printlogo


کد خبر: 211898تاریخ: 1398/5/5 00:00
اخبار

انگلیسی‌ها در غارت ایران در صدر جدول بودند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام دولت انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی گفت: دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایت‌های این روباه پیر است. موارد جنایات و کیفرخواست این دولت استعمارگر را شمردم که 37 بند شد. در پاره پاره کردن و غارت کشورمان آنها در صدر بوده‌اند. در قحطی بزرگ جنگ اول جهانی هم پیشگام بودند و 40 درصد مردم ایران از گرسنگی مردند. 8 تا 10 میلیون نفر کشته شدند و انگلیس جنایتکار در خط مقدم این قحطی بود. به گزارش تسنیم، آیت‌الله احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط سپاه گفت:‌ نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز تخلف کرده و قوانین دریایی را زیرپا گذاشته و عزیزان ما قدرتمندانه آن را توقیف کردند. ببینید که این روباه مکار در ایران دولت عوض می‌کرد اما امروز به فضل خدا به چنین ذلتی افتاده‌اند. آیت‌الله خاتمی همچنین کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران را یک اقدام عقلانی دانست و گفت:‌  این اقدام آفرین دارد. هم عقل و هم قرآن به ما می‌گوید برخورد داشته باشیم و برخورد هم همین است که مسؤولان تعهدات خود را کاهش دهند و خواست مردم نیز این است این راه را ادامه دهند.

اروپا با آمریکا تفاهم دارد  چرا برخی‌ اصرار به مذاکره دارند؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی به‌دنبال مذاکره با اروپایی‌ها هستند در حالی که خود اروپایی‌ها می‌گویند «ما با آمریکا تفاهم راهبردی داریم». به گزارش تسنیم، سعید جلیلی اظهار داشت: دشمن از وارد آوردن فشار 2 ترفند دارد؛ یکی اینکه می‌خواهد گفت‌و‌گو کند و خود را اینگونه معرفی کند و دیگر اینکه بگوید «من دنبال جنگ نیستم». جلیلی خاطرنشان کرد: اکنون نیز برخی به‌دنبال مذاکره با اروپایی‌ها هستند در حالی که خود اروپایی‌ها می‌گویند «ما با آمریکا تفاهم راهبردی داریم». جلیلی عنوان کرد: مکرون می‌گوید با ژست‌های کوچک ایران را باید به پای میز مذاکره بازگردانیم و نه تنها در موضوع هسته‌ای بلکه در سایر موارد نظیر مسائل موشکی و منطقه با آنها گفت‌وگو کنیم. امروز نباید با خوشبینی  به ترفند  طرف اروپایی و دلخوشی‌های بی‌پایه دوباره فشارهای جدیدی به کشور تحمیل شود. وی تشریح کرد: یکی از مسؤولان مفلوک کشور‌های  جنوب خلیج‌فارس در همین ایام با عصبانیت توئیتی منتشر کرد با این مضمون که آمریکا برای ما شیر است و برای ایرانی‌ها خرگوش است!

جزئیات پرونده ۱۷ متهم جاسوسی
سخنگوی قوه‌قضائیه در رابطه با جزئیات پرونده ۱۷ متهم جاسوسی برای آمریکا از رسیدگی به این پرونده در 2 بخش دادگاه انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد. به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی در رابطه با جزئیات پرونده مربوط به دستگیری جاسوسان مرتبط با آمریکا در کشورمان اظهار کرد: این پرونده 2 بخش دارد که بخشی از آن پرونده به لحاظ اینکه متهمان افراد عادی بودند، در دادسرای امنیت و دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت. وی با بیان اینکه رای اولیه درباره این بخش از متهمان صادر شده است، گفت: برای این متهمان حبس‌های طولانی صادر شده است که هنوز قطعی نیست و در فرآیند تجدیدنظرخواهی قرار دارد. اسماعیلی با اشاره به رسیدگی به بخش دیگر پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: از آنجایی که حوزه ماموریت بخش دیگری از متهمان یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح بود و خودشان نیز از وابستگان به نیروهای مسلح بودند، پرونده اتهامی آنها در سازمان قضایی نیروهای مسلح مورد رسیدگی قرار گرفت.

ظریف امروز میزبان همتای عمانی است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در تهران میزبان «یوسف بن علوی» همتای عمانی است. به گزارش فارس، وزیر خارجه عمان ظهر امروز در محل وزارت امور خارجه ایران میهمان محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود خواهد بود. وزارت خارجه عمان پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود سفر بن علوی در راستای روابط دوجانبه و رایزنی مستمر بین ۲ کشور بویژه درباره تحولات اخیر منطقه است. این دومین سفر یوسف بن علوی طی 2 ماه اخیر به ایران است. او 30 اردیبهشت‌ماه در سفری چند ساعته به تهران آمد و با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.
 


Page Generated in 0/0065 sec