printlogo


کد خبر: 211911تاریخ: 1398/5/5 00:00
بلاتکلیفی استقلال در پست‌هایی که خالی از بازیکن است
تفاوت‌های میان استراماچونی و شفر

زهره فلاح زاده: تیم استقلال در حالی خود را آماده لیگ نوزدهم می‌کند که هنوز تکلیف جای خالی بازیکنانی که جدا شده‌‌اند، مشخص نشده است.
علی کریمی جزو آن بازیکنانی است که مدت‌هاست گفته می‌شود بزودی قرارداد خود را با آبی‌ها تمدید می‌کند اما از این صحبت حداقل
۳ هفته‌ای می‌گذرد و همچنان وضعیت او مشخص نیست، البته گفته می‌شود کریمی منتظر دریافت
۲۵ درصد از مبلغ قرارداد فصل آتی‌اش است و تا زمانی که این پول به حساب او ریخته نشود، قراردادش تمدید نخواهد شد. کریمی دلش به رفتن از ایران خوش بود اما دست از پا درازتر به استقلال بازگشت و حالا دوران بدن‌سازی را هم از دست داده و با توجه به وضعیت جسمانی‌اش به نظر می‌رسد در طول فصل خودش و استقلال را با مصدومیت‌های پی‌درپی با مشکل مواجه کند.
جای پاتوسی همچنان خالی
اما تنها علی کریمی نیست که وضعیتش مشخص نیست. استقلال هنوز نتوانسته جایگزینی برای آیاندا پاتوسی، ستاره فصل گذشته خود انتخاب کند و هر روز صحبت از یک بازیکن خارجی می‌شود که تنها در صفحات مجازی دیده و شنیده می‌شود، البته گفته می‌شود از زمان استعفای علی خطیر، معاون باشگاه استقلال که عهده‌دار مذاکره با بازیکنان در فصل نقل‌وانتقالات است، صحبت با بازیکن خارجی جدید متوقف شده است. باید دید سرانجام استقلال برای خرید پلی‌میکر جدید چه بازیکنی را به خدمت می‌گیرد. بازیکنی که برای رسیدن به ترکیب استقلال نیاز به بدن‌‌سازی هم دارد و این یعنی ممکن است با تأخیر در خریدش، هفته‌های ابتدایی لیگ دور از ترکیب اصلی باشد.
رحمتی جایگزین دارد؟
استقلال در پست دروازه‌بانی هم هنوز نتوانسته جای خالی مهدی رحمتی را پر کند. به‌هر حال استقلال در چند فصل گذشته همیشه 2 دروازه‌بان هم‌سطح داشته و اگر این فصل به هر دلیلی حسین حسینی نتواند در بازی‌ای آبی‌ها را همراهی کند، دروازه این تیم دچار بحران می‌شود. باید دید استقلال تا چه حد به فکر جذب گلر با تجربه است.
به چشم نیامدن جای خالی خسرو
استقلال در دفاع راست هم بعد از خداحافظی خسرو حیدری، بازیکن باتجربه و با سابقه‌ای جذب نکرده و تنها چشم به ساق پای وریا غفوری دوخته است. وقتی تیمی مثل استقلال قرار است در
3 تورنمنت مهم شرکت کند قطعاً در هر پست نیاز به 2 بازیکن تراز اول دارد که بتوانند جای خالی یکدیگر را خوب پوشش دهند.
به هرحال به نظر می‌آید همچنان بازار نقل‌وانتقالات استقلال تا شروع لیگ داغِ داغ و در ورودی تیم به روی بازیکن جدید باز باشد.  هواداران استقلال باید تا شروع لیگ و کامل شدن تیم استراماچونی همچنان صبوری کنند.
تفاوت جوان ایتالیایی با پیرمرد آلمانی
اما آنچه در تیم استراماچونی ایتالیایی بخوبی دیده می‌شود و قبل‌تر در تیم وینفرد شفر آلمانی به چشم نمی‌آمد، «جدیت در کار و رعایت نظم و انضباط» است. او که برخلاف شفر، خانواده خود را به ایران آورد تا تعطیلات کمتری در طول فصل داشته باشد، به فکر راه‌اندازی تیمی مقتدر در فصل نوزدهم است. هواداران استقلال بخوبی به یاد دارند که فصل گذشته با غیبت شفر، تمرینات تیم‌شان دیرتر شروع شد و بد گذراندن دوران بدن‌‌سازی چه لطمه‌ای به استقلال در طول فصل زد. به هرحال استقلال اگر تیمش جوان شده و اسکلت تیم فصل گذشته را حفظ نکرده، لااقل حواشی درون‌تیمی سال‌های گذشته را نزدیک به صفر کرده و مربی هم مربی‌ای نیست که بخواهد دست به کمر کنار تیم بایستد و تنها انگشتانش را برای زدن سوت در دهانش کند.
تمرینات تیم استراماچونی سر ساعت برگزار می‌شود و مدت زمان آن هم طولانی‌تر از دوران شفر است که زیر یک ساعت به اتمام می‌رسید و تنوعی هم نداشت. استراماچونی با بازیکنان خطاکارش که موجب برهم زدن آرامش تیمش شده بودند، برخورد جدی داشت و آنها را از تیم اخراج کرد. درحالی که در زمان شفر خطاکاران بدون برخورد جدی در ترکیب اصلی همچنان حضور داشتند و اگر بازیکنی اخراج می‌شد به خواسته مدیرعامل تیم بود نه خود شفر!


Page Generated in 0/0193 sec