستگاه دروازه دولت به همراه همسرش از قطار پیاده می‌شود. وی افزود: پرسنل ایستگاه بلافاصله با اورژانس تهران تماس گرفتند و این خانم به یکی از اتاق‌های ایستگاه دروازه دولت منتقل شد. 2 نفر ماما از اورژانس تهران به ایستگاه دروازه دولت اعزام شدند و برای نخستین‌بار یک نوزاد دختر در متروی تهران به دنیا آمد.


مدیر کل ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش:
 دریافت پول در زمان  ثبت‌نام مدارس ممنوع است
مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش‌وپرورش گفت: دریافت وجه هنگام ثبت‌نام جز وجه پول بیمه و کتاب، قانونی نیست اما مدیران توجیه نیستند که دریافت وجوه اختیاری از والدین هنگام ثبت‌نام هم قانونی نیست. زهرا مظفر در گفت‌وگو با مهر، درباره مشکلات ثبت‌نامی اولیای دانش‌آموزان پایه‌‌های اول و هفتم گفت: اینکه ظرفیت یک مدرسه‌ای در محدوده محل سکونت یک دانش‌آموز پر شده باشد و به این دلیل او را ثبت‌نام نکنند، باید بگویم ما اساساً بر اساس ظرفیت‌‌های موجود احصا شده تعداد دانش‌آموزان، ظرفیت‌‌های محدوده را اعلام می‌کنیم. وی درباره اینکه بسیاری از خانواده‌ها این روزها با گرفتن کد رهگیری غیرقانونی درباره محل سکونت از مشاوران املاک اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموز خود در مدارس دولتی برند می‌کنند، بیان کرد: این اتفاق هم ممکن است رخ بدهد ولی ما هیچ راهی جز گرفتن اسناد قانونی مثل فیش آب و برق یا قولنامه محل سکونت هنگام ثبت‌نام از اولیا برای احراز آدرس خانواده‌ها نداریم. وی همچنین درباره اینکه به‌رغم تاکید بر این نکته که اخذ وجه هنگام ثبت‌نام غیرقانونی است اما این اتفاق بسیار رایج است، گفت: دریافت وجه هنگام ثبت‌نام جز وجه پول بیمه و کتاب، غیرقانونی است.


پرداخت وام ۵۰ میلیونی به کارگاه‌های  دارای نیروی معلول
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال متعهد شده‌ایم ۵۴ هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش ایجاد کنیم. به گزارش ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در آیین افتتاح دو هزارمین واحد مسکونی روستایی مددجویان زلزله‌زده بهزیستی استان کرمانشاه، افزود: ساخت ۶۵۸۸ واحد مسکونی برای خانوارهای 2 معلوله کشور نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۷۸ واحد سهم استان کرمانشاه است. وی افزود: برای ساخت هر یک از این واحدها  ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است. وی در ادامه افزود: همچنین به هر کارآفرینی که معلولان و مددجویان بهزیستی را به‌کار‌‌‌گیری کند مبلغ
۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود.


امداد‌رسانی به 32 شهر و روستا
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به کمک به حادثه‌دیدگان سیل و آب‌گرفتگی در 3 استان سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان، گفت: به 2000 نفر در 32 شهر و روستا امدادرسانی شد. به گزارش فارس، مرتضی سلیمی با اشاره به عملیات امداد و نجات در مناطق سیل‌زده از 24 تیر تا 5 صبح 2 مرداد، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان متأثر از حوادث هستند. وی ادامه داد: به 2000 نفر در ٣٢ شهر و روستا امداد‌رسانی شد ضمن اینکه 72 نفر اسکان اضطراری داده شدند. وی افزود: در پی این حوادث 2 نفر در ایرانشهر و بزمان جان باختند. سلیمی بیان داشت: در امداد‌رسانی به حادثه‌دیدگان یکصد نیروی امدادی مشارکت داشتند.


Page Generated in 0/0066 sec