printlogo


کد خبر: 211899تاریخ: 1398/5/5 00:00
اخبار

دیپلماسی اقتصادی نداریم
عضو شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه در حال حاضر ما دیپلماسی اقتصادی نداریم، گفت: دیپلماسی اقتصادی این است که وزارت امور خارجه ما هدف اصلی را اقتصاد قرار دهد. به گزارش مهر، ابراهیم شیبانی در برنامه جهان‌آرا به ریشه‌یابی مشکلات اقتصادی پرداخت و گفت: وزارت امور خارجه ما عموما شامل افراد سیاسی است و سیاسی خوانده‌اند و کمتر اقتصاد را دنبال می‌کنند اینها مشکل ما است. شیبانی با اشاره به اینکه صادرات ما واقعا کم است، گفت: تیم دیپلماسی ما باید تبلیغ کند و هنر این است بتوانند کالاهای کشور را تبلیغ کنند اما عموما خود را محدود کرده اند و سیاسی کار می‌کنند. در حالی که ما اگر نفت را کنار بگذاریم و درست مدیریت کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود. عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: ما مقام اول را در صادرات به عراق کسب کردیم اما فقط ۲۸۰ میلیون دلار به روسیه صادرات داریم. عضو شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ما شاید آن خرد جمعی لازم را در تهیه برجام به‌کار نگرفته‌ایم، گفت: مثلا در زمان برجام ما گفتیم تعهد طرف مقابل درباره سوئیفت در برجام اصلا مشخص نیست اما دوستان از دولت آمدند و بشدت با نظر ما مخالفت کردند. شیبانی در همین حال گفت: متن برجام را طرف می‌نوشت و جلوی ما می‌گذاشت و حتی با لغات آن بازی می‌کردند. وی همچنین با تشریح ابعاد مختلف FATF گفت: ما اعتماد نداریم. من از این (قرارداد) بیم دارم، چرا که ابتدا باید تحریم‌ها برداشته شود.

ممنوعیت کاندیداتوری دوتابعیتی‌ها در انتخابات ۹۸
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به مصوبه اخیر این کمیسیون گفت: ممنوعیت کاندیداتوری دوتابعیتی‌ها می‌تواند در انتخابات ۹۸ مجلس اعمال شود. قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با خانه‌ملت، به مصوبات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ارتباط با اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون، افرادی که دارای تابعیت مضاعف هستند، نمی‌توانند کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند. این اصلاح قانون همچنین تکلیف ایرانیانی که در سال‌های گذشته از دیگر کشورها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام می‌کردند را روشن کرد. عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: ما می‌توانیم در پایان اصلاحات انجام گرفته طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، بیاوریم که برخی مواد از جمله مصوبه مذکور که به سازمان رأی‌گیری و اجراییات وزارت کشور ضربه نمی‌زند، در انتخابات مجلس سال 98 مورد عنایت قرار بگیرد.

بازدید فرمانده کل سپاه از مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مناطق زلزله‌زده شهرستان مسجدسلیمان بازدید کرد. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار حسین سلامی در نشست با مسؤولان مسجدسلیمان گفت: به مسجد سلیمان آمدیم برای کمک به دوستان خود، ما می‌خواهیم کار را به شکل عملیاتی انجام دهیم. وی افزود:
ما ۳۰ مدرسه را به شکل استاندارد تعمیر و بازسازی می‌کنیم و 5 مدرسه هم امروز اضافه شده که جمعا ۳۵ مدرسه را برعهده می‌گیریم. سردار سلامی گفت: درباره خانه‌ها هم آوار‌برداری را انجام می‌دهیم و در بحث مرمت خانه‌ها نیز بخشی از آنها را تعمیر می‌کنیم. سردار سرلشکر پاسدار سلامی در این بازدید ضمن دیدار با مردم از روند خسارت‌ها و بازسازی‌های مناطق زلزله‌زده دیدن کرد. در زمین‌لرزه 17 تیرماه شهرستان مسجدسلیمان به بزرگی 7/5 در مقیاس امواج درونی زمین به چندین واحد مسکونی، آموزشی، اداری و زیرساخت‌های این شهرستان خسارت وارد شد.

ایران 9 خدمه نفتکش حامل سوخت قاچاق را آزاد کرد
دولت هند اعلام کرد مقامات ایرانی 9 خدمه نفتکش پانامایی را که به جرم قاچاق سوخت توقیف شده بود آزاد کردند. به گزارش فارس، دولت هند اعلام کرد ایران 9 خدمه نفتکش «ریاح» را که با پرچم پاناما در آب‌های خلیج‌فارس توقیف شده بود آزاد کرده است. وزارت خارجه هند خبر آزادی 9 خدمه هندی این نفتکش را تایید کرد. نیروی دریایی سپاه ایران اخیرا نفتکشی با نام ریاح را که با پرچم پاناما تردد می‌کرد، به جرم قاچاق سوخت توقیف کرد.
 


Page Generated in 0/0070 sec