printlogo


کد خبر: 211909تاریخ: 1398/5/5 00:00
اخبار

امدادرسانی به 3 استان سیل‌زده
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتی در 3 استان کشور گفت: عملیات امدادرسانی در 3 استان متاثر از این سیل یعنی سیستان‌وبلوچستان، فارس و هرمزگان در ٤٢ شهر و روستا در حال انجام است. به گزارش فارس، مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتی از 24 تیر تا سوم مرداد در 3 استان کشور افزود: امدادرسانی به ٣١٠٠ نفر از آسیب‌دیدگان این سیلاب، اسکان اضطراری ١٢٠ نفر و  انتقال 7 نفر به مراکز درمانی انجام شد. وی اضافه کرد: در جریان این سیلاب 2 نفر در ایرانشهر فوت شدند؛ یک مادر ٤٠ ساله و پسر ٨ ساله‌اش. وی با اشاره به اینکه ٣٢ تیم امداد و نجات متشکل از ١٥١ نفر به این مناطق اعزام شده‌اند، تصریح کرد: یک فروند بالگرد برای انتقال ٢٠٠٠ کیلوگرم اقلام غذایی به مناطق آسیب‌دیده در نظر گرفته شده و تاکنون 32 باب چادر، 240 تخته پتو، ٦٧٠ کیلوگرم نایلون، ٨٤٦ بسته مواد غذایی، ٢٦٩ کیلوگرم کنسروجات، ١٧٢ کیلوگرم قندوشکر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ١٢٧ کیلوگرم حبوبات به این مناطق فرستاده شده است. سلیمی خاطرنشان کرد: امدادرسانی به این مناطق همچنان  ادامه دارد.
سیلاب ناگهانی در انتظار ۶ استان
از سوی دیگر سازمان هواشناسی کشور از دیروز در ۶ استان کشور رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی کرد. بر این اساس رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ساعات بعدازظهر شنبه در مناطق جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب شرق فارس، جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان پیش‌بینی شده است. بنا به اعلام سازمان هواشناسی، وقوع صاعقه و برق‌گرفتگی و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود، بنابراین مردم از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و به‌منظور جلوگیری از برق‌گرفتگی از تردد در مناطق کوهستانی و مرتفع خودداری کنند. در همین حال رئیس مرکز ملی خشکسالی از افزایش 7/1 درجه‌ای دمای کشور در تیرماه ۹۸ خبر داد و گفت: در نخستین ماه تابستان ۹۸ همه استان‌ها نسبت به بلندمدت افزایش دما داشتند. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: متوسط دمای کشور در تیرماه 7/30 درجه سلسیوس بود و از آنجا که میانگین دمای بلندمدت تیر در کشور 1/29 درجه سلسیوس است، تیر امسال نسبت به بلندمدت 7/1 درجه سلسیوس افزایش دما داشت.


کاهش ارزش املاک  اطراف گسل‌های تهران
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیشنهادش به شهردار برای کاهش ارزش املاک در اطراف گسل‌های تهران و حریم رود دره‌ها خبر داد. رضا کرمی‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم با استفاده از مشارکت مردم و همچنین نظرات کارشناسان طرحی را ارائه دهیم که به موجب آن قیمت املاک در مناطقی که روی گسل یا حریم رود دره‌ها واقع شده به  مرور زمان کاهش یابد و دیگر کسی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این مناطق نباشد، البته می‌دانیم این کار سختی است و اجرایی شدن آن سختی‌های زیادی در پیش خواهد داشت. وی در ادامه بر ضرورت تعریف وظایف همه افراد از شهروندان تا مدیران عالی‌رتبه در زمان بحران تاکید کرد و افزود: باید تعریف کنیم در زمان بحران وظیفه هر فرد از یک شهروند تا مسؤول و مدیر عالی‌رتبه چیست و هر یک از دستگاه‌ها چه اقدامی باید انجام دهند؟ اینطور نیست که سازمان مدیریت بحران هنگام بحران هر کاری را انجام دهد و بعد بگویند این سازمان به وظایفش خوب عمل نکرد. سازمان مدیریت بحران باید میان دستگاه‌ها هماهنگی ایجاد کند و این اقدامات در چارچوب شورای هماهنگی انجام می‌شود. کرمی‌محمدی با تاکید بر اینکه بخشی از کار مدیریت بحران باید مردمی باشد، گفت: مردم نیز باید نسبت به مدیریت بحران و مشارکت در این زمینه حساسیت داشته باشند و با آموزش‌هایی که به آنان ارائه می‌شود حضوری فعالانه و موثر داشته باشند.


Page Generated in 0/0079 sec