printlogo


کد خبر: 211926تاریخ: 1398/5/5 00:00
اخبار

مرور آثار جمال شورجه  در شبکه نمایش
شبکه نمایش برای پاسداشت جمال شورجه کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده سینمای ایران، به مرور آثار وی می‌پردازد. به گزارش «وطن امروز»، جمال شورجه متولد ۱۳۳۳ در زنجان و فارغ‌التحصیل لیسانس کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی در ۲۳سالگی و همزمان با شروع جنگ ایران و عراق با حکم ماموریت حوزه هنری به جبهه رفت تا  اتفاقات آنجا را مستند و ضبط کند. بیشترین آثار وی  در زمینه دفاع‌مقدس تولید شده است. وی همچنین در سریال‌های پرطرفداری چون «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» به‌عنوان مشاور کارگردان در کنار زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور حضور داشت. کارگردانی پروژه عظیم «حضرت موسی (ع)» نیز  به این کارگردان سینمای ایران واگذار شده است. جمال شورجه از اردیبهشت امسال دچار عارضه مغزی شده و در استراحت مطلق است. آثار جمال شورجه که از امروز 5 مرداد تا جمعه ۱۱ مرداد، ساعت ٢١، از شبکه نمایش پخش می‌شوند به ترتیب شامل فیلم‌های «۳۳ روز»، «باشگاه سری»، «دایره سرخ»، «خلبان»، «حماسه مجنون»، «شب دهم» و «نفوذی» می‌شود که روز بعد از پخش ساعت ۳ بامداد و  ۸ صبح بازپخش می‌شوند.


بعد از «گاندو»  یک سریال امنیتی دیگر روی آنتن می‌رود
سریال «ترور خاموش» سریال جدید با موضوع امنیتی است که در داخل و خارج از ایران تصویربرداری شده و این روزها مراحل فنی خود را سپری می‌کند. به گزارش تسنیم، احمد معظمی، کارگردان این مجموعه تلویزیونی اظهار داشت: نام این مجموعه پیش از این «مرگ خاموش» نام داشت و با عنوان جدید «ترور خاموش» از اواسط شهریورماه روی آنتن خواهد رفت. هنوز شبکه آن مشخص نیست و با تصمیم سیمافیلم و تشخیص سیما روی کنداکتور پخش می‌رود. به گفته معظمی، مجموعه «ترور خاموش» جلوه‌های ویژه و پست پروداکشن سنگینی دارد که حمید قربانی تدوین آن را انجام می‌دهد. کارگردان سریال «سارق روح» تأکید کرد: این سریال تلویزیونی به جنبه بین‌المللی و مافیایی مواد مخدر می‌پردازد و هدف کلی آن، کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در عین حال به واکاوی پشت‌پرده آسیب‌ها و ناهنجارهای اجتماعی می‌پردازد و کارکرد رسانه را در پیشگیری از معضل اعتیاد نشان می‌دهد. وی با اشاره به حضور سعید راد در «ترور خاموش» افزود: سعید راد جزو بازیگرانی است که برای نخستین بار در تلویزیون سریال بازی می‌کند و نقش‌آفرینی ویژه‌ای هم داشته است. علاوه بر سعید راد، جلال فاطمی، حمید عطایی، امیرمحمد زند، پرویز فلاحی‌پور، پریوش نظریه، ستاره اسکندری، رضا مولایی، سامیه لک، مهدخت مولایی، ژیلا آل‌ارشاد، مریم بوبانی، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، حمید شریف‌زاده و حسین سحرخیز در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.


رقابت همچنان در  فصل قبل
همانطور که پیش‌بینی می‌شد فیلم‌های فصل جدید اکران با اقبال شگفت‌انگیزی رو‌به‌رو نشدند و همچنان رقابت گیشه در میان‌فصل اکران عید فطر باقی است. تا روز گذشته فیلم «شبی که ماه کامل شد» توانست با اختلاف 5 میلیاردی با فیلم «ما همه با هم هستیم» در صدر جدول فروش قرار گیرد. همچنین «سرخپوست» نیز با 11 میلیارد و 600 میلیون تومان در ردیف دوم قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0063 sec